Skip to main content

Professional English for Physiotherapists (3 cr)

Code: 7F00BC48-3001

General information


Enrolment period
29.07.2013 - 06.01.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2014 - 31.05.2014
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Minna Metsäportti
Person in charge
Minna Metsäportti
Course
7F00BC48

Objectives (course unit)

Student
- when conducting a client interview, is capable of asking relevant questions relating to one’s previous functional capacity and wellbeing
- can instruct various clients in most common therapeutic exercises
- can communicate in spoken and written English as part of a multiprofessional team
- understands and can utilize articles and research reports in the field of Physiotherapy
- can further develop one’s English skills in the field of Physiotherapy by fluently utilizing dictionaries and other language learning tools

Content (course unit)

- client interview
- guidance and instruction sessions
- relevant terminology in the field of Physiotherapy
- relevant terminology in anatomy
- Research report
- Medical terminology

Exam schedules

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Assessment methods and criteria

Arviointi T1 - K5. Läsnäolo kontaktitunneilla. Aktiivinen osallistuminen suullisiin pienryhmäharjoituksiin. Itsenäiset tehtävät. Suullinen esitys.

Teaching methods

Kontaktiopetus, pienryhmäharjoitukset, ja itsenäinen opiskelu. Osa tutor-istunnoista pidetään englanniksi.

Learning materials

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Further information

Prerequisites:
Level: Upper Secondary School studies or equivalent skills
Common European Framework for Languages Level B2.1

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- viestii ymmärrettävästi yksinkertaisissa, rutiiniluonteisissa vuorovaikutustilanteissa

OHJAAMINEN JA NEUVONTA:

Opiskelija

- antaa yksinkertaisia, suullisia ja tarvittaessa myös kirjallisia ohjeita asiakkaille

- kysyy asiakkaalta tämän nykyiseen ja aiempaan terveydentilaan ja elämäntilanteeseen liittyviä, välttämättömiä tietoja sekä kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi

- osaa käyttää fysioterapian perussanastoa.

AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:

- ymmärtää sanakirjaa käyttäen pääasiat omiin työtehtäviinsä liittyvistä fysioterapia-alan teksteistä

-osaa hakea tietoa ohjeistetusti

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:

- viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. puhelinkeskustelut, suullinen ja kirjallinen raportointi, dokumentointi)

OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija

- osaa antaa ja perustella yksilöllisiä ohjeita tavallisimmissa ohjaustilanteissa (esim. kotihoito-ohjeet ja muut kirjalliset ohjeet)

- selvittää asiakkaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa, elämäntilannetta, elintapoja ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä

- kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi sekä vastaa asiakkaan esittämiin kysymyksiin

- osaa käyttää keskeistä fysioterapia-alan sanastoa ja käsitteitä.

AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija

- hankkii tietoa fysioterapia-alan julkaisuista, raporteista ja suosituksista ammattitaitonsa päivittämiseksi

-ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat fysioterapia-alan tekstistä ilman apuvälineitä

-osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti ja soveltaa lukemaansa

-ymmärtää ja pystyy soveltamaan lukemaansa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:

- viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. puhelinkeskustelut, suullinen ja kirjallinen raportointi, dokumentointi)

OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija

- osaa antaa ja perustella yksilöllisiä ohjeita tavallisimmissa ohjaustilanteissa (esim. kotihoito-ohjeet ja muut kirjalliset ohjeet)

- selvittää asiakkaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa, elämäntilannetta, elintapoja ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä

- kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi sekä vastaa asiakkaan esittämiin kysymyksiin

- osaa käyttää keskeistä fysioterapia-alan sanastoa ja käsitteitä.

AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija

- hankkii tietoa fysioterapia-alan julkaisuista, raporteista ja suosituksista ammattitaitonsa päivittämiseksi

-ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat fysioterapia-alan tekstistä ilman apuvälineitä

-osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti ja soveltaa lukemaansa

-ymmärtää ja pystyy soveltamaan lukemaansa.

Go back to top of page