Siirry suoraan sisältöön

Integraatioprojekti (5 op)

Toteutuksen tunnus: TT-4102-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
27.07.2015 - 06.09.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.09.2015 - 16.12.2015
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Talotekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 40
Koulutus
Talotekniikan koulutusohjelma, vuonna 2013 tai aiemmin aloittaneet
Opettajat
Eero Kulmala
Erkki Lipsanen
Opintojakso
TT-4102

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelijalla on syventynyttä oman alansa osaamista. Opiskelija osaa hankkia ja muokata tietoa eri lähteistä ja suhteuttaa aiemman tiedon uuteen tietoon.
Opiskelija pystyy näkemään ja ottamaan huomioon sekä omat että muiden tavoitteet. Opiskelija tunnistaa eri alojen käytänteitä ja osaa toimia eri alojen toimijoiden kanssa.
Opiskelija tunnistaa innovaatioprosessin luonteen ja tunnistaa luovan ongelmaratkaisuprosessin. Opiskelija osaa vakuuttaa ja perustella omia valintojaan ja näkemyksiään osana yhteistoiminnallista projektia.

Sisältö (Opintojakso)

Ongelmaratkaisutekniikat. Asiantuntijuus sekä sopiminen ja sitoutuminen toimintatapana. Käytännöllisten ja luovia ratkaisujen kehittäminen. Projekti-, verkosto- ja verkkotyöskentely kehittämistoiminnassa. Projektityöskentelyn periaatteet: suunnittelu, aikataulutus, viestintä, markkinointi.Yhteistyötaidot ja sidosryhmätoiminta.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Varsinaista loppukoetta ei ole. Harjoitustyö on palautettava määräaikaan mennessä, rästipalautus mahdollista vain, jos harjoitustyön palutus on tehty määräajassa. Harjoitustyön rästipalautus uusintatenttipäivinä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty suoritus arvioidaan arvosana-asteikolla 1-5. Arvosana 0 merkitsee hylättyä suoritusta. Aktiivinen osallistuminen luento-opetukseen sekä harjoituksiin.
Harjoitustyö arvioidaan sekä ryhmäarviolla, että henkilökohtaisella arviolla.
Harjoitustyö on palautettava määräajassa, myöhästyminen pudottaa arvosanaa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähiopetus, argumentointi, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset, ongelmalähtöinen opiskelu, raportointi ryhmätyöskentelystä, itsenäinen verkko-opiskelu, projektityöskentelyä
Opintojaksolla korostuu selville ottamisen oppimistavan hyödyntämiskyky.

Oppimateriaalit

Opettajien luentomateriaali, kaikki aikaisempi opetusmateriaali, LVI-kortisto, LVI-RYL ym.
Osa materiaalista englanninkielistä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Perinteistä lähituntityöskentelyä koululla 14 x 5 = 70 h sisältäen myös joitain opetustunteja ohjauksen lisäksi.
Itsenäistä työskentelyä yksin ja ryhmän kanssa lähituntien lisäksi 65 h.

Sisällön jaksotus

Opintojakson toteutus noudattaa periaatetta "suunnittelutoimistossa" työskentely, vrt. suunnitteluprojekti. Opettajat toimivat pääosin valmentavina ohjaajina.
Opetus ja harjoitustyön teko lomittuvat ja siitä tehdään erillinen aikataulutus. Yksilöity aikataulu julkaistaan myöhemmin.
Osa luennoista yhteisiä molemmille suuntautumisvaihtoehdoille (LVI ja sTaTe).
Ryhmätyö tehdään siten, että ryhmään kuuluu molemmista suuntautumisvaihtoehdoista opiskelijoita.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Vaihtoehtoinen suoritustapa: TTY:n kanssa yhteinen Rakennushankkeen suunnittelun simulointi -opintojakso (ALUSTAVA, jos toteutuu)

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksolla on sekä LVI- että sTaTe-opettajia. Jokaisen lähitunnin aloituskerta on yhteinen sTaTe / LVI-opiskelijoiden kanssa; samoin osa harjoituksista.
Kurssiin sisältyy konsultointi osuus arkkitehtiopiskelijoiden aluesuunnitteluprojektiin, joka raportoidaan osana palautuksia.
Esitietovaatimuksena Suunnitteluprojekti-opintojakson suoritus tai vastaavat tiedot, sillä tällä opintojaksolla jatketaan siitä, mihin edeltävällä opintojaksolla päästiin.
Kurssilla hyödynnetään suunnitteluprojekti-opintojakson harjoitustöitä.
ATK-luokissa voi opettaja hallinnoida oppilaiden tietokoneita omalta koneelta ja nähdä oppilaan toiminnan luokan tietokoneella, joten yksityisyyden suojaan liittyvät toiminnot opiskelija tekee omalla ajallaan ei opetuksen aikana.
Analysoiva ja kehittävä palautteenanto on osasuoritus.

Siirry alkuun