Skip to main content

Individual Study Paths, Planning and Organisation of Special Support (10 cr)

Code: 1L00EU77-3003

General information


Enrolment period
01.05.2020 - 31.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Credits
10 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Professional Teacher Education
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Special Needs Teacher Education
Teachers
Sissi Huhtala
Minna Seppälä
Person in charge
Minna Seppälä
Course
1L00EU77

Objectives (course unit)

Master appropriate mapping methods to identify the need for support, assess their usability and can apply them in their work.
Map students’ strengths and needs related to special support and counselling.
Use multiprofessional cooperation and appropriate networks in mapping needs for special support and counselling.
Based on mappings, make conclusions regarding planning and organisation of students’ individual study path.
Plan, assess and develop students’ special support and learning models in diverse learning environments and actively work in organisation of support measures in cooperation with diverse networks.

Content (course unit)

How are students’ strengths and needs for special support and counselling mapped?
How can special support mapping methods be applied in work and organisations?
How are needed special support and counselling measures planned, implemented and developed in cooperation with students and different networks?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- hallitsee tarkoituksenmukaisia kartoitusmenetelmiä tuen tarpeen tunnistamiseksi, arvioi niiden hyödynnettävyyttä ja soveltaa niitä omassa työssään
- kartoittaa opiskelijan vahvuudet sekä erityisen tuen ja ohjauksen tarpeet sekä valmiudet,
- hyödyntää erityisen tuen ja ohjauksen tarpeiden kartoituksessa moniammatillista yhteistyötä ja tarkoituksenmukaisia verkostoja
- tekee kartoitusten pohjalta päätelmiä opiskelijan yksilöllisen opintopolun suunnittelussa ja järjestämisessä
- suunnittelee, arvioi ja kehittää opiskelijan erityisen tuen ja ohjauksen malleja monenlaisissa oppimisympäristöissä
- toimii aktiivisesti tukitoimien järjestämisessä yhteistyössä eri verkostojen kanssa.

Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

Location and time

Ei määritelty.

Exam schedules

Ei tenttejä.

Assessment methods and criteria

Vertais- ja itsearviointi sekä opettajan suullinen arviointi.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Opiskelijalähtöiset opetusmenetelmät.

Learning materials

Opiskelijan hopsin mukainen kirjallisuus, josta sovitaan opintojakson alussa.

Content scheduling

Opiskelijan hopsin mukainen jaksotus.

Completion alternatives

Opiskelijan hopsin mukainen suoritustapa.

Practical training and working life cooperation

Opiskelijan hopsin mukainen.

International connections

Opiskelijan hopsin mukaiset kv-yhteydet.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty: Osaaminen on osoitettu osaamistavoitteiden mukaisesti.

Go back to top of page