Messujen näytteilleasettajan täydennyskoulutusLaajuus (0 - 2 op)
Opintojakson tunnus: IM00FS07
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 0 - 2 op
Osaamistavoitteet
1) Näytteilleasettaja osaa vastata paremmin muuttuneen tapahtumakentän haasteisiin ja osallistua tehokkaasti messuille
2) Näytteilleasettaja osaa laatia yritykselleen ajanmukaisen ennakkomarkkinointikampanjan
Sisältö
Yleinen osa:
*Miten huomioida se, että kauppa tapahtuu hallissa ja ohjelma verkossa
*Näytteilleasettaja osaa toimia paremmin muuttuneessa tapahtumakentässä sekä osaavat hyödyntää omia ja TM kanavia paremmin messuosallistumisessa
Muuttunut tapahtumakenttä
Tapahtumaosallistuminen
Tapahtumamarkkinointi
****
Workshop 1/to 30.9 (3-4h)
*Miksi yrityksellesi ennakkomarkkinointitempaus, long tail (etkot, tapahtuma, jatkot, sitouttaminen), Messujen palvelujen näkökulma
*syksyn aikana jokainen mukana oleva firma suunnittelee miten saavat Messujen tapahtumaan osallistumisesta kaiken irti ennakkomarkkinointitempauksen avulla.
*kehittämistehtävänä esitellä oman firman Treen Messujen hybriditapahtumaan liittyvää konseptia, sis. ohjeistus miten ja mitä hyvä sisältää
->ennakkomarkkinointikampanjan konseptin luonnos (kohderyhmät, ”koukku”, pääsisältö, keinot, budjetti, aikataulu)
Workshop 2 (lokakuun puoliväli) 3-4h (to 14.10 tai 13.10)
*Kehittämistehtävien esittely: kunkin firman tapahtuman konseptin esittely ja vertaispalaute + ohjaajien palaute, jatkosuunnittelussa huomioitavia seikkoja, sparraus, Q&A
*Seuraavaan kertaan tehtäväksi esitellä oman tapahtumakonseptin toteuma case: Kädentaidot (palautteet privana erillisen aikataulun mukaan)
Workshop 3 (joulukuun alkupuoli)
*Palautteet kunkin firman toteutuneista suunnitelmista privana mukana olleille firmoille (esim. 10 firmaa x a 30min), voidaan jakaa esim. 2-3 päivälle ja sopia ajankohdat firmojen kanssa joustava
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty suoritus: aktiivinen osallistuminen workshoppeihin ja kehittämistehtävän laatiminen
TARKENNETAAN!