Innovaatio-osaaminen liike-elämässäLaajuus (5 op)
Tunnus: 3H00DZ69
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opinjaksolla tutustutaan innovaatiotyökaluihin ja toteutetaan innovointiprojekti.
Opiskelija osaa
- käyttää erilaisia ideointimenetelmiä
- tuottaa idea-aihioita
- kehittää ideansa innovaatioksi
- pitchata ideansa toimeksiantajalle
- immateriaalilainsäädännön perusteet.
Sisältö
Mitä ideointimenetelmiä on olemassa?
Miten ideasta kehitetään innovaatio?
Millainen on hyvä pitchaus?
Mitä innovointia tukevia työkaluja on olemassa?
Mitä lainsäädännöllisiä näkökohtia pitää ottaa huomioon innovointitoiminnassa?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija ymmärtää innovointiprosessin kokonaisuutena. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa hyödyntää innovointitaitojaan laaja-alaisesti.
Ilmoittautumisaika
02.11.2024 - 22.01.2025
Ajoitus
29.01.2025 - 14.05.2025
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Opettaja
- Juha Ikonen
- Markus Jähi
Ryhmät
-
24AVOLIPOLiiketalouden verkkopolku, ryhmä 3
Tavoitteet (OJ)
Opinjaksolla tutustutaan innovaatiotyökaluihin ja toteutetaan innovointiprojekti.
Opiskelija osaa
- käyttää erilaisia ideointimenetelmiä
- tuottaa idea-aihioita
- kehittää ideansa innovaatioksi
- pitchata ideansa toimeksiantajalle
- immateriaalilainsäädännön perusteet.
Sisältö (OJ)
Mitä ideointimenetelmiä on olemassa?
Miten ideasta kehitetään innovaatio?
Millainen on hyvä pitchaus?
Mitä innovointia tukevia työkaluja on olemassa?
Mitä lainsäädännöllisiä näkökohtia pitää ottaa huomioon innovointitoiminnassa?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija ymmärtää innovointiprosessin kokonaisuutena. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa hyödyntää innovointitaitojaan laaja-alaisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointi perustuu kuhunkin teemakokonaisuuteen liittyviin minitentteihin, hyväksytysti suoritettuihin tehtäviin sekä harjoitustyöhön.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna. Opintojakso alkaa avauswebinaarilla, jossa käydään läpi opintojakson perustiedot, suoritusvaatimukset ja johdatellaan aiheen pariin. Avauswebinaari tallennetaan ja se on katsottavissa jälkeenpäin Moodlessa. Osallistuminen avauswebinaariin on suositeltavaa.
Avauswebinaarin lisäksi opintojakso muodostuu itsenäisesti, omaan tahtiin opiskeltavista kokonaisuuksista ja näihin liittyvistä tehtävistä. Osakokonaisuudet avautuvat Moodleen kurssin edetessä. Lisäksi opintojaksoon sisältyy ryhmässä laadittava harjoitustyö.
Kurssikirjallisuus ja muut materiaalit julkaistaan kurssin alkaessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Webinaarit, harjoitukset, kirjallisuuteen tutustuminen, harjoitustyö ja minitentit, muut tehtävät = yhteensä 135 h = 5 op
Ilmoittautumisaika
02.11.2023 - 11.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 04.03.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Opettaja
- Juha Ikonen
Vastuuhenkilö
Markus Jähi
Ryhmät
-
AVOINAMKAvoin amk
-
23AVOLIPOLiiketalouden polkuopinnot verkossa, ryhmä 2
Tavoitteet (OJ)
Opinjaksolla tutustutaan innovaatiotyökaluihin ja toteutetaan innovointiprojekti.
Opiskelija osaa
- käyttää erilaisia ideointimenetelmiä
- tuottaa idea-aihioita
- kehittää ideansa innovaatioksi
- pitchata ideansa toimeksiantajalle
- immateriaalilainsäädännön perusteet.
Sisältö (OJ)
Mitä ideointimenetelmiä on olemassa?
Miten ideasta kehitetään innovaatio?
Millainen on hyvä pitchaus?
Mitä innovointia tukevia työkaluja on olemassa?
Mitä lainsäädännöllisiä näkökohtia pitää ottaa huomioon innovointitoiminnassa?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija ymmärtää innovointiprosessin kokonaisuutena. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa hyödyntää innovointitaitojaan laaja-alaisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointi perustuu kuhunkin teemakokonaisuuteen liittyviin minitentteihin sekä hyväksytysti suoritettuihin tehtäviin.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna. Opintojakso alkaa avauswebinaarilla, jossa käydään läpi opintojakson perustiedot, suoritusvaatimukset ja johdatellaan aiheen pariin. Avauswebinaari tallennetaan ja se on katsottavissa jälkeenpäin Moodlessa. Osallistuminen avauswebinaariin on kuitenkin suositeltavaa.
Avauswebinaarin lisäksi opintojakso muodostuu itsenäisesti, omaan tahtiin opiskeltavista kokonaisuuksista ja näihin liittyvistä tehtävistä. Osakokonaisuudet avautuvat Moodleen kurssin edetessä.
Kurssikirjallisuus ja muut materiaalit julkaistaan kurssin alkaessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Webinaarit, harjoitukset, kirjallisuuteen tutustuminen ja minitentit, muut tehtävät = yhteensä 135 h = 5 op
Ilmoittautumisaika
14.11.2022 - 12.02.2023
Ajoitus
02.01.2023 - 05.05.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Juha Ikonen
- Markus Jähi
- Liiketalous Virtuaalihenkilö
Vastuuhenkilö
Markus Jähi
Ryhmät
-
22avolipoLiiketalouden verkkopolkuopiskelijat
Tavoitteet (OJ)
Opinjaksolla tutustutaan innovaatiotyökaluihin ja toteutetaan innovointiprojekti.
Opiskelija osaa
- käyttää erilaisia ideointimenetelmiä
- tuottaa idea-aihioita
- kehittää ideansa innovaatioksi
- pitchata ideansa toimeksiantajalle
- immateriaalilainsäädännön perusteet.
Sisältö (OJ)
Mitä ideointimenetelmiä on olemassa?
Miten ideasta kehitetään innovaatio?
Millainen on hyvä pitchaus?
Mitä innovointia tukevia työkaluja on olemassa?
Mitä lainsäädännöllisiä näkökohtia pitää ottaa huomioon innovointitoiminnassa?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija ymmärtää innovointiprosessin kokonaisuutena. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa hyödyntää innovointitaitojaan laaja-alaisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointi perustuu kuhunkin teemakokonaisuuteen liittyviin minitentteihin, hyväksytysti suoritettuihin tehtäviin sekä oppimispäiväkirjaan.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna. Opintojakso alkaa avauswebinaarilla, jossa käydään läpi opintojakson perustiedot, suoritusvaatimukset ja johdatellaan aiheen pariin. Avauswebinaari tallennetaan ja se on katsottavissa jälkeenpäin Moodlessa. Osallistuminen avauswebinaariin on kuitenkin suositeltavaa.
Avauswebinaarin lisäksi opintojakso muodostuu itsenäisesti, omaan tahtiin opiskeltavista kokonaisuuksista ja näihin liittyvistä tehtävistä. Osakokonaisuudet avautuvat Moodleen kurssin edetessä.
Kurssikirjallisuus ja muut materiaalit julkaistaan kurssin alkaessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Webinaarit, harjoitukset, kirjallisuuteen tutustuminen ja minitentit, muut tehtävät = yhteensä 135 h = 5 op