Siirry suoraan sisältöön

Saksa kauppakumppanina ja messumaana (3op)

Toteutuksen tunnus: V208-10-2000

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2010 - 12.09.2010
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.03.2011 - 03.06.2011
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
TAMK Virrat
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Merja Ritola
Opintojakso
V208-10

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson tavoite
Opiskelija
- osaa toimia saksalaisten kanssa yrityselämässä tunnistaen maan erityispiirteet
- osaa hakea ajankohtaista tietoa Saksan talouselämästä ja markkinoista
-tuntee oman ammattialan Saksassa järjestettäviä messuja
-tiedostaa suomalaisen ja saksalaisen kulttuurin eroja ja yhtäläisyyksiä

Sisältö (Opintojakso)

Opintojakson sisältö
Saksan maantuntemus ja ajankohtaiset tapahtumat, Saksassa järjestettävät messut, kulttuuritietous.

Opetusmenetelmät
Tabulan kautta toteutettava virtuaaliopintojakso. Erilaisia opintojakson sisältöön liittyviä tehtäviä. Opiskelija esimerkiksi perehtyy itsenäisesti yhteen Saksan kanssa kauppaa käyvään suomalaiseen yritykseen, käy tutustumassa yritykseen paikan päällä tai tekee puhelinhaastattelun yrityksessä saksankielistä kauppaa harjoittavan henkilön kanssa. Moodlen keskustelualueen kautta ryhmä pääsee perehtymiin toistensa yrityksiin ja saa laajempaa kokonaiskuvaa Saksaan suuntuvasta ulkomaankaupasa.

Opettaja
Merja Ritola, merja.ritola@tamk.fi

Arviointimenetelmät
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty. Arviointi suoritaan opiskelijan tehtävien perusteella.

Edellytys pääsemiseksi
Opintojaksolle osallistuminen ei edellytä pohjaopintoja.

Kirjallisuus
Määritellään opintojakson alussa.

Opetuskieli
Suomi

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

ohjattu verkko-opiskelu|itsenäinen verkko-opiskelu

Lisätietoja opiskelijoille

Lisätietoja opiskelijalle
Merja Ritola

merja.ritola@tamk.fi
GSM: +358 (0) 50 311 97 04

Ajankohta
Opintojakso on periodissa 4 keväällä 2011 huhtikuussa ja toukokuussa; tarkemmin sanottuna viikoilla 14-20 (7 viikkoa, ma 4.4- pe 20.5.).

OPINTOJAKSOLLE ILMOITTAUTUMINEN PÄÄTTYY MAANANTAINA 28.3.2011

Oppimistavoitteet
- osaa toimia saksalaisten kanssa yrityselämässä tunnistaen maan erityispiirteet
- osaa hakea ajankohtaista tietoa Saksan talouselämästä ja markkinoista
-tiedostaa suomalaisen ja saksalaisen kulttuurin eroja ja yhtäläisyyksiä

Tieto virtuaalisuudesta opiskelijalle
Opintojakso on täysin virtuaalinen.

Siirry alkuun