Saksa kauppakumppanina ja messumaana (3op)
Toteutuksen tunnus: V208-10-2000
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.08.2010 - 12.09.2010
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 14.03.2011 - 03.06.2011
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- TAMK Virrat
- Opetuskielet
- suomi
- Opettajat
- Merja Ritola
- Opintojakso
- V208-10
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson tavoite
Opiskelija
- osaa toimia saksalaisten kanssa yrityselämässä tunnistaen maan erityispiirteet
- osaa hakea ajankohtaista tietoa Saksan talouselämästä ja markkinoista
-tuntee oman ammattialan Saksassa järjestettäviä messuja
-tiedostaa suomalaisen ja saksalaisen kulttuurin eroja ja yhtäläisyyksiä
Sisältö (Opintojakso)
Opintojakson sisältö
Saksan maantuntemus ja ajankohtaiset tapahtumat, Saksassa järjestettävät messut, kulttuuritietous.
Opetusmenetelmät
Tabulan kautta toteutettava virtuaaliopintojakso. Erilaisia opintojakson sisältöön liittyviä tehtäviä. Opiskelija esimerkiksi perehtyy itsenäisesti yhteen Saksan kanssa kauppaa käyvään suomalaiseen yritykseen, käy tutustumassa yritykseen paikan päällä tai tekee puhelinhaastattelun yrityksessä saksankielistä kauppaa harjoittavan henkilön kanssa. Moodlen keskustelualueen kautta ryhmä pääsee perehtymiin toistensa yrityksiin ja saa laajempaa kokonaiskuvaa Saksaan suuntuvasta ulkomaankaupasa.
Opettaja
Merja Ritola, merja.ritola@tamk.fi
Arviointimenetelmät
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty. Arviointi suoritaan opiskelijan tehtävien perusteella.
Edellytys pääsemiseksi
Opintojaksolle osallistuminen ei edellytä pohjaopintoja.
Kirjallisuus
Määritellään opintojakson alussa.
Opetuskieli
Suomi
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
ohjattu verkko-opiskelu|itsenäinen verkko-opiskelu
Lisätietoja opiskelijoille
Lisätietoja opiskelijalle
Merja Ritola
merja.ritola@tamk.fi
GSM: +358 (0) 50 311 97 04
Ajankohta
Opintojakso on periodissa 4 keväällä 2011 huhtikuussa ja toukokuussa; tarkemmin sanottuna viikoilla 14-20 (7 viikkoa, ma 4.4- pe 20.5.).
OPINTOJAKSOLLE ILMOITTAUTUMINEN PÄÄTTYY MAANANTAINA 28.3.2011
Oppimistavoitteet
- osaa toimia saksalaisten kanssa yrityselämässä tunnistaen maan erityispiirteet
- osaa hakea ajankohtaista tietoa Saksan talouselämästä ja markkinoista
-tiedostaa suomalaisen ja saksalaisen kulttuurin eroja ja yhtäläisyyksiä
Tieto virtuaalisuudesta opiskelijalle
Opintojakso on täysin virtuaalinen.