Siirry suoraan sisältöön

Innovaatio-osaaminen liike-elämässäLaajuus (5 op)

Tunnus: 3H00DZ69

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opinjaksolla tutustutaan innovaatiotyökaluihin ja toteutetaan innovointiprojekti.

Opiskelija osaa
- käyttää erilaisia ideointimenetelmiä
- tuottaa idea-aihioita
- kehittää ideansa innovaatioksi
- pitchata ideansa toimeksiantajalle
- immateriaalilainsäädännön perusteet.

Sisältö

Mitä ideointimenetelmiä on olemassa?
Miten ideasta kehitetään innovaatio?
Millainen on hyvä pitchaus?
Mitä innovointia tukevia työkaluja on olemassa?
Mitä lainsäädännöllisiä näkökohtia pitää ottaa huomioon innovointitoiminnassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija ymmärtää innovointiprosessin kokonaisuutena. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa hyödyntää innovointitaitojaan laaja-alaisesti.

Ilmoittautumisaika

02.11.2024 - 22.01.2025

Ajoitus

29.01.2025 - 14.05.2025

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Opettaja
  • Juha Ikonen
  • Markus Jähi
Ryhmät
  • 24AVOLIPO
    Liiketalouden verkkopolku, ryhmä 3

Tavoitteet (OJ)

Opinjaksolla tutustutaan innovaatiotyökaluihin ja toteutetaan innovointiprojekti.

Opiskelija osaa
- käyttää erilaisia ideointimenetelmiä
- tuottaa idea-aihioita
- kehittää ideansa innovaatioksi
- pitchata ideansa toimeksiantajalle
- immateriaalilainsäädännön perusteet.

Sisältö (OJ)

Mitä ideointimenetelmiä on olemassa?
Miten ideasta kehitetään innovaatio?
Millainen on hyvä pitchaus?
Mitä innovointia tukevia työkaluja on olemassa?
Mitä lainsäädännöllisiä näkökohtia pitää ottaa huomioon innovointitoiminnassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija ymmärtää innovointiprosessin kokonaisuutena. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa hyödyntää innovointitaitojaan laaja-alaisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi perustuu kuhunkin teemakokonaisuuteen liittyviin minitentteihin, hyväksytysti suoritettuihin tehtäviin sekä harjoitustyöhön.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna. Opintojakso alkaa avauswebinaarilla, jossa käydään läpi opintojakson perustiedot, suoritusvaatimukset ja johdatellaan aiheen pariin. Avauswebinaari tallennetaan ja se on katsottavissa jälkeenpäin Moodlessa. Osallistuminen avauswebinaariin on suositeltavaa.

Avauswebinaarin lisäksi opintojakso muodostuu itsenäisesti, omaan tahtiin opiskeltavista kokonaisuuksista ja näihin liittyvistä tehtävistä. Osakokonaisuudet avautuvat Moodleen kurssin edetessä. Lisäksi opintojaksoon sisältyy ryhmässä laadittava harjoitustyö.

Kurssikirjallisuus ja muut materiaalit julkaistaan kurssin alkaessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Webinaarit, harjoitukset, kirjallisuuteen tutustuminen, harjoitustyö ja minitentit, muut tehtävät = yhteensä 135 h = 5 op

Ilmoittautumisaika

02.11.2023 - 11.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 04.03.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Opettaja
  • Juha Ikonen
Vastuuhenkilö

Markus Jähi

Ryhmät
  • AVOINAMK
    Avoin amk
  • 23AVOLIPO
    Liiketalouden polkuopinnot verkossa, ryhmä 2

Tavoitteet (OJ)

Opinjaksolla tutustutaan innovaatiotyökaluihin ja toteutetaan innovointiprojekti.

Opiskelija osaa
- käyttää erilaisia ideointimenetelmiä
- tuottaa idea-aihioita
- kehittää ideansa innovaatioksi
- pitchata ideansa toimeksiantajalle
- immateriaalilainsäädännön perusteet.

Sisältö (OJ)

Mitä ideointimenetelmiä on olemassa?
Miten ideasta kehitetään innovaatio?
Millainen on hyvä pitchaus?
Mitä innovointia tukevia työkaluja on olemassa?
Mitä lainsäädännöllisiä näkökohtia pitää ottaa huomioon innovointitoiminnassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija ymmärtää innovointiprosessin kokonaisuutena. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa hyödyntää innovointitaitojaan laaja-alaisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi perustuu kuhunkin teemakokonaisuuteen liittyviin minitentteihin sekä hyväksytysti suoritettuihin tehtäviin.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna. Opintojakso alkaa avauswebinaarilla, jossa käydään läpi opintojakson perustiedot, suoritusvaatimukset ja johdatellaan aiheen pariin. Avauswebinaari tallennetaan ja se on katsottavissa jälkeenpäin Moodlessa. Osallistuminen avauswebinaariin on kuitenkin suositeltavaa.

Avauswebinaarin lisäksi opintojakso muodostuu itsenäisesti, omaan tahtiin opiskeltavista kokonaisuuksista ja näihin liittyvistä tehtävistä. Osakokonaisuudet avautuvat Moodleen kurssin edetessä.

Kurssikirjallisuus ja muut materiaalit julkaistaan kurssin alkaessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Webinaarit, harjoitukset, kirjallisuuteen tutustuminen ja minitentit, muut tehtävät = yhteensä 135 h = 5 op

Ilmoittautumisaika

14.11.2022 - 12.02.2023

Ajoitus

02.01.2023 - 05.05.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Juha Ikonen
  • Markus Jähi
  • Liiketalous Virtuaalihenkilö
Vastuuhenkilö

Markus Jähi

Ryhmät
  • 22avolipo
    Liiketalouden verkkopolkuopiskelijat

Tavoitteet (OJ)

Opinjaksolla tutustutaan innovaatiotyökaluihin ja toteutetaan innovointiprojekti.

Opiskelija osaa
- käyttää erilaisia ideointimenetelmiä
- tuottaa idea-aihioita
- kehittää ideansa innovaatioksi
- pitchata ideansa toimeksiantajalle
- immateriaalilainsäädännön perusteet.

Sisältö (OJ)

Mitä ideointimenetelmiä on olemassa?
Miten ideasta kehitetään innovaatio?
Millainen on hyvä pitchaus?
Mitä innovointia tukevia työkaluja on olemassa?
Mitä lainsäädännöllisiä näkökohtia pitää ottaa huomioon innovointitoiminnassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija ymmärtää innovointiprosessin kokonaisuutena. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa hyödyntää innovointitaitojaan laaja-alaisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi perustuu kuhunkin teemakokonaisuuteen liittyviin minitentteihin, hyväksytysti suoritettuihin tehtäviin sekä oppimispäiväkirjaan.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna. Opintojakso alkaa avauswebinaarilla, jossa käydään läpi opintojakson perustiedot, suoritusvaatimukset ja johdatellaan aiheen pariin. Avauswebinaari tallennetaan ja se on katsottavissa jälkeenpäin Moodlessa. Osallistuminen avauswebinaariin on kuitenkin suositeltavaa.

Avauswebinaarin lisäksi opintojakso muodostuu itsenäisesti, omaan tahtiin opiskeltavista kokonaisuuksista ja näihin liittyvistä tehtävistä. Osakokonaisuudet avautuvat Moodleen kurssin edetessä.

Kurssikirjallisuus ja muut materiaalit julkaistaan kurssin alkaessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Webinaarit, harjoitukset, kirjallisuuteen tutustuminen ja minitentit, muut tehtävät = yhteensä 135 h = 5 op