Skip to main content

Disability Studies (3 cr)

Code: 7S-18-3003

General information


Enrolment period
02.07.2013 - 30.09.2013
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2013 - 31.12.2013
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Ulla-Maija Takkunen
Course
7S-18

Objectives (course unit)

Students
- are able to perceive disabilities from the perspective of medical model, social model, and human right model
- are able to work with disabled people of different ages in different client situations
- are able to promote inclusion and accessibility
- can search for current information on disability studies using Finnish and international sources
- can describe the principles of social rehabilitation and disability studies

Content (course unit)

Different models of disability
- Encountering disabilities
- Inclusion and accessibility
- Expert knowledge in literature and in the organisations of the field
- International perspectives

Exam schedules

22. marraskuuta mennessä tehtävän palautus, paitsi oppimispäiväkirjat

Assessment methods and criteria

Suoritukset
1. Reflektiivinen oppimispäiväkirja (yksilötyö)
arvioidaan seuraavien seikkojen suhteen:
a) kuvaus omasta oppimisesta (deskriptiivinen taso)
b) oppimisen pohdinta (analyyttinen / kriittinen taso)
c) opitun soveltaminen sosionomin työhön
d) kirjallisuuden integrointi tekstiin¬
Laajuus 4000 sanaa ¬(plus/miinus 10 prosenttia)
Oppimispäiväkirjan teemat ja painopisteet voivat olla yksilöllisiä, mutta jokaisesta kontaktiopetuskerrasta oltava jokin pohdinta joko perustuen aktiiviseen läsnäoloon oppitunnilla tai vastaavaan sisältöön kirjallisuuteen perehtymällä.

2. Posteriesitys (22.11.) (noin 3-5 hengen ryhmätyö)
Arvioidaan seuraavien seikkojen suhteen:
a) tutkimuskysymys, tutkimusmenetelmä, tulosten kuvaaminen
b) tulosten analyysi ja pohdinta; käsitteiden käyttö ja kontekstuaalinen ymmärrys
c) kirjallisuuden mielekäs käyttö
d) eettiset näkökulmat

Teaching methods

Ks tavoitteet ja sisällöt edellä. Tässä toteutuksessa on kontaktiopetuksen lisäksi kotitehtäviä.


1. Kirjallisuus ja muu opetusmateriaali. Kontaktiopetus: 12 syyskuuta, 5 marraskuuta, 3 joulukuuta.
2. Minitutkimus josta posteri, jonka palautus 22. marraskuuta mennessä
3. Kotitehtävät
4. Reflektiivinen oppimispäiväkirja. Palautus 15 joulukuuta mennessä.

Learning materials

Ks kurssin ohjeistus joka annetaan kurssin alussa

Student workload

Ks tavoitteet ja sisällöt edellä. Tässä toteutuksessa on kontaktiopetuksen lisäksi kotitehtäviä.


1. Kirjallisuus ja muu opetusmateriaali. Kontaktiopetus: 12 syyskuuta, 5 marraskuuta, 3 joulukuuta.
2. Minitutkimus josta posteri, jonka palautus 22. marraskuuta mennessä
3. Kotitehtävät
4. Reflektiivinen oppimispäiväkirja. Palautus 15 joulukuuta mennessä.

Content scheduling

Ks tavoitteet ja sisällöt edellä. Tässä toteutuksessa on kontaktiopetuksen lisäksi kotitehtäviä.


1. Kirjallisuus ja muu opetusmateriaali. Kontaktiopetus: 12 syyskuuta, 5 marraskuuta, 3 joulukuuta.
2. Minitutkimus josta posteri, jonka palautus 22. marraskuuta mennessä
3. Kotitehtävät
4. Reflektiivinen oppimispäiväkirja. Palautus 15 joulukuuta mennessä.

Completion alternatives

Vastaava kurssi englannin kielellä

Further information

Tämä toteutus on Monimuoto 2 ryhmälle suunnattu

Go back to top of page