Asiakkuus (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H-508-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 30.11.2015 - 10.01.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2016 - 31.07.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojaksolla tarkastellaan asiakkuuksien hallintaa ja johtamista yrityksen menestystekijänä. Opiskelijat analysoivat valitsemansa organisaation asiakkuudenhallintaa sekä laativat asiakkuuksien kehittämissuunnitelman.
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuksien hallinnan ja johtamisen merkityksen yrityksen keskeisenä menestystekijänä
- osaa soveltaa asiakaslähtöistä ajattelua organisaation toiminnassa
- osaa suunnitella asiakkuuden hallintaan liittyviä kehittämistoimenpiteitä
Sisältö (Opintojakso)
Mitä tarkoitetaan asiakaslähtöisellä lähestymistavalla?
Miten yritys voi johtaa asiakkuuksiaan?
Mitkä ovat keskeisiä asiakkuuksien kehittämiseen liittyviä osa-alueita?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Markkinoinnin perusteet
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Harjoitustöiden esitykset kahdella viimeisellä kerralla. Muut aikataulut sovitaan lähiopetuksen yhteydessä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Interaktiiviset luennot ja kommenttipuheenvuoro 2 op (arviointi 0-5),
kehittämistehtävä 3 op (arviointi 0-5).
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitustyöt, harjoitukset, esitelmät, lähiopetus, opetuskeskustelu
Oppimateriaalit
Vaihtoehtoisia kirjoja ja artikkeleita. Tabula-toteutus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetustapaamisia 7 (28 lähiopetustuntia), opiskelijan itsenäistä työskentelyä laskennallisesti noin 100 tuntia.
Sisällön jaksotus
Interaktiiviset luennot ja kommenttipuheenvuoro suoritetaan ennen kehittämistehtävien esityksiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Interaktiiviset luennot ja kommenttipuheenvuoron voi korvata kirjatentillä yleisenä tenttipäivänä (2 kirjaa). Lisäksi tulee kehittämistehtävä esityksineen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöinen kehittämistehtävä.
Kansainvälisyys
Englanninkielistä oheismateriaalia.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opintojakson kaikki osat tulee suorittaa hyväksyttävästi.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ymmärtää opintojakson aihealueen käsitteitä ja malleja sekä pystyy hahmottamaan niiden välisiä lainalaisuuksia. Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuden teoriaa tyydyttävästi käytännön asiakkuuden kehittämistehtävään.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa hyödyntää aihealueen sisältöä hyvällä tasolla. Opiskelija osaa määritellä aihepiirin teemoja ja malleja sekä pystyy soveltamaan opittuja aihealueita käytännössä hyvin.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on sisäistänyt oppimansa ja pystyy analysoimaan ja soveltamaan aihealueen teemoja laaja-alaisesta myös käytännössä.