Siirry suoraan sisältöön

Yksilölliset opintopolut, erityisen tuen suunnittelu ja järjestäminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: 1L00EU77-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.05.2020 - 31.12.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
10 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Ammatillinen opettajankoulutus
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Ammatillinen erityisopettajankoulutus
Opettajat
Sissi Huhtala
Minna Seppälä
Vastuuhenkilö
Minna Seppälä
Opintojakso
1L00EU77

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Hallitsee tarkoituksenmukaisia kartoitusmenetelmiä tuen tarpeen tunnistamiseksi, arvioi niiden hyödynnettävyttä ja osaa soveltaa niitä omassa työssään.
Kartoittaa opiskelijan vahvuudet sekä erityisen tuen ja ohjauksen tarpeet sekä valmiudet.
Hyödyntää erityisen tuen ja ohjauksen tarpeiden kartoituksessa moniammatillista yhteistyötä ja tarkoituksenmukaisia verkostoja.
Tekee kartoitusten pohjalta päätelmiä opiskelijan yksilöllisen opintopolun suunnittelussa ja järjestämisessä.
Suunnitelee, arvioi ja kehittää opiskelijan erityisen tuen ja oppimisen malleja monenlaisissa oppimisympäristöissä sekä toimii aktiivisesti tukitoimien järjestämisessä yhteistyössä eri verkostojen kanssa.

Sisältö (Opintojakso)

Miten opiskelijan erityisen tuen ja ohjauksen tarpeita sekä vahvuuksia kartoitetaan?
Miten erityisen tuen kartoitusmenetelmiä voidaan soveltaa omassa työssä ja organisaatiossa?
Miten tarvittavia erityisen tuen ja ohjauksen tukitoimia suunnitellaan, toteutetaan sekä kehitetään yhteistyössä opiskelijan ja eri verkostojen kanssa?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- hallitsee tarkoituksenmukaisia kartoitusmenetelmiä tuen tarpeen tunnistamiseksi, arvioi niiden hyödynnettävyyttä ja soveltaa niitä omassa työssään
- kartoittaa opiskelijan vahvuudet sekä erityisen tuen ja ohjauksen tarpeet sekä valmiudet,
- hyödyntää erityisen tuen ja ohjauksen tarpeiden kartoituksessa moniammatillista yhteistyötä ja tarkoituksenmukaisia verkostoja
- tekee kartoitusten pohjalta päätelmiä opiskelijan yksilöllisen opintopolun suunnittelussa ja järjestämisessä
- suunnittelee, arvioi ja kehittää opiskelijan erityisen tuen ja ohjauksen malleja monenlaisissa oppimisympäristöissä
- toimii aktiivisesti tukitoimien järjestämisessä yhteistyössä eri verkostojen kanssa.

Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

Aika ja paikka

Ei määritelty.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttejä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Vertais- ja itsearviointi sekä opettajan suullinen arviointi.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opiskelijalähtöiset opetusmenetelmät.

Oppimateriaalit

Opiskelijan hopsin mukainen kirjallisuus, josta sovitaan opintojakson alussa.

Sisällön jaksotus

Opiskelijan hopsin mukainen jaksotus.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opiskelijan hopsin mukainen suoritustapa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijan hopsin mukainen.

Kansainvälisyys

Opiskelijan hopsin mukaiset kv-yhteydet.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksytty: Osaaminen on osoitettu osaamistavoitteiden mukaisesti.

Siirry alkuun