Siirry suoraan sisältöön

English for Engineers (3 op)

Toteutuksen tunnus: 5N00BE51-3024

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2015 - 06.09.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2015 - 18.10.2015
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Autotekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Kirsi Saarinen
Vastuuhenkilö
Kirsi Saarinen
Opintojakso
5N00BE51

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- osaa ja uskaltaa puhua sekä kirjoittaa englantia paremmin.
- osaa ja uskaltaa esiintyä paremmin englannin kielellä.
- hallitsee sanavarastoa laajemmin.
- osaa peruskieliopin keskeisiä rakenteita.

Sisältö (Opintojakso)

• Itsestä kertominen
• Matkustaminen
• Small Talk
• Keskustelu- ja esitelmäharjoituksia
• Oman opiskelualan peruskäsitteistöä
• Peruskieliopin kertausta

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

2. asteella suoritetut englannin kieliopinnot.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kirjallinen tentti ke 21.10.2015

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ensimmäisellä tapaamiskerralla järjestetään lähtötasotesti.
Kirjallinen koe
Läsnäolovaatimus 80% lähiopetustunneista, 1 lähiopetustunti = 45 minuuttia). Poissaoloa ei voi korvata ylimääräisillä tehtävillä.

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

lähiopetus, aktivoivat kirjoitusharjoitukset, esitelmät, harjoitukset, tentti, yhteistoiminnallinen oppiminen, itsenäinen verkko-opiskelu

Oppimateriaalit

Opettajan antama materiaali (Tabula)
Opiskelijoiden kokoama materiaali

Lisätietoja opiskelijoille

Toteutus on alustava.
Lähtötasotestit ti 1.9., ke 2.9. ja to 3.9. erillisen ohjeistuksen mukaisesti
Opetus alkaa Ryhmä 1 ke 9.9.2015 klo 8.30 ja Ryhmä 2 to 10.9. klo 14.15

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

-opiskelija ei pysty osallistumaan suullisen vuorovaikutukseen, koska ongelmia tuottaa omaa puhetta ja/ tai ymmärtää muiden osapuolten puhetta
-ääntäminen vaikeasti ymmärrettävää
-opiskelija hallitsee erittäin suppean sanaston, joka ei riitä tilanteesta suoriutumaan. Käyttää toistuvasti sopimattomia sanoja ja sanontoja
-perusrakenteiden hallinta puutteellista
-opiskelija ei suoriudu kirjallisista viestintätilanteista asianmukaisella tavalla
-ei kirjoita ymmärrettävästi
-vaikeuksia löytää tietoa tekstistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
-selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
-ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa
-ääntää useimmiten ymmärrettävästi
-kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
-käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
-käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
-löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
-keskustelee melko sujuvasti
- ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu
-ääntää melko luontevasti ja selkeästi
-kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
-käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
- ymmärtää ja käyttää sanastoa melko täsmällisesti
- ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
-keskustelee sujuvasti
-ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
-ääntää luontevasti ja selkeästi
- kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti
-käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi
-ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti sanastoa
- ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin tekstistä

Siirry alkuun