Disability Studies (3 cr)
Code: 7S-18-3003
General information
- Enrolment period
- 02.07.2013 - 30.09.2013
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2013 - 31.12.2013
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Ulla-Maija Takkunen
- Course
- 7S-18
Objectives (course unit)
Students
- are able to perceive disabilities from the perspective of medical model, social model, and human right model
- are able to work with disabled people of different ages in different client situations
- are able to promote inclusion and accessibility
- can search for current information on disability studies using Finnish and international sources
- can describe the principles of social rehabilitation and disability studies
Content (course unit)
Different models of disability
- Encountering disabilities
- Inclusion and accessibility
- Expert knowledge in literature and in the organisations of the field
- International perspectives
Exam schedules
22. marraskuuta mennessä tehtävän palautus, paitsi oppimispäiväkirjat
Assessment methods and criteria
Suoritukset
1. Reflektiivinen oppimispäiväkirja (yksilötyö)
arvioidaan seuraavien seikkojen suhteen:
a) kuvaus omasta oppimisesta (deskriptiivinen taso)
b) oppimisen pohdinta (analyyttinen / kriittinen taso)
c) opitun soveltaminen sosionomin työhön
d) kirjallisuuden integrointi tekstiin¬
Laajuus 4000 sanaa ¬(plus/miinus 10 prosenttia)
Oppimispäiväkirjan teemat ja painopisteet voivat olla yksilöllisiä, mutta jokaisesta kontaktiopetuskerrasta oltava jokin pohdinta joko perustuen aktiiviseen läsnäoloon oppitunnilla tai vastaavaan sisältöön kirjallisuuteen perehtymällä.
2. Posteriesitys (22.11.) (noin 3-5 hengen ryhmätyö)
Arvioidaan seuraavien seikkojen suhteen:
a) tutkimuskysymys, tutkimusmenetelmä, tulosten kuvaaminen
b) tulosten analyysi ja pohdinta; käsitteiden käyttö ja kontekstuaalinen ymmärrys
c) kirjallisuuden mielekäs käyttö
d) eettiset näkökulmat
Teaching methods
Ks tavoitteet ja sisällöt edellä. Tässä toteutuksessa on kontaktiopetuksen lisäksi kotitehtäviä.
1. Kirjallisuus ja muu opetusmateriaali. Kontaktiopetus: 12 syyskuuta, 5 marraskuuta, 3 joulukuuta.
2. Minitutkimus josta posteri, jonka palautus 22. marraskuuta mennessä
3. Kotitehtävät
4. Reflektiivinen oppimispäiväkirja. Palautus 15 joulukuuta mennessä.
Learning materials
Ks kurssin ohjeistus joka annetaan kurssin alussa
Student workload
Ks tavoitteet ja sisällöt edellä. Tässä toteutuksessa on kontaktiopetuksen lisäksi kotitehtäviä.
1. Kirjallisuus ja muu opetusmateriaali. Kontaktiopetus: 12 syyskuuta, 5 marraskuuta, 3 joulukuuta.
2. Minitutkimus josta posteri, jonka palautus 22. marraskuuta mennessä
3. Kotitehtävät
4. Reflektiivinen oppimispäiväkirja. Palautus 15 joulukuuta mennessä.
Content scheduling
Ks tavoitteet ja sisällöt edellä. Tässä toteutuksessa on kontaktiopetuksen lisäksi kotitehtäviä.
1. Kirjallisuus ja muu opetusmateriaali. Kontaktiopetus: 12 syyskuuta, 5 marraskuuta, 3 joulukuuta.
2. Minitutkimus josta posteri, jonka palautus 22. marraskuuta mennessä
3. Kotitehtävät
4. Reflektiivinen oppimispäiväkirja. Palautus 15 joulukuuta mennessä.
Completion alternatives
Vastaava kurssi englannin kielellä
Further information
Tämä toteutus on Monimuoto 2 ryhmälle suunnattu