Skip to main content

Professional Practical Placement of a Bachelor of Social Services (10 cr)

Code: 7S-55-3002

General information


Enrolment period
18.03.2015 - 03.12.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2015 - 04.12.2015
Implementation has ended.
Credits
10 cr
RDI portion
9 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Juha Santala
Minna Putous
Marjo Harju
Anssi-Pekka Udd
Eijamaria Broholm
Hanna-Kaisa Korpikoski
Raija Yliniemi
Person in charge
Juha Santala
Course
7S-55

Objectives (course unit)

Opiskelija
- osaa tarkastella eettisiä kysymyksiä yksilökohtaisesti, yhteisön ja yhteiskunnan näkökulmista käsin, myös ristiriitaisissa tilanteissa
- hallitsee asiakasprosessin ja osaa tehdä asiakkaan kanssa kokonaisvaltaisia elämäntilanteen kartoituksia ja selvityksiä
- osaa kohdentaa menetelmäosaamistaan tarkoituksenmukaisesti asiakkaan voimavarojen vahvistamiseksi
- osaa toimia moniammatillisen tiimin jäsenenä sosiaalisen näkökulman asiantuntijana
- osaa soveltaa sosiaali- ja terveyspalveluihin ja -etuuksiin liittyviä tietojaan ja taitojaan monipuolisesti, hyödyntäen erilaisia tietojärjestelmiä
- osaa monipuolisesti ja joustavasti arvioida asiakkaiden palvelutarpeita
- osaa ohjata muista kulttuureista tulevia asiakkaita heille sopiviin ja tarpeellisiin palveluihin
- osaa tutkia ja arvioida palvelujärjestelmän puutteita ja ristiriitoja eri tasoilla sekä mahdollisia uusia ratkaisuja niihin.
- osaa vahvistaa yhteistyössä muiden kanssa yhteisöllisyyttä ja osallisuutta
- tietää erilaisia yhteiskunnallisen vaikuttamisen keinoja,
- osaa toimia asiakkaiden asianajajana (advocacy-tehtävä), kehittää tukiverkostoja, vaikuttaa mediassa jne.
- osaa analysoida ennaltaehkäisevän työn mahdollisuuksia ja toteuttamista valitsemassaan harjoittelupaikassa ja kehittää toimintaa yhdessä ao. paikan kanssa
- tuntee harjoittelupaikkaansa koskevan sosio-ekonomisen päätöksenteon,
- tunnistaa siihen liittyvien tekijöiden merkityksen ao. paikan toiminnan reunaehtoina
- ottaa vastaan vastuullisia tehtäviä oman ammattitaitonsa puitteissa
kehittää ammattitaitoaan koulutuksen ja työnohjauksen avulla ja käyttää reflektiivistä työotetta
- osaa hankkia ja soveltaa tietoa kehittääkseen sosiaalialan osaamista ja palveluita moniammatillisessa työyhteisössä
- osaa tarkastella harjoittelupaikkansa laadunhallintaan liittyviä kysymyksiä
- tietää esimiestyön perusrakenteet ja tuntee harjoittelupaikkansa esimiestyön tehtäväalueen
- tunnistaa työyhteisön toimivuuteen liittyviä rakenteita ja prosesseja
tietää työssäjaksamiseen liittyviä tekijöitä ja osaa huomioida omia voimavarojaan
- syventää työyhteisön kehittämiseen liittyvää osaamistaan henkilökohtaisen tavoitteensa mukaisesti

Content (course unit)

Sosiaalialan eettinen osaaminen
Asiakastyön osaaminen
Sosiaalialan palvelujärjestelmäosaaminen
Kriittinen ja osallistava yhteiskuntaosaaminen
Tutkimuksellinen kehittämis- ja johtamisosaaminen

Assessment methods and criteria

1) oppimis- ja ohjaussuunnitelman laatiminen
2) Harjoittelun hyväksytty suorittaminen (arvioinnin/työtodistuksen toimittaminen)
3) hyväksytty (H3) harjoitteluraportti (ohjeistus Tabulassa)

Assessment scale

Pass/Fail

Practical training and working life cooperation

Opintojakso kokonaisuudessaan harjoittelua

Further information

Ohjeistus Tabulassa kohdassa Harjoittelu sosiaalialalla

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Harjoitteluraportti ei hyväksytyn tasoinen
Epäeettinen tai muuten sopimaton toiminta harjpoittelupaikassa

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Har

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hylätty:
1) epäeettinen tai muuten sopimaton toiminta harjoittelupaikassa
2) Harjoitteluraportti ei hyvän tasoinen (H3).
Hyväksytty:
1) harjoittelu suoritettu hyväksytty harjoittelupaikassa
2) raportissa osoitettu lukeneisuutta ja teoreettista reflektiota

Go back to top of page