Fysioterapian erityisalueita, osa 2, teoria (6 op)
Toteutuksen tunnus: L216-8C-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2014 - 31.08.2014
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2014 - 31.12.2014
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 6 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Fysioterapeutti
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 38
- Koulutus
- Fysioterapian koulutusohjelma, vuonna 2013 tai aiemmin aloittaneet
- Opettajat
- Tarja Tittonen
- Anne-Marja Hammar
- Hannu Järvinen
- Liisa Sittig
- Terttu Roivas
- Pirjo Riitta Leppänen
- Pirjo Lehto
- FYSIO Luennoitsija
- Tiina Pystynen
- Pienryhmät
- ryhmä A (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- ryhmä B (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- tutorryhmä 1 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- tutorryhmä 2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- tutorryhmä 3 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- tutorryhmä 4 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- ryhmä A
- ryhmä B
- tutorryhmä 1
- tutorryhmä 2
- tutorryhmä 3
- tutorryhmä 4
- Opintojakso
- L216-8C
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
erityisalueiden ja syventävän tehtävän seurantapäiväkirjat
Syventävä tehtävä: kirjallinen työ + esitys numeerinen arviointi (1-5)
Hallinto ja Laatu: numeerinen arviointi (1-5)
Lääkeaineopinnot: tentti, hyväksytty / hylätty, pisteistä tulee saada vähintään 75% ja vakavaa vaaraa tai vammaa aiheuttavan tiedon esittäminen johtaa hylättyyn suoritukseen.
Harjoittelun kirjallinen raportti
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
lähiopetus|seminaari|yhteistoiminnallinen oppiminen|päiväkirjatyöskentely (esim. oppimispäiväkirja, projektipäiväkirja)|ongelmalähtöinen opiskelu|esitelmät|tentti
Oppimateriaalit
Lääkeaineopinnot:
Taam-Ukkonen Minna, Saano Susanna: Turvallisen lääkehoidon perusteet, WSOY 2010.
Hujala Noora, Tiainen Anna-Maija: Lääkehoito lähihoitajan työssä, Edita 2009.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lääkehoito 1 op
Hallinto ja Laatu 1 op
KV-intensiiviviikko 1 op
Fysioterapian erityisalueita 1,5 op
Syventävä tehtävä 1,5 op
Sisällön jaksotus
Hallinto ja laatu (1 op)(Anja Merilahti)
Lääkehoito (1 op) (Anne-Marja Hammar)
Kv-intensiiviviikko (1 op)
vko 41 ( 8.10-12.10.2012), suoritus läsnäolosta
Syventävä tehtävä (1,5 op)( Pirjo-Riitta Leppänen & Tarja Tittonen)
Suoritus: Kirjallinen tehtävä ja suullinen esitys, kuuntelijana osallistuminen puoleen pidettävistä esityksistä. Seurantapäiväkirja esityksiin osallistumisista.
Fysioterapian erityisalueita 1,5 op:
Eri erityisalueiden luentoja, joista kerättävä 1,5 op.
Seurantapäiväkirja osallistumisista, jossa ajankohta, ,luennoitsija ja ydinsisältö käy ilmi.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Juha Koskela;Urheilufysioterapia
Arja Koskinen; Lasten Fysioterapia ja yrittäjyys
Jarmo Koli; fysioterapian erityisalueet
Kansainvälisyys
KV-intensiiviviikko vko 41 (7.-11.10.2013)
Läsnäolo ja osallistuminen viikon tapahtumiin hyväksytyn suorituksen perusteena.
Lisätietoja opiskelijoille
Ajankohta
11.8.-19.12.2014
Tavoitteet
Opiskelija
-valitsee ja toteuttaa erilaisissa toimintaympäristöissä sellaista (tuloksellista) fysioterapiaa, joka perustuu tutkittuun tietoon, vankkaan kokemukseen tai hyviksi havaittuihin käytänteihin.
-tietää oman persoonan merkityksen fysioterapian toteutuksessa ja lisää itsetuntemustaan.
-ilmaisee asiansa sekä suullisesti että kirjallisesti vaativissakin ammatillisissa konteksteissa ja käyttää tarkoituksenmukaisesti tieto- ja viestintätekniikkaa.
-kehittää palveluideoita luovasti, innovatiivisesti ja asiakaslähtöisesti,
-arvioi palvelujen käyttäkelpoisuutta ja ennakoi tulevaisuuden muutoksia.
-suunnittelee ja toteuttaa moniammatillisessa yhteistyössä terveyttä, työkykyä,toimintakykyä ja kokonaisvaltaista hyvinvointia ylläpitävää ja edistävää toimintaa.
Oppimistavoitteet
Opiskelija- osaa valita ja toteuttaa tuloksellista tutkittuun tietoon,kokemukseen ja hyväksi havaittuihin käytänteihin perustuvaa fysioterapiaa eri toimintaympäristöissä.
Opiskelija- osaa ilmaista itseään suullisesti ja kirjallisesti erilaisissa ammatillisissa konteksteissä.
Opiskelija - osaa suunittella ja toteuttaa moniammatillista yhteistyötä tereyttä, työkykyä, toimintakykyä ja kokonaisvaltaista hyvinvointia ylläpitävää ja edistävää toimintaa.
Opiskelija- osaa arvioida palvelujen käyttökelpoisuutta ja ennakoida tulevia muutoksia.
Opiskelija - osaa kehittää palveluideoita luovasti, onnovatiivisesti ja asiakaslähtöisesti.
Toteutustapa
nuorisoasteen toteutus
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta