Skip to main content

English for Engineers (3 cr)

Code: 5N00BE51-3024

General information


Enrolment period
02.07.2015 - 06.09.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2015 - 18.10.2015
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Vehicle Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Kirsi Saarinen
Person in charge
Kirsi Saarinen
Course
5N00BE51

Objectives (course unit)

Students
- can and dare speak and write English better
- can and dare perform better in English
- increase their vocabulary
- know the most important grammar structures

Content (course unit)

• telling about oneself
• travel
• small talk
• discussion and presentation exercises
• basic vocabulary of the field of study
• reviewing basic grammar

Prerequisites (course unit)

Upper secondary school English

Exam schedules

Kirjallinen tentti ke 21.10.2015

Evaluation methods and criteria

Ensimmäisellä tapaamiskerralla järjestetään lähtötasotesti.
Kirjallinen koe
Läsnäolovaatimus 80% lähiopetustunneista, 1 lähiopetustunti = 45 minuuttia). Poissaoloa ei voi korvata ylimääräisillä tehtävillä.

Teaching methods

lähiopetus, aktivoivat kirjoitusharjoitukset, esitelmät, harjoitukset, tentti, yhteistoiminnallinen oppiminen, itsenäinen verkko-opiskelu

Learning materials

Opettajan antama materiaali (Tabula)
Opiskelijoiden kokoama materiaali

Further information

Toteutus on alustava.
Lähtötasotestit ti 1.9., ke 2.9. ja to 3.9. erillisen ohjeistuksen mukaisesti
Opetus alkaa Ryhmä 1 ke 9.9.2015 klo 8.30 ja Ryhmä 2 to 10.9. klo 14.15

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-opiskelija ei pysty osallistumaan suullisen vuorovaikutukseen, koska ongelmia tuottaa omaa puhetta ja/ tai ymmärtää muiden osapuolten puhetta
-ääntäminen vaikeasti ymmärrettävää
-opiskelija hallitsee erittäin suppean sanaston, joka ei riitä tilanteesta suoriutumaan. Käyttää toistuvasti sopimattomia sanoja ja sanontoja
-perusrakenteiden hallinta puutteellista
-opiskelija ei suoriudu kirjallisista viestintätilanteista asianmukaisella tavalla
-ei kirjoita ymmärrettävästi
-vaikeuksia löytää tietoa tekstistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
-selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
-ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa
-ääntää useimmiten ymmärrettävästi
-kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
-käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
-käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
-löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
-keskustelee melko sujuvasti
- ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu
-ääntää melko luontevasti ja selkeästi
-kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
-käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
- ymmärtää ja käyttää sanastoa melko täsmällisesti
- ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
-keskustelee sujuvasti
-ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
-ääntää luontevasti ja selkeästi
- kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti
-käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi
-ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti sanastoa
- ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin tekstistä

Go back to top of page