Skip to main content

Media English (2 cr)

Code: H814-10D-3003

General information


Enrolment period
02.07.2015 - 23.10.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.10.2015 - 18.12.2015
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
TAMK Mediapolis
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Media, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Vuokko Penttilä
Course
H814-10D

Content (course unit)

Type of course
Compulsory

Level of course
Professional studies

Objective of course
Students
-can work in English, orally and in writing, in the work environments of their own professional field
-can communicate professional matters eg through essays and oral presentations
-can use English manuals, guides and operating manuals
-can use English on-line material
-can network internationally
-know how to negotiate in English with international partners
-understand English contract texts
-know how to keep themselves up-to-date as far as music business trends are concerned
-know how to search for information on their own field from diverse sources and understand and interpret it
- Competence level B2-C1 (CEF)

Course contents
The key language material and communicating situations of their own field in meaningful contexts.

Teaching methods
Experiential and cooperative contact teaching aiming at authentic language use situations, and independent work.

Assessment methods
Active participation in planning their own learning and work forms of the course, written and oral assignments and self-evaluation. Examination and/or a language portfolio compiled during the course.

Prerequisites
None

Required/recommended reading
Agreed at the beginning of the course.

Name of lecturer(s)
Vuokko Penttilä

Year of study
fourth year

Semester/Period
Autumn/1st and 2nd

Language of instruction
Finnish and English

Assessment methods and criteria

aktiivinen osallistuminen kurssilla työskentelyyn
kurssin aikana suoritettavat kirjalliset ja suulliset yksilö-, pari- ja ryhmätehtävät

Assessment scale

0-5

Teaching methods

pari- ja ryhmäkeskustelut, presentaatiot

Learning materials

Pääosin Tabulassa

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
* ei ole suorittanut kurssiin kuuluvia suullisia ja/tai kirjallisia tehtäviä
* ei osallistu riittävästi ja motivoituneesti tuntityöskentelyyn

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• analysoi musiikkituotantoja ja esittää analysoinnin tulokset visuaalisesti ja sanallisesti ymmärrettävällä englannin kielellä
• selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
• reagoi yleensä jollakin tavalla keskustelukumppanin sanomisiin
• tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille
• kirjoittaa ohjeiden mukaisesti alaan liittyviä raportteja ja muistioita ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa
• ääntää useimmiten ymmärrettävästi
• löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita
• käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
• käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
• käyttää helpoimmin saatavilla olevia apuvälineitä kuten ilmaiset sanakirjat

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• analysoi erilaisia musiikkituotantoja ja esittää analysoinnin tulokset visuaalisesti ja sanallisesti hyvällä englannin kielellä
• keskustelee alaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti
• reagoi keskustelukumppaninsa sanomisiin pääosin asianmukaisesti
• viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä
• kirjoittaa alaan liittyviä raportteja ja muistioita pääosin oikein
• kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
• ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat
• osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin
• ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti
• osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
• analysoi erilaisia musiikkituotantoja ja esittää analysoinnin tulokset visuaalisesti ja sanallisesti sujuvalla englannin kielellä
• keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista
• reagoi nopeasti ja asianmukaisesti keskustelukumppanin sanomisiin
• viestii tilanteen edellyttämällä tyylillä
• kirjoittaa alaan liittyviä raportteja ja muistioita ammattimaisesti
• kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
• ääntää luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa
• selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti
• ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä
• löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit
• käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi

Go back to top of page