Skip to main content

Directing and Scene Planning (5 cr)

Code: 2E00BR36-3001

General information


Enrolment period
02.12.2013 - 12.01.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2014 - 31.07.2014
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Media
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
6 - 20
Degree programmes
Degree Programme in Film and Television, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Media-ala Virtuaalihenkilö
Arto Koskinen
Person in charge
Arto Koskinen
Course
2E00BR36

Objectives (course unit)

The students are able to create a direction plan. They are able to analyse the significance of scenes in a film. The students are able to design the staging and continuity for scenes.

Content (course unit)

The students plan the scenes of a film and implement a direction plan for a film script.

Assessment methods and criteria

Läsnäolo
Aktiivisuus
Suoritetut tehtävät

Teaching methods

Lähiopetus|aktivoivat kirjoitustehtävät|demonstraatiot|argumentointi|harjoitukset|harjoitustyöt|yhteistoiminnallinen oppiminen|ongelmalähtöinen opiskelu

Learning materials

Kolme tapaa käyttää veistä, Sidney Lumet
suom. Petri Stenman, Like, 2004 (alkuteos: Making Movies, 1995)


Total Directing; Tom Kingdon

Completion alternatives

Ei ole.

Further information

Ajankohta
Arto Koskinen:
Kohtaussuunnittelu: Alku: 4.2.-6.2. Klo 9-16

Jatko:
18.2.-20.2.2013

Oppimistavoitteet
Opiskelija osaa laatia ohjaussuunnitelman
Hän osaa analysoida kohtausten merkityksen elokuvassa
Hän osaa suunnitella kohtausten elokuvallisen näyttämöllepanon ja keskinäisen jatkuvuuden

Toteutustapa
Kohtauspurku ja visuaaliskerronnallinen analyysi dramaturgisen analyysin elokuvasta.
Näyttelijäohjauksen perusteet. Mitä näyttelijä haluaa?
Käytännön kohtausharjoitukset.

Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osallistuminen tunneille vaihtelevasti.
Ryhmätyötehtävien suorittaminen mutta poissoloja.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osallistuu tunneille tunnollisesti. Korkeintaan yksi poissolo.
Kohtalaisen aktiivinen ryhmätyötehtävien suorituksessa siten, että kohtauksen käsite ja visuaalisen suunnittelun idea tulevat ymmärretyksi.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osallistuu kiitettävästi tunneille.
Ryhmätyötehtävien aktiivinen jäsen, työt suoritettu erinomaisesti.
Osoittaa erinomaista kohtauksen hahmotuskykyä ja visuaalisen suunnittelun ymmärrystä.

Go back to top of page