Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuus (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H-508-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.11.2015 - 10.01.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2016 - 31.07.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Kirsi Tanner
Vastuuhenkilö
Riitta Vihuri
Opintojakso
3H-508

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojaksolla tarkastellaan asiakkuuksien hallintaa ja johtamista yrityksen menestystekijänä. Opiskelijat analysoivat valitsemansa organisaation asiakkuudenhallintaa sekä laativat asiakkuuksien kehittämissuunnitelman.

Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuksien hallinnan ja johtamisen merkityksen yrityksen keskeisenä menestystekijänä
- osaa soveltaa asiakaslähtöistä ajattelua organisaation toiminnassa
- osaa suunnitella asiakkuuden hallintaan liittyviä kehittämistoimenpiteitä

Sisältö (Opintojakso)

Mitä tarkoitetaan asiakaslähtöisellä lähestymistavalla?
Miten yritys voi johtaa asiakkuuksiaan?
Mitkä ovat keskeisiä asiakkuuksien kehittämiseen liittyviä osa-alueita?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Markkinoinnin perusteet

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Harjoitustöiden esitykset kahdella viimeisellä kerralla. Muut aikataulut sovitaan lähiopetuksen yhteydessä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Interaktiiviset luennot ja kommenttipuheenvuoro 2 op (arviointi 0-5),
kehittämistehtävä 3 op (arviointi 0-5).

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitustyöt, harjoitukset, esitelmät, lähiopetus, opetuskeskustelu

Oppimateriaalit

Vaihtoehtoisia kirjoja ja artikkeleita. Tabula-toteutus.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetustapaamisia 7 (28 lähiopetustuntia), opiskelijan itsenäistä työskentelyä laskennallisesti noin 100 tuntia.

Sisällön jaksotus

Interaktiiviset luennot ja kommenttipuheenvuoro suoritetaan ennen kehittämistehtävien esityksiä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Interaktiiviset luennot ja kommenttipuheenvuoron voi korvata kirjatentillä yleisenä tenttipäivänä (2 kirjaa). Lisäksi tulee kehittämistehtävä esityksineen.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöinen kehittämistehtävä.

Kansainvälisyys

Englanninkielistä oheismateriaalia.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opintojakson kaikki osat tulee suorittaa hyväksyttävästi.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ymmärtää opintojakson aihealueen käsitteitä ja malleja sekä pystyy hahmottamaan niiden välisiä lainalaisuuksia. Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuden teoriaa tyydyttävästi käytännön asiakkuuden kehittämistehtävään.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa hyödyntää aihealueen sisältöä hyvällä tasolla. Opiskelija osaa määritellä aihepiirin teemoja ja malleja sekä pystyy soveltamaan opittuja aihealueita käytännössä hyvin.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on sisäistänyt oppimansa ja pystyy analysoimaan ja soveltamaan aihealueen teemoja laaja-alaisesta myös käytännössä.

Siirry alkuun