Yksilölliset opintopolut, erityisen tuen suunnittelu ja järjestäminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: 1L00EU77-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.05.2020 - 31.12.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2020 - 31.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Ammatillinen opettajankoulutus
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Ammatillinen erityisopettajankoulutus
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Hallitsee tarkoituksenmukaisia kartoitusmenetelmiä tuen tarpeen tunnistamiseksi, arvioi niiden hyödynnettävyttä ja osaa soveltaa niitä omassa työssään.
Kartoittaa opiskelijan vahvuudet sekä erityisen tuen ja ohjauksen tarpeet sekä valmiudet.
Hyödyntää erityisen tuen ja ohjauksen tarpeiden kartoituksessa moniammatillista yhteistyötä ja tarkoituksenmukaisia verkostoja.
Tekee kartoitusten pohjalta päätelmiä opiskelijan yksilöllisen opintopolun suunnittelussa ja järjestämisessä.
Suunnitelee, arvioi ja kehittää opiskelijan erityisen tuen ja oppimisen malleja monenlaisissa oppimisympäristöissä sekä toimii aktiivisesti tukitoimien järjestämisessä yhteistyössä eri verkostojen kanssa.
Sisältö (Opintojakso)
Miten opiskelijan erityisen tuen ja ohjauksen tarpeita sekä vahvuuksia kartoitetaan?
Miten erityisen tuen kartoitusmenetelmiä voidaan soveltaa omassa työssä ja organisaatiossa?
Miten tarvittavia erityisen tuen ja ohjauksen tukitoimia suunnitellaan, toteutetaan sekä kehitetään yhteistyössä opiskelijan ja eri verkostojen kanssa?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- hallitsee tarkoituksenmukaisia kartoitusmenetelmiä tuen tarpeen tunnistamiseksi, arvioi niiden hyödynnettävyyttä ja soveltaa niitä omassa työssään
- kartoittaa opiskelijan vahvuudet sekä erityisen tuen ja ohjauksen tarpeet sekä valmiudet,
- hyödyntää erityisen tuen ja ohjauksen tarpeiden kartoituksessa moniammatillista yhteistyötä ja tarkoituksenmukaisia verkostoja
- tekee kartoitusten pohjalta päätelmiä opiskelijan yksilöllisen opintopolun suunnittelussa ja järjestämisessä
- suunnittelee, arvioi ja kehittää opiskelijan erityisen tuen ja ohjauksen malleja monenlaisissa oppimisympäristöissä
- toimii aktiivisesti tukitoimien järjestämisessä yhteistyössä eri verkostojen kanssa.
Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
Aika ja paikka
Ei määritelty.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttejä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Vertais- ja itsearviointi sekä opettajan suullinen arviointi.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opiskelijalähtöiset opetusmenetelmät.
Oppimateriaalit
Opiskelijan hopsin mukainen kirjallisuus, josta sovitaan opintojakson alussa.
Sisällön jaksotus
Opiskelijan hopsin mukainen jaksotus.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opiskelijan hopsin mukainen suoritustapa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelijan hopsin mukainen.
Kansainvälisyys
Opiskelijan hopsin mukaiset kv-yhteydet.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty: Osaaminen on osoitettu osaamistavoitteiden mukaisesti.