Siirry suoraan sisältöön

Mobiilipeliohjelmointi (6op)

Toteutuksen tunnus: 4A00CP22-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2014 - 11.01.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2015 - 31.07.2015
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettajat
Jussi Pohjolainen
Jan Krebber
Vastuuhenkilö
Jussi Pohjolainen
Opintojakso
4A00CP22

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Hyvän suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka käyttää hyväkseen ulkopuolista web-palvelua
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää persistentin tallennuksen
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää useampia kenttiä.
Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija rakentaa yhteistyössä ryhmänsä kanssa toimivan 2D-pelin
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää peliobjekteja, törmäyksiä ja näppäinkomentoja
Opiskelija osaa dokumentoida toteuttamansa 2D-pelin.

Sisältö (Opintojakso)

Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Miten 2D-pelejä ohjelmoidaan?
Miten peliobjektit, törmäyksen hallinta ja käyttäjän syöte toteutetaan osana 2D-peliä?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Johdatus ohjelmointiin tai vastaavat tiedot

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

-

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehdyt viikkoharjoitukset (40%), ryhmässä toteutettu julkaistettava mobiilipeli (60%), läsnäolo

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, demonstraatiot, itsenäinen opiskelu, ongelmalähtöinen opiskelija, virtuaaliopetus

Oppimateriaalit

Kurssin kotisivut

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetusta 2 + 2 h, itsenäistä opiskelua 4 h per viikko.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso liittyy olennaisesti 14tiko kevään yhteiseen projektiin. Opintojaksolla toteutetaan mobiilipeliprojektin ohjelmointiosuus.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Alle 50% harjoituksista tai julkaisematon mobiilipeli

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

50% - 70% harjoituksista ja tyydyttävä julkaistu mobiilipeli

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

70% - 90% harjoituksista ja hyvä julkaistu mobiilipeli

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

90% - 100% harjoituksista ja kiitettävä julkaistu mobiilipeli

Siirry alkuun