Skip to main content

Orientation to Clinical Nursing, Adult Nursing (2 cr)

Code: 7K00CN22-3002

General information


Enrolment period
03.06.2015 - 16.08.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2015 - 04.12.2015
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
14 - 26
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Taru Manner
Person in charge
Taru Manner
Small groups
ryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
ryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
ryhmä 1
ryhmä 2
Course
7K00CN22

Objectives (course unit)

The student
-shows that he/she has mastered the key knowledge and skills in the patient´s individual health promotion and nursing;
-is able to work in nursing safely and ethically;
-is able to demonstrate expertise in patient care;
-is able to use quality assessment methods in development of his/her work and work community.

Content (course unit)

Supervised orientation to clinical training
Simulation

Prerequisites (course unit)

First year and middle phase studies completed, at least 135 credits , including the basic level studies in the field of the optional professional studies. Participation in Adulta Nursing 1 4 ects

Evaluation methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen opetukseen
Toteutuu kiinteästi Aikuisen hoitotyö 2 kurssiin nivoutuen
Jokaiseen lähtökohtaan liittyy purku orientoivan harjoittelun tilanteissa

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Ohjattu harjoittelu, draama, simulaatio

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty
Hallitsee teoreettiset perustiedot harjoiteltaviin hoitotyön tilanteisiin liittyen ja perustelee toimintaansa näyttöön perustuvalla tiedolla
Hallitsee keskeiset hoidon tarpeen arviointimenetelmät, osaa suunnitella ja toteuttaa hoitotyötä
Osaa valita ja käyttää erilaisia auttamismenetelmiä potilasta hoitaessaana
Tunnistaa ja osaa arvioida potilaan ohjaustarpeen, osaa ohjata potilasta ja hänen läheisiään vuorovaikutustaitojaan hyödyntäen
Osaa toimia vastuullisesti ja aktiivisesti hoitotyön tilanteissa sekä arvioi oppimaansa sekä toimintaansa ryhmän jäsenenä
Hylätty
Ei ota vastuuta oppimisestaan
Teoreettisissa tiedoissa on puutteita
Ei kykene suoriutumaan hoitotyön tilanteissa itsenäisesti ja ryhmän jäsenenä
Ei kykene ohjaamaan potilasta joko vuorovaikutustaitojen tai tietämisen puutteiden vuoksi
Palautteen vastaanottaminen ja oman toiminnan kriittinen reflektointi on vaikeaa

Go back to top of page