Tuloksellinen asiakkuusLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: 3H00GN76
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
- englanti
- Vastuuhenkilö
- Marika Vuorenmaa
- Hanna Pihlajarinne
Osaamistavoitteet
Opintojakson tavoitteena on nostaa asiakaan kohtaaminen ja tarpeet keskiöön, jotta liiketoiminnan on mahdollista olla tuloksellista ja kestävää.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää viestinnän ja asiakkuudenhallinnan merkityksen ja periaatteet menestyksellisessä liiketoiminnassa.
- osaa tehdä ja hyödyntää laskelmia tuloksen saavuttamiseksi.
Sisältö
Mikä on asiakas- ja kriisiviestinnän rooli liiketoiminnassa?
Miksi asiakaslähtöistä markkinointia tarvitaan digitaalisessa maailmassa?
Miten talousmatematiikkaa hyödynnetään liiketoiminnassa?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tunnistaa asiakkuudenhallinnan tärkeyden ja toimintatavat. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden elementit viestinnässä. Hän suoriutuu keskeisimpien matemaattisten laskelmien teosta. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija jäsentää asiakkuudenhallinnan prosessin ja menetelmiä. Hän toteuttaa asiakaslähtöistä markkinointia ja viestintää valiten sopivat kanavat ja sisällöt. Hän ratkaisee matemaattisia ongelmia. Opiskelija toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia asiakkuudenhallinnan toimintatapoja. Hän pystyy ennakoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan asiakaslähtöistä viestintää ja markkinointia. Hän yhdistää matemaattisia laskelmia ammatilliseen kontekstiin. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.