Customer Service and Quality (4 cr)
Code: 5C00BK78-3002
General information
- Enrolment period
- 01.08.2014 - 26.09.2014
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2014 - 21.12.2014
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Vehicle Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Automobile and Transport Engineering, students who began in 2013 or earlier
Objectives (course unit)
Students know how to serve different customers in sales situations and especially in sales problems.
Students understand the role of marketing and can use segmentation. Students know what is profitable marketing and can use marketing in management decisions.
Student master the quality program by the automotive industry employers union and can perform accordingly in various jobs in the automotive industry.
Content (course unit)
Basics of customer service, practical training in service situations. Basics of sales and marketing, product liability, and quality systems.
Exam schedules
Kaksi välikoetta opintojakson toteutuksen aikana.
Evaluation methods and criteria
Välikokeet yhteensä 40 %.
Harjoitustyöt 30 %.
Aktiivinen osallistuminen ja tuntiharjoitukset 30 %.
Teaching methods
Luennot, tuntiharjoitukset, harjoitustyöt, välikokeet, vierailut.
Learning materials
Opetusmonisteet.
Student workload
Lähiopetus 56 tuntia.
Opiskelijan itsenäinen työskentely 50 tuntia.
Further information
The course is intende for students majoring in garage engineering
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa toimia erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa.
Osaa laatujärjestelmän perusteet.
Toimii ryhmässä. Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa erottaa erilaisia asiakaspalvelutilanteita ja toimia tilanteen mukaan.
Osaa toimia laatujärjestelmän mukaan erilaisissa autoalan tehtävissä.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ymmärtää erilaisia asiakkaita ja osaa toimia kaikissa asiakaspalvelutilanteissa.
Osaa kehittää laatujärjestelmää autoalan tehtävissä.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.