Suomen kieli ja viestintä (3 op)
Toteutuksen tunnus: 7R00BI13-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.05.2015 - 31.08.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2015 - 09.11.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Röntgenhoitaja
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 36
- Koulutus
- Röntgenhoitajan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Annina Korpela
- Johanna Granlund
- Opintojakso
- 7R00BI13
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
-osaa hankkia ja käyttää alansa tietoa kriittisesti
-osaa kirjallisessa viestinnässään ottaa huomioon vastaanottajan, viestin luonteen ja sen ammatilliset vaatimukset ja kirjoittaa jäsentyneesti, vakuuttavasti ja ymmärrettävästi
-perehtyy neuvottelu- ja kokoustaidon teoriaan ja tapakulttuuriin
-harjaantuu toimimaan työelämän palaveri- ja neuvottelutilanteissa sekä kokouksissa oman alansa asiantuntijana
Sisältö (Opintojakso)
Sisältö:
-tekstilajit
-tekstityypit
-asiatyylinen teksti
-kirjoitusprosessin vaiheet
-argumentointi
-lähdekritiikki
-lähteiden käyttö, tekstiviitteiden ja lähteiden merkitseminen
-kirjallisen raportoinnin ohjeet
-oma viestijäkuva
-vuorovaikutustilanne ammatillisessa kontekstissa
-ryhmäviestintätaidot
-työelämän viestintätilanteet
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi muodostuu opiskelijoiden kirjoittamasta esseestä (50 %), kotitehtävien tekemisestä (25%) sekä osallistumisesta tuntityöskentelyyn (25%).
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot, suulliset ja kirjalliset harjoitukset
Oppimateriaalit
opettajan laatima aineisto
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei ole palauttanut esseetä, on ollut pois tunneilta enemmän kuin 80 %, ei ole tehnyt kotitehtäviä tai osallistunut tuntitehtäviin.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia kurssin tehtäviä eikä palauttanut niitä ajallaan. Opiskelija ei ole osallistunut tuntityöskentelyyn aktiivisesti. Opiskelija ei ole esseessä osoittanut hallitsevansa hyvin suomen kieltä: tekstissä on paljon kielivirheitä tai tekstin rakennetta ja sisältöä on hankala hahmottaa. Esseen aihetta ei ole valittu eikä rajattu tarkoituksenmukaisesti. Essee ei ole rakenteeltaan johdonmukainen eikä etene loogisesti. Opiskelija ei ole noudattanut kaikkia esseestä annettuja kirjoitussuosituksia (sisällys, kappalejaot, lähteet yms.).
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on suorittanut kaikki kurssin tehtävät ja palauttanut ne ajallaan. Opiskelija on osallistunut tuntityöskentelyyn. Opiskelija on esseessä osoittanut hallitsevansa hyvin suomen kielen. Kielivirheitä on melko vähän ja tekstiä on vaivatonta lukea. Esseen aihe on valittu ja rajattu tarkoituksenmukaisesti. Essee on rakenteeltaan jäsentynyt ja loogisesti ja johdonmukaisesti etenevä. Opiskelija on noudattanut esseestä annettuja kirjoitussuosituksia (sisällys, kappalejaot, lähteet yms.).
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on suorittanut kaikki kurssin tehtävät ja palauttanut ne ajallaan. Opiskelija on osallistunut tuntityöskentelyyn aktiivisesti. Opiskelija on esseessä osoittanut hallitsevansa suomen kielen erinomaisesti. Kielivirheitä on melko vähän tai ei ollenkaan ja tekstiä on vaivatonta lukea. Esseen aihe on valittu ja rajattu tarkoituksenmukaisesti. Essee on rakenteeltaan jäsentynyt ja loogisesti ja johdonmukaisesti etenevä. Opiskelija on noudattanut esseestä annettuja kirjoitussuosituksia (sisällys, kappalejaot, lähteet yms.).