Siirry suoraan sisältöön

Biotekniset prosessit (3 op)

Toteutuksen tunnus: 5P00BJ23-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
25.01.2016 - 21.03.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.03.2016 - 25.04.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Biotuotetekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Biotuote- ja prosessitekniikan tutkinto-ohjelma, vuosina 2014-2018 aloittaneet
Opettajat
Piia Alho
Opintojakso
5P00BJ23

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija osaa
- kertoa biotekniikan ja bioprosessitekniikan merkityksestä teollisuudessa ja osaa määritellä alaan liittyvät keskeiset käsitteet.
- kuvata erilaisia bioteknisiä tuotteita ja prosesseja sekä vertailla erilaisten bioprosessien erityispiirteitä.

Sisältö (Opintojakso)

- biotekniset prosessit: käsitteet, merkitys, toteutus, hallinta

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Varsinainen tentti luentoajankohtana 5.4.2016
Uusintatentit 19.4.2016 ja 17.5.2016

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tentti max 30 p
Kirjallinen työ (tehdään ryhmissä) max 10 p
Suullinen esitys (tehdään ryhmissä) max 5 p
Läsnäolo max 3 p
Bonustehtävät max 2 p
YHTEENSÄ max 50 p

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, kirjallisen seminaarityön laatiminen, seminaarityön esitys, itseopiskelu, ryhmätyöt, tentti

Oppimateriaalit

Opettajan materiaali /Tabula

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktia 39 h
Itsenäistä työskentelyä n. 41 h

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Yhteispistemäärä alle 25 p

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Arvosanaan 1 vaaditaan vähintään yhteensä 25 pistettä.
Arvosana 1: Opiskelija osaa kertoa mitä bioteknisiä prosesseja hänen arkipäivänsä kuuluu. Opiskelija tuntee aihepiirin keskeiset käsitteet. Opiskelija ymmärtää yhteyden mikrobiologian ja bioteknisten prosessien välillä. Opiskelija pystyy tuottamaan kirjallisen työn annetusta biotekniikkaan liittyvästä aiheesta sekä pystyy esittämään laatimansa kirjallisen työn muille opiskelijoille.
Arvosana 2: Opiskelija osaa kertoa mitä bioteknisiä prosesseja hänen arkipäivänsä kuuluu. Opiskelija tuntee aihepiirin keskeiset käsitteet hyvin. Opiskelija ymmärtää yhteyden mikrobiologian ja bioteknisten prosessien välillä. Opiskelija osaa laskea aihepiiriin liittyviä laskuja. Opiskelija pystyy tuottamaan kirjallisen työn annetusta biotekniikkaan liittyvästä aiheesta sekä pystyy esittämään laatimansa kirjallisen työn muille opiskelijoille.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Arvosana 3: Opiskelija osaa kertoa mitä bioteknisiä prosesseja hänen arkipäivänsä kuuluu. Osaa kertoa, mihin em. biotekniset prosessit perustuvat. Opiskelija tuntee aihepiirin keskeiset käsitteet hyvin. Opiskelija ymmärtää yhteyden mikrobiologian ja bioteknisten prosessien välillä. Opiskelija osaa laskea aihepiiriin liittyviä laskuja. Opiskelija pystyy tuottamaan kirjallisen työn annetusta biotekniikkaan liittyvästä aiheesta sekä pystyy esittämään laatimansa kirjallisen työn muille opiskelijoille.
Arvosana 4: Opiskelija tuntee useita bioteknisiä prosesseja. Osaa kertoa, mihin em. biotekniset prosessit perustuvat. Opiskelija tuntee aihepiirin keskeiset käsitteet hyvin. Opiskelija ymmärtää yhteyden mikrobiologian ja bioteknisten prosessien välillä. Ymmärtää, miten bioteknisiä prosesseja voidaan kehittää ja säätää. Opiskelija osaa laskea aihepiiriin liittyviä laskuja. Opiskelija pystyy tuottamaan laadukkaan kirjallisen työn annetusta biotekniikkaan liittyvästä aiheesta sekä pystyy esittämään laatimansa kirjallisen työn muille opiskelijoille.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Arvosana 5: Opiskelija tuntee useita bioteknisiä prosesseja. Osaa kertoa, mihin em. biotekniset prosessit perustuvat. Opiskelija tuntee aihepiirin keskeiset käsitteet hyvin. Opiskelija ymmärtää yhteyden mikrobiologian ja bioteknisten prosessien välillä hyvin. Ymmärtää, miten bioteknisiä prosesseja voidaan kehittää ja säätää. Opiskelija hallitsee aihepiiriin liittyvät laskut hyvin. Opiskelija pystyy tuottamaan laadukkaan kirjallisen työn annetusta biotekniikkaan liittyvästä aiheesta sekä pystyy esittämään laatimansa kirjallisen työn taidokkaasti muille opiskelijoille.

Siirry alkuun