Individual Study Paths, Planning and Organisation of Special Support (10 cr)
Code: 1L00EU77-3003
General information
- Enrolment period
- 01.05.2020 - 31.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Special Needs Teacher Education
Objectives (course unit)
Master appropriate mapping methods to identify the need for support, assess their usability and can apply them in their work.
Map students’ strengths and needs related to special support and counselling.
Use multiprofessional cooperation and appropriate networks in mapping needs for special support and counselling.
Based on mappings, make conclusions regarding planning and organisation of students’ individual study path.
Plan, assess and develop students’ special support and learning models in diverse learning environments and actively work in organisation of support measures in cooperation with diverse networks.
Content (course unit)
How are students’ strengths and needs for special support and counselling mapped?
How can special support mapping methods be applied in work and organisations?
How are needed special support and counselling measures planned, implemented and developed in cooperation with students and different networks?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- hallitsee tarkoituksenmukaisia kartoitusmenetelmiä tuen tarpeen tunnistamiseksi, arvioi niiden hyödynnettävyyttä ja soveltaa niitä omassa työssään
- kartoittaa opiskelijan vahvuudet sekä erityisen tuen ja ohjauksen tarpeet sekä valmiudet,
- hyödyntää erityisen tuen ja ohjauksen tarpeiden kartoituksessa moniammatillista yhteistyötä ja tarkoituksenmukaisia verkostoja
- tekee kartoitusten pohjalta päätelmiä opiskelijan yksilöllisen opintopolun suunnittelussa ja järjestämisessä
- suunnittelee, arvioi ja kehittää opiskelijan erityisen tuen ja ohjauksen malleja monenlaisissa oppimisympäristöissä
- toimii aktiivisesti tukitoimien järjestämisessä yhteistyössä eri verkostojen kanssa.
Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
Location and time
Ei määritelty.
Exam schedules
Ei tenttejä.
Assessment methods and criteria
Vertais- ja itsearviointi sekä opettajan suullinen arviointi.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Opiskelijalähtöiset opetusmenetelmät.
Learning materials
Opiskelijan hopsin mukainen kirjallisuus, josta sovitaan opintojakson alussa.
Content scheduling
Opiskelijan hopsin mukainen jaksotus.
Completion alternatives
Opiskelijan hopsin mukainen suoritustapa.
Practical training and working life cooperation
Opiskelijan hopsin mukainen.
International connections
Opiskelijan hopsin mukaiset kv-yhteydet.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty: Osaaminen on osoitettu osaamistavoitteiden mukaisesti.