MobiilipeliohjelmointiLaajuus (6 op)
Opintojakson tunnus: 4A00EZ52
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 6 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa pienimuotoisen mobiililaitteessa toimivan pelin.
Sisältö
Olio-ohjelmointi,
ohjelmointiympäristö,
peliobjektit,
animaatio,
pysyväistallennus,
törmäystenhallinta.
Esitietovaatimukset
Opintojakson Johdatus ohjelmointiin suorittaminen tai vastaavat tiedot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa kääntää ja ajaa mobiilipelisovelluksen päätelaitteeseen.
Opiskelija osaa toteuttaa pienen mobiilipelin, joka sisältää peliobjekteja.
Opiskelija osaa ottaa pelissä vastaan käyttäjän syötettä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka sisältää pysyväistallennuksen.
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka tukee useampaa kieltä (kansainvälistäminen).
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka hyödyntää fysiikkamoottoria.
Opiskelija osaa julkistaa pelin.
Lisätiedot
Opintojaksolle erillinen hakumenettely.