Siirry suoraan sisältöön

Professional English for Physiotherapists (3 op)

Toteutuksen tunnus: 7F00BC48-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
29.07.2013 - 06.01.2014
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.01.2014 - 31.05.2014
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Fysioterapeutti
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Fysioterapian koulutusohjelma, vuonna 2013 tai aiemmin aloittaneet
Opettajat
Minna Metsäportti
Vastuuhenkilö
Minna Metsäportti
Opintojakso
7F00BC48

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija:
- osaa haastattelussa kysyä henkilön nykyiseen ja aiempaan toimintakykyyn ja hyvinvointiin liittyviä tietoja hoidon ja tutkimusten onnistumiseksi,
- osaa ohjata erilaisia asiakkaita keskeisissä terapeuttisissa harjoitteissa,
- pystyy viestimään suullisesti ja kirjallisesti englannin kielellä moniammatillisessa työyhteisössä fysioterapeutille tyypillisissä työtehtävissä,
- ymmärtää ja osaa hyödyntää fysioterapiaan liittyviä asiatekstejä ja tutkimusartikkeleita,
- pystyy edelleen kehittämään oman erikoisalansa kielitaitoa eri oppimisvälineitä hyväksikäyttäen.

Sisältö (Opintojakso)

- haastattelu
- ohjaus- ja neuvontatilanteet
- keskeinen fysioterapian sanasto
- keskeinen anatomian sanasto
- tutkimusraportti
- lääketieteen sanasto

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi T1 - K5. Läsnäolo kontaktitunneilla. Aktiivinen osallistuminen suullisiin pienryhmäharjoituksiin. Itsenäiset tehtävät. Suullinen esitys.

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kontaktiopetus, pienryhmäharjoitukset, ja itsenäinen opiskelu. Osa tutor-istunnoista pidetään englanniksi.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Lisätiedot

Prerequisites:
Level: Upper Secondary School studies or equivalent skills
Common European Framework for Languages Level B2.1

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- viestii ymmärrettävästi yksinkertaisissa, rutiiniluonteisissa vuorovaikutustilanteissa

OHJAAMINEN JA NEUVONTA:

Opiskelija

- antaa yksinkertaisia, suullisia ja tarvittaessa myös kirjallisia ohjeita asiakkaille

- kysyy asiakkaalta tämän nykyiseen ja aiempaan terveydentilaan ja elämäntilanteeseen liittyviä, välttämättömiä tietoja sekä kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi

- osaa käyttää fysioterapian perussanastoa.

AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:

- ymmärtää sanakirjaa käyttäen pääasiat omiin työtehtäviinsä liittyvistä fysioterapia-alan teksteistä

-osaa hakea tietoa ohjeistetusti

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:

- viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. puhelinkeskustelut, suullinen ja kirjallinen raportointi, dokumentointi)

OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija

- osaa antaa ja perustella yksilöllisiä ohjeita tavallisimmissa ohjaustilanteissa (esim. kotihoito-ohjeet ja muut kirjalliset ohjeet)

- selvittää asiakkaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa, elämäntilannetta, elintapoja ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä

- kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi sekä vastaa asiakkaan esittämiin kysymyksiin

- osaa käyttää keskeistä fysioterapia-alan sanastoa ja käsitteitä.

AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija

- hankkii tietoa fysioterapia-alan julkaisuista, raporteista ja suosituksista ammattitaitonsa päivittämiseksi

-ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat fysioterapia-alan tekstistä ilman apuvälineitä

-osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti ja soveltaa lukemaansa

-ymmärtää ja pystyy soveltamaan lukemaansa.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:

- viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. puhelinkeskustelut, suullinen ja kirjallinen raportointi, dokumentointi)

OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija

- osaa antaa ja perustella yksilöllisiä ohjeita tavallisimmissa ohjaustilanteissa (esim. kotihoito-ohjeet ja muut kirjalliset ohjeet)

- selvittää asiakkaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa, elämäntilannetta, elintapoja ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä

- kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi sekä vastaa asiakkaan esittämiin kysymyksiin

- osaa käyttää keskeistä fysioterapia-alan sanastoa ja käsitteitä.

AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija

- hankkii tietoa fysioterapia-alan julkaisuista, raporteista ja suosituksista ammattitaitonsa päivittämiseksi

-ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat fysioterapia-alan tekstistä ilman apuvälineitä

-osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti ja soveltaa lukemaansa

-ymmärtää ja pystyy soveltamaan lukemaansa.

Siirry alkuun