Skip to main content

Biotechnological Processes (3 cr)

Code: 5P00BJ23-3002

General information


Enrolment period
25.01.2016 - 21.03.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.03.2016 - 25.04.2016
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bioproduct Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Bioproduct and Process Engineering, students who began in 2014-2018
Teachers
Piia Alho
Course
5P00BJ23

Objectives (course unit)

The students can
- explain the importance of biotechnology and bioprocess industry
- define the key concepts related to the field.
- escribe a variety of biotechnological products and processes, as well as to compare the features of different bioprocesses.

Content (course unit)

- biotechnological processes: concepts, importance, implementation, management

Exam schedules

Varsinainen tentti luentoajankohtana 5.4.2016
Uusintatentit 19.4.2016 ja 17.5.2016

Assessment methods and criteria

Tentti max 30 p
Kirjallinen työ (tehdään ryhmissä) max 10 p
Suullinen esitys (tehdään ryhmissä) max 5 p
Läsnäolo max 3 p
Bonustehtävät max 2 p
YHTEENSÄ max 50 p

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, kirjallisen seminaarityön laatiminen, seminaarityön esitys, itseopiskelu, ryhmätyöt, tentti

Learning materials

Opettajan materiaali /Tabula

Student workload

Kontaktia 39 h
Itsenäistä työskentelyä n. 41 h

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Yhteispistemäärä alle 25 p

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arvosanaan 1 vaaditaan vähintään yhteensä 25 pistettä.
Arvosana 1: Opiskelija osaa kertoa mitä bioteknisiä prosesseja hänen arkipäivänsä kuuluu. Opiskelija tuntee aihepiirin keskeiset käsitteet. Opiskelija ymmärtää yhteyden mikrobiologian ja bioteknisten prosessien välillä. Opiskelija pystyy tuottamaan kirjallisen työn annetusta biotekniikkaan liittyvästä aiheesta sekä pystyy esittämään laatimansa kirjallisen työn muille opiskelijoille.
Arvosana 2: Opiskelija osaa kertoa mitä bioteknisiä prosesseja hänen arkipäivänsä kuuluu. Opiskelija tuntee aihepiirin keskeiset käsitteet hyvin. Opiskelija ymmärtää yhteyden mikrobiologian ja bioteknisten prosessien välillä. Opiskelija osaa laskea aihepiiriin liittyviä laskuja. Opiskelija pystyy tuottamaan kirjallisen työn annetusta biotekniikkaan liittyvästä aiheesta sekä pystyy esittämään laatimansa kirjallisen työn muille opiskelijoille.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arvosana 3: Opiskelija osaa kertoa mitä bioteknisiä prosesseja hänen arkipäivänsä kuuluu. Osaa kertoa, mihin em. biotekniset prosessit perustuvat. Opiskelija tuntee aihepiirin keskeiset käsitteet hyvin. Opiskelija ymmärtää yhteyden mikrobiologian ja bioteknisten prosessien välillä. Opiskelija osaa laskea aihepiiriin liittyviä laskuja. Opiskelija pystyy tuottamaan kirjallisen työn annetusta biotekniikkaan liittyvästä aiheesta sekä pystyy esittämään laatimansa kirjallisen työn muille opiskelijoille.
Arvosana 4: Opiskelija tuntee useita bioteknisiä prosesseja. Osaa kertoa, mihin em. biotekniset prosessit perustuvat. Opiskelija tuntee aihepiirin keskeiset käsitteet hyvin. Opiskelija ymmärtää yhteyden mikrobiologian ja bioteknisten prosessien välillä. Ymmärtää, miten bioteknisiä prosesseja voidaan kehittää ja säätää. Opiskelija osaa laskea aihepiiriin liittyviä laskuja. Opiskelija pystyy tuottamaan laadukkaan kirjallisen työn annetusta biotekniikkaan liittyvästä aiheesta sekä pystyy esittämään laatimansa kirjallisen työn muille opiskelijoille.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arvosana 5: Opiskelija tuntee useita bioteknisiä prosesseja. Osaa kertoa, mihin em. biotekniset prosessit perustuvat. Opiskelija tuntee aihepiirin keskeiset käsitteet hyvin. Opiskelija ymmärtää yhteyden mikrobiologian ja bioteknisten prosessien välillä hyvin. Ymmärtää, miten bioteknisiä prosesseja voidaan kehittää ja säätää. Opiskelija hallitsee aihepiiriin liittyvät laskut hyvin. Opiskelija pystyy tuottamaan laadukkaan kirjallisen työn annetusta biotekniikkaan liittyvästä aiheesta sekä pystyy esittämään laatimansa kirjallisen työn taidokkaasti muille opiskelijoille.

Go back to top of page