Siirry suoraan sisältöön

Mobiilipeliohjelmointi (6 op)

Toteutuksen tunnus: 4A00EZ52-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 19.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.01.2024 - 10.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettajat
Sami Kojo
Jan Krebber
Vastuuhenkilö
Sami Kojo
Ryhmät
23TIKO1
Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 1
23TIKO2
Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 2
Luokittelu
CONTACT
Opintojakso
4A00EZ52

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa pienimuotoisen mobiililaitteessa toimivan pelin.

Sisältö (Opintojakso)

Olio-ohjelmointi,
ohjelmointiympäristö,
peliobjektit,
animaatio,
pysyväistallennus,
törmäystenhallinta.

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Opintojakson Johdatus ohjelmointiin suorittaminen tai vastaavat tiedot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija osaa kääntää ja ajaa mobiilipelisovelluksen päätelaitteeseen.
Opiskelija osaa toteuttaa pienen mobiilipelin, joka sisältää peliobjekteja.
Opiskelija osaa ottaa pelissä vastaan käyttäjän syötettä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka sisältää pysyväistallennuksen.
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka tukee useampaa kieltä (kansainvälistäminen).

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka hyödyntää fysiikkamoottoria.
Opiskelija osaa julkistaa pelin.

Aika ja paikka

- Seuraa erillistä peliprojektin aikataulua (saatavilla Moodlessa)

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä. Toteutus suoritetaan harjoituksilla ja peliprojektin perusteella.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan tehdyin harjoituksin (30%) ja mobiilipeliprojektilla (70%). Harjoitukset ovat pakolliset ja pisteet voi saada vain olemalla läsnä. Harjoituksista vähintään 50% on oltava tehtynä, jotta kurssista voi päästä läpi.

Harjoituksien arviointi:
[ 0%, 50%[ => 0
[50%, 60%[ => 1
[60%, 70%[ => 2
[70%, 80%[ => 3
[80%, 90%[ => 4
[90%, 100%] => 5

Peliprojekti arvioidaan tuotetun koodin perusteella (50%) ja vertaisarvioinnin perusteella (50%). Tämän vuoksi on tärkeää, että koodi löytyy julkisesta Git-repositoriosta.

Projektin yleiset vaatimukset

- 2D/3D Game targeted for Android
- Tested in the actual device
- Uploaded to Google Play before the deadline
- Add a link to the game in google play to google sheets.
- Add a public GitHub repository to google sheets

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

- Luennot (hybridiopetus, lähi- ja etäopetus)
- Harjoitukset (lähiopetus)
- Käytettävyysosuus (lähiopetus)

Oppimateriaalit

- YouTube-soittolista. Linkki Moodlessa
- Unityn dokumentaatio
- Unity Learn

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3. periodi:
- Teorialuennot kerran viikossa
- Harjoitukset kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
4. periodi:
- Peliprojektin toteutus
- Harjoitukset & projektipäivystys kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko

Sisällön jaksotus

3. periodi:
- Teorialuennot kerran viikossa
- Harjoitukset kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
4. periodi:
- Peliprojektin toteutus
- Harjoitukset & projektipäivystys kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

- Sovitaan opettajan kanssa erikseen

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kevään mobiilipeliprojekti toteutetaan yhteystyössä erilliseen asiakkaan kanssa

Kansainvälisyys

- Käytettävyysosuus järjestetään englanniksi

Lisätiedot

Opintojaksolle erillinen hakumenettely.

Siirry alkuun