Siirry suoraan sisältöön

Professional English for Nurses (3 op)

Toteutuksen tunnus: 7K00BK07-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2014 - 16.01.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
09.03.2015 - 10.04.2015
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
30 - 37
Koulutus
Hoitotyön koulutusohjelma, vuonna 2013 tai aiemmin aloittaneet
Opettajat
Minna Metsäportti
Vastuuhenkilö
Irmeli Nieminen
Pienryhmät
r1 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
r2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
r3 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
r1
r2
r3
Opintojakso
7K00BK07

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija

- osaa potilaan haastattelussa kysyä tämän nykyiseen ja aiempaan terveydentilaan liittyviä tietoja hoidon ja jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi
- osaa kertoa erilaisille potilaille keskeiset hoito-ohjeet, toimenpiteet ja osastorutiinit
- pystyy kommunikoimaan englannin kielellä moniammatillisessa työyhteisössä potilaan hoitopolun eri
vaiheissa
- ymmärtää ja osaa hyödyntää hoitotyöhön liittyviä artikkeleita
- pystyy edelleen kehittämään oman erikoisalansa kielitaitoa eri oppimisvälineitä hyväksikäyttäen

Sisältö (Opintojakso)

- potilashaastattelu
- potilasohjaus osastolla
- keskeinen hoitotyön sanasto
- keskeinen anatomian sanasto
- tutkimusraportti
- lääketieteen terminologia

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Lähtötaso: Lukion englannin oppimäärä tai vastaava taso
Eurooppalaisen viitekehyksen taitotaso B2.1

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kirjallinen lopputentti to 26.3. klo 10.15-11.45.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen oman oppimisen suunnitteluun ja työskentelyyn opintojaksolla, kirjalliset ja suulliset tehtävät, itsearvioinnit ja tentti.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

tentti
itsenäinen verkko-opiskelu
lähiopetus
opetuskeskustelu
yhteistoiminnallinen oppiminen
harjoitukset
suullinen esitys

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan 1. kontaktitunnilla (materiaali Tabulassa)

Lisätietoja opiskelijoille

Sisällöt: Health interview, Human anatomy, Asepsis, Foetal alcohol syndrome, Guidance for expectant mothers, Antenatal appointments, Pregnancy month by month, Benefits for families with children, Oral summaries on health articles, Oral summaries on health videos, Research report*, Components and structure of a research report, Oral presentations.
(* 1)Obstetric outcome for women who have received individualized treatment for fear of childbirth during pregnancy. Sydsjö et al. 2011. 2)Sexual behavior and drinking style among teenagers: a population-based study in Finland. Lavikainen et al. 2009.)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
Opiskelija
- viestii ymmärrettävästi yksinkertaisissa, rutiiniluonteisissa vuorovaikutustilanteissa
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- osaa antaa yksinkertaisia, suullisia ja tarvittaessa myös kirjallisia ohjeita asiakkaille
- osaa kysyä asiakkaalta tämän nykyiseen ja aiempaan terveydentilaan ja elämäntilanteeseen liittyviä, välttämättömiä tietoja sekä kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi (esim. luvan kysyminen toimenpiteeseen)
- osaa käyttää hoitotyön perussanastoa
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija
- ymmärtää sanakirjaa käyttäen perusasiat omiin työtehtäviinsä liittyvistä terveysalan teksteistä
- osaa hakea tietoa ohjeistetusti

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
Opiskelija
- viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. puhelinkeskustelut, suullinen ja kirjallinen raportointi, dokumentointi)
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- osaa antaa ja perustella yksilöllisiä ohjeita tavallisimmissa ohjaustilanteissa (esim. kotihoito-ohjeet ja muut kirjalliset ohjeet)
- osaa selvittää asiakkaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa tai elämäntilannetta ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä
- osaa kirjata asiakkaan antamat vastaukset hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi sekä vastaa asiakkaan esittämiin kysymyksiin
- osaa käyttää keskeistä hoitotyön sanastoa ja käsitteitä
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija
- hankkii tietoa terveysalan julkaisuista, raporteista ja suosituksista ammattitaitonsa päivittämiseksi (esim. uusin tieto ravintosuosituksista, potilasturvallisuus, tieto uusimmista alan käytänteistä)
- ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat hoitotyön teksteistä ilman apuvälineitä
- osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti ja soveltaa lukemaansa

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
Opiskelija
- viestii taitavasti vaativissakin moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. raportointi, dokumentointi, palaverit, neuvottelut, palautekeskustelut)
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- haastattelee ja ohjaa asiakkaita taitavasti mukauttaen viestintätyyliään tilanteen ja asiakkaan mukaan, myös haastavissa ja odottamattomissa asiakastilanteissa
- osaa käyttää vaativaakin hoitotyön sanastoa ja käsitteitä
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija
- hyödyntää hoitotyön tutkimusnäyttöön perustuvia artikkeleita ja muita alan julkaisuja oman työnsä kehittämisessä (esim. kansainväliset hankkeet)
- lukee sujuvasti vaativaakin terveysalan tekstiä sekä osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti
- ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat tekstistä ja pystyy soveltamaan ja selittämään lukemaansa

Siirry alkuun