Machine Desing Seminar (3 cr)
Code: K-12203A-3002
General information
- Enrolment period
- 02.07.2015 - 04.09.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.09.2015 - 29.02.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Mechanical Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Mechanical and Production Engineering, students who began in 2013 or earlier
Objectives (course unit)
The students gain the skills needed for giving a good presentation.
Content (course unit)
The students come up with a seminar work in machine construction. The students know the structure of a presentation, basics of good presenting and how to write content. Information acquisition is especially emphasised. The focus area is design for manufacturing and assembly.
Exam schedules
ei tenttiä
Assessment methods and criteria
Arviointi asteikolla 0 – 5. Arviointi perustuu pidettyihin seminaariesityksiin ja niiden raporttiin, toisen seminaarityön välinäyttöön, aktiiviseen osallistumiseen ja opponenttina toimimiseen.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
seminaari/ongelmalähtöinen opiskelu/raportti/lähiopetus
Learning materials
sovitaan erikseen lähiopetustunneilla opiskelijakohtaisesti
Content scheduling
Opintojaksoon kuuluu kaksi seminaarityötä ja niiden esittäminen. Ensimmäisen seminaarin aihe on "hyvän esityksen laatiminen". Valmisteltu esitys pidetään ja esityksen raportti toimitetaan annettuun paikkaan. Toinen seminaariaihe on annettu tai itse valittu, sen väliraportti tarkastetaan, esitys pidetään ja raportti toimitetaan annettuun paikkaan. Jokainen hankkii toiseen seminaariaiheeseen kaksi opponenttia, joiden tehtävä on esittää kysymyksiä ja kommentteja esityksen jälkeen.
Completion alternatives
ei ole
Practical training and working life cooperation
Ei
International connections
Kurssin suoritus ei edellytä erityisiä kv-yhteyksiä
Further information
Opintojakson tavoitteena on saada perusteet hyvän esityksen suorittamiseen. Tavoitteena on myös saada opiskelija tunnistamaan puutteensa esityksen laatimisessa ja pitämisessä sekä avustaa niiden kohtien parantamisessa.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei palauta harjoitustöitä tai palautus on puutteellinen. Opiskelija ei osallistu riittävässä määrin lähiopetukseen, toisten opiskelijoiden pitämissä seminaariesityksissä tulee olla mukana vähintään etukäteen määritetyn prosenttiosuuden verran.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Seminaarin sisältö on pinnallinen ja esitys puutteellinen. Opiskelija esittää vähän tai ei ollenkaan kysymyksiä opponenttina tai yleisönä toimiessaan. Toisten pitämiin seminaariosuuksiin opiskelija osallistuu vain sovitun minimimäärän verran.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Seminaariesitelmien sisältö on asiapitoinen ja selkeästi jäsennelty. Lähdemateriaali esitykselle on valittu huolellisesti. Opiskelija esittää hyvää esitystapaa noudattaen. Opponenttina toimiessaan opiskelija esittää kysymyksiä ja kommentteja.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Seminaariesitelmien sisältö on laaja, asiapitoinen ja selkeästi jäsennelty. Opiskelija esittää sen mukaansa tempaavalla tavalla. Opponenttina toimiessaan opiskelija esittää kiinnostavia kysymyksiä ja kommentteja. Opiskelija on aktiivinen seminaarien osallistuja.