Customer Relationship Management (5 cr)
Code: 3H-508-3009
General information
- Enrolment period
- 30.11.2015 - 10.01.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2016 - 31.07.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
Opintojaksolla tarkastellaan asiakkuuksien hallintaa ja johtamista yrityksen menestystekijänä. Opiskelijat analysoivat valitsemansa organisaation asiakkuudenhallintaa sekä laativat asiakkuuksien kehittämissuunnitelman.
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuksien hallinnan ja johtamisen merkityksen yrityksen keskeisenä menestystekijänä
- osaa soveltaa asiakaslähtöistä ajattelua organisaation toiminnassa
- osaa suunnitella asiakkuuden hallintaan liittyviä kehittämistoimenpiteitä
Content (course unit)
Mitä tarkoitetaan asiakaslähtöisellä lähestymistavalla?
Miten yritys voi johtaa asiakkuuksiaan?
Mitkä ovat keskeisiä asiakkuuksien kehittämiseen liittyviä osa-alueita?
Prerequisites (course unit)
Markkinoinnin perusteet
Exam schedules
Harjoitustöiden esitykset kahdella viimeisellä kerralla. Muut aikataulut sovitaan lähiopetuksen yhteydessä.
Evaluation methods and criteria
Interaktiiviset luennot ja kommenttipuheenvuoro 2 op (arviointi 0-5),
kehittämistehtävä 3 op (arviointi 0-5).
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitustyöt, harjoitukset, esitelmät, lähiopetus, opetuskeskustelu
Learning materials
Vaihtoehtoisia kirjoja ja artikkeleita. Tabula-toteutus.
Student workload
Lähiopetustapaamisia 7 (28 lähiopetustuntia), opiskelijan itsenäistä työskentelyä laskennallisesti noin 100 tuntia.
Content scheduling
Interaktiiviset luennot ja kommenttipuheenvuoro suoritetaan ennen kehittämistehtävien esityksiä.
Completion alternatives
Interaktiiviset luennot ja kommenttipuheenvuoron voi korvata kirjatentillä yleisenä tenttipäivänä (2 kirjaa). Lisäksi tulee kehittämistehtävä esityksineen.
Practical training and working life cooperation
Työelämälähtöinen kehittämistehtävä.
International connections
Englanninkielistä oheismateriaalia.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opintojakson kaikki osat tulee suorittaa hyväksyttävästi.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää opintojakson aihealueen käsitteitä ja malleja sekä pystyy hahmottamaan niiden välisiä lainalaisuuksia. Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuden teoriaa tyydyttävästi käytännön asiakkuuden kehittämistehtävään.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa hyödyntää aihealueen sisältöä hyvällä tasolla. Opiskelija osaa määritellä aihepiirin teemoja ja malleja sekä pystyy soveltamaan opittuja aihealueita käytännössä hyvin.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on sisäistänyt oppimansa ja pystyy analysoimaan ja soveltamaan aihealueen teemoja laaja-alaisesta myös käytännössä.