Professional English for Physiotherapists (3 cr)
Code: 7F00BC48-3001
General information
- Enrolment period
- 29.07.2013 - 06.01.2014
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.01.2014 - 31.05.2014
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy, students who began in 2013 or earlier
Objectives (course unit)
Student
- when conducting a client interview, is capable of asking relevant questions relating to one’s previous functional capacity and wellbeing
- can instruct various clients in most common therapeutic exercises
- can communicate in spoken and written English as part of a multiprofessional team
- understands and can utilize articles and research reports in the field of Physiotherapy
- can further develop one’s English skills in the field of Physiotherapy by fluently utilizing dictionaries and other language learning tools
Content (course unit)
- client interview
- guidance and instruction sessions
- relevant terminology in the field of Physiotherapy
- relevant terminology in anatomy
- Research report
- Medical terminology
Exam schedules
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Assessment methods and criteria
Arviointi T1 - K5. Läsnäolo kontaktitunneilla. Aktiivinen osallistuminen suullisiin pienryhmäharjoituksiin. Itsenäiset tehtävät. Suullinen esitys.
Teaching methods
Kontaktiopetus, pienryhmäharjoitukset, ja itsenäinen opiskelu. Osa tutor-istunnoista pidetään englanniksi.
Learning materials
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Further information
Prerequisites:
Level: Upper Secondary School studies or equivalent skills
Common European Framework for Languages Level B2.1
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- viestii ymmärrettävästi yksinkertaisissa, rutiiniluonteisissa vuorovaikutustilanteissa
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- antaa yksinkertaisia, suullisia ja tarvittaessa myös kirjallisia ohjeita asiakkaille
- kysyy asiakkaalta tämän nykyiseen ja aiempaan terveydentilaan ja elämäntilanteeseen liittyviä, välttämättömiä tietoja sekä kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi
- osaa käyttää fysioterapian perussanastoa.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
- ymmärtää sanakirjaa käyttäen pääasiat omiin työtehtäviinsä liittyvistä fysioterapia-alan teksteistä
-osaa hakea tietoa ohjeistetusti
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. puhelinkeskustelut, suullinen ja kirjallinen raportointi, dokumentointi)
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- osaa antaa ja perustella yksilöllisiä ohjeita tavallisimmissa ohjaustilanteissa (esim. kotihoito-ohjeet ja muut kirjalliset ohjeet)
- selvittää asiakkaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa, elämäntilannetta, elintapoja ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä
- kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi sekä vastaa asiakkaan esittämiin kysymyksiin
- osaa käyttää keskeistä fysioterapia-alan sanastoa ja käsitteitä.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija
- hankkii tietoa fysioterapia-alan julkaisuista, raporteista ja suosituksista ammattitaitonsa päivittämiseksi
-ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat fysioterapia-alan tekstistä ilman apuvälineitä
-osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti ja soveltaa lukemaansa
-ymmärtää ja pystyy soveltamaan lukemaansa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. puhelinkeskustelut, suullinen ja kirjallinen raportointi, dokumentointi)
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- osaa antaa ja perustella yksilöllisiä ohjeita tavallisimmissa ohjaustilanteissa (esim. kotihoito-ohjeet ja muut kirjalliset ohjeet)
- selvittää asiakkaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa, elämäntilannetta, elintapoja ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä
- kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi sekä vastaa asiakkaan esittämiin kysymyksiin
- osaa käyttää keskeistä fysioterapia-alan sanastoa ja käsitteitä.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija
- hankkii tietoa fysioterapia-alan julkaisuista, raporteista ja suosituksista ammattitaitonsa päivittämiseksi
-ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat fysioterapia-alan tekstistä ilman apuvälineitä
-osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti ja soveltaa lukemaansa
-ymmärtää ja pystyy soveltamaan lukemaansa.