Skip to main content

Special Fields of Physiotherapy, Part 2, Theory (6 cr)

Code: L216-8C-3002

General information


Enrolment period
02.07.2014 - 31.08.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2014 - 31.12.2014
Implementation has ended.
Credits
6 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 38
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Tarja Tittonen
Anne-Marja Hammar
Hannu Järvinen
Liisa Sittig
Terttu Roivas
Pirjo Riitta Leppänen
Pirjo Lehto
FYSIO Luennoitsija
Tiina Pystynen
Small groups
ryhmä A (Size: 0 . Open UAS : 0.)
ryhmä B (Size: 0 . Open UAS : 0.)
tutorryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
tutorryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
tutorryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
tutorryhmä 4 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
ryhmä A
ryhmä B
tutorryhmä 1
tutorryhmä 2
tutorryhmä 3
tutorryhmä 4
Course
L216-8C

Assessment methods and criteria

erityisalueiden ja syventävän tehtävän seurantapäiväkirjat
Syventävä tehtävä: kirjallinen työ + esitys numeerinen arviointi (1-5)
Hallinto ja Laatu: numeerinen arviointi (1-5)
Lääkeaineopinnot: tentti, hyväksytty / hylätty, pisteistä tulee saada vähintään 75% ja vakavaa vaaraa tai vammaa aiheuttavan tiedon esittäminen johtaa hylättyyn suoritukseen.
Harjoittelun kirjallinen raportti

Assessment scale

0-5

Teaching methods

lähiopetus|seminaari|yhteistoiminnallinen oppiminen|päiväkirjatyöskentely (esim. oppimispäiväkirja, projektipäiväkirja)|ongelmalähtöinen opiskelu|esitelmät|tentti

Learning materials

Lääkeaineopinnot:
Taam-Ukkonen Minna, Saano Susanna: Turvallisen lääkehoidon perusteet, WSOY 2010.
Hujala Noora, Tiainen Anna-Maija: Lääkehoito lähihoitajan työssä, Edita 2009.

Student workload

Lääkehoito 1 op
Hallinto ja Laatu 1 op
KV-intensiiviviikko 1 op
Fysioterapian erityisalueita 1,5 op
Syventävä tehtävä 1,5 op

Content scheduling

Hallinto ja laatu (1 op)(Anja Merilahti)
Lääkehoito (1 op) (Anne-Marja Hammar)
Kv-intensiiviviikko (1 op)
vko 41 ( 8.10-12.10.2012), suoritus läsnäolosta
Syventävä tehtävä (1,5 op)( Pirjo-Riitta Leppänen & Tarja Tittonen)
Suoritus: Kirjallinen tehtävä ja suullinen esitys, kuuntelijana osallistuminen puoleen pidettävistä esityksistä. Seurantapäiväkirja esityksiin osallistumisista.
Fysioterapian erityisalueita 1,5 op:
Eri erityisalueiden luentoja, joista kerättävä 1,5 op.
Seurantapäiväkirja osallistumisista, jossa ajankohta, ,luennoitsija ja ydinsisältö käy ilmi.

Practical training and working life cooperation

Juha Koskela;Urheilufysioterapia
Arja Koskinen; Lasten Fysioterapia ja yrittäjyys
Jarmo Koli; fysioterapian erityisalueet

International connections

KV-intensiiviviikko vko 41 (7.-11.10.2013)
Läsnäolo ja osallistuminen viikon tapahtumiin hyväksytyn suorituksen perusteena.

Further information

Ajankohta
11.8.-19.12.2014
Tavoitteet
Opiskelija
-valitsee ja toteuttaa erilaisissa toimintaympäristöissä sellaista (tuloksellista) fysioterapiaa, joka perustuu tutkittuun tietoon, vankkaan kokemukseen tai hyviksi havaittuihin käytänteihin.
-tietää oman persoonan merkityksen fysioterapian toteutuksessa ja lisää itsetuntemustaan.
-ilmaisee asiansa sekä suullisesti että kirjallisesti vaativissakin ammatillisissa konteksteissa ja käyttää tarkoituksenmukaisesti tieto- ja viestintätekniikkaa.
-kehittää palveluideoita luovasti, innovatiivisesti ja asiakaslähtöisesti,
-arvioi palvelujen käyttäkelpoisuutta ja ennakoi tulevaisuuden muutoksia.
-suunnittelee ja toteuttaa moniammatillisessa yhteistyössä terveyttä, työkykyä,toimintakykyä ja kokonaisvaltaista hyvinvointia ylläpitävää ja edistävää toimintaa.
Oppimistavoitteet
Opiskelija- osaa valita ja toteuttaa tuloksellista tutkittuun tietoon,kokemukseen ja hyväksi havaittuihin käytänteihin perustuvaa fysioterapiaa eri toimintaympäristöissä.
Opiskelija- osaa ilmaista itseään suullisesti ja kirjallisesti erilaisissa ammatillisissa konteksteissä.
Opiskelija - osaa suunittella ja toteuttaa moniammatillista yhteistyötä tereyttä, työkykyä, toimintakykyä ja kokonaisvaltaista hyvinvointia ylläpitävää ja edistävää toimintaa.
Opiskelija- osaa arvioida palvelujen käyttökelpoisuutta ja ennakoida tulevia muutoksia.
Opiskelija - osaa kehittää palveluideoita luovasti, onnovatiivisesti ja asiakaslähtöisesti.
Toteutustapa
nuorisoasteen toteutus
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta

Go back to top of page