Asiakaspalvelu ja laatu (4 op)
Toteutuksen tunnus: 5C00BK78-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.08.2014 - 26.09.2014
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2014 - 21.12.2014
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Autotekniikka
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Auto- ja kuljetustekniikan koulutusohjelma, vuonna 2013 tai aiemmin aloittaneet
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija osaa palvella erilaisia asiakkaita myyntitilanteissa ja erityisesti myynnin ongelmatilanteissa.
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen ja hän osaa hyödyntää segmentointia sekä tuntee markkinoinnin kannattavuuteen vaikuttavat seikat, markkinointiviestinnän eri muodot ja osaa soveltaa markkinointiajattelua yrityksen päätöksenteossa.
Opiskelija tuntee AKL-laatuohjelman ja sen rakenteen, sekä osaa toimia sen vaatimalla tavalla toimihenkilönä eri autoalan tehtävissä.
Sisältö (Opintojakso)
Asiakaspalvelun perusteet, asiakaspalvelutilanteiden harjoitteluja. Myynnin ja markkinoinnin perusteet, tuotevastuu, laatujärjestelmä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kaksi välikoetta opintojakson toteutuksen aikana.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Välikokeet yhteensä 40 %.
Harjoitustyöt 30 %.
Aktiivinen osallistuminen ja tuntiharjoitukset 30 %.
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot, tuntiharjoitukset, harjoitustyöt, välikokeet, vierailut.
Oppimateriaalit
Opetusmonisteet.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 56 tuntia.
Opiskelijan itsenäinen työskentely 50 tuntia.
Lisätiedot
Kurssi on tarkoitettu korjaamotekniikan opiskelijoille
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa toimia erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa.
Osaa laatujärjestelmän perusteet.
Toimii ryhmässä. Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa erottaa erilaisia asiakaspalvelutilanteita ja toimia tilanteen mukaan.
Osaa toimia laatujärjestelmän mukaan erilaisissa autoalan tehtävissä.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ymmärtää erilaisia asiakkaita ja osaa toimia kaikissa asiakaspalvelutilanteissa.
Osaa kehittää laatujärjestelmää autoalan tehtävissä.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.