Directing and Scene Planning (5 cr)
Code: 2E00BR36-3001
General information
- Enrolment period
- 02.12.2013 - 12.01.2014
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2014 - 31.07.2014
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Media
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 6 - 20
- Degree programmes
- Degree Programme in Film and Television, students who began in 2013 or earlier
Objectives (course unit)
The students are able to create a direction plan. They are able to analyse the significance of scenes in a film. The students are able to design the staging and continuity for scenes.
Content (course unit)
The students plan the scenes of a film and implement a direction plan for a film script.
Assessment methods and criteria
Läsnäolo
Aktiivisuus
Suoritetut tehtävät
Teaching methods
Lähiopetus|aktivoivat kirjoitustehtävät|demonstraatiot|argumentointi|harjoitukset|harjoitustyöt|yhteistoiminnallinen oppiminen|ongelmalähtöinen opiskelu
Learning materials
Kolme tapaa käyttää veistä, Sidney Lumet
suom. Petri Stenman, Like, 2004 (alkuteos: Making Movies, 1995)
Total Directing; Tom Kingdon
Completion alternatives
Ei ole.
Further information
Ajankohta
Arto Koskinen:
Kohtaussuunnittelu: Alku: 4.2.-6.2. Klo 9-16
Jatko:
18.2.-20.2.2013
Oppimistavoitteet
Opiskelija osaa laatia ohjaussuunnitelman
Hän osaa analysoida kohtausten merkityksen elokuvassa
Hän osaa suunnitella kohtausten elokuvallisen näyttämöllepanon ja keskinäisen jatkuvuuden
Toteutustapa
Kohtauspurku ja visuaaliskerronnallinen analyysi dramaturgisen analyysin elokuvasta.
Näyttelijäohjauksen perusteet. Mitä näyttelijä haluaa?
Käytännön kohtausharjoitukset.
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osallistuminen tunneille vaihtelevasti.
Ryhmätyötehtävien suorittaminen mutta poissoloja.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osallistuu tunneille tunnollisesti. Korkeintaan yksi poissolo.
Kohtalaisen aktiivinen ryhmätyötehtävien suorituksessa siten, että kohtauksen käsite ja visuaalisen suunnittelun idea tulevat ymmärretyksi.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osallistuu kiitettävästi tunneille.
Ryhmätyötehtävien aktiivinen jäsen, työt suoritettu erinomaisesti.
Osoittaa erinomaista kohtauksen hahmotuskykyä ja visuaalisen suunnittelun ymmärrystä.