Mobiilipeliohjelmointi (6 op)
Toteutuksen tunnus: 4A00EZ52-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 22.11.2023 - 19.01.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.01.2024 - 10.05.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 6 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tietojenkäsittely
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Sami Kojo
- Jan Krebber
- Vastuuhenkilö
- Sami Kojo
- Ryhmät
-
23TIKO1Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 1
-
23TIKO2Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 2
- Luokittelu
- CONTACT
- Opintojakso
- 4A00EZ52
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa pienimuotoisen mobiililaitteessa toimivan pelin.
Sisältö (Opintojakso)
Olio-ohjelmointi,
ohjelmointiympäristö,
peliobjektit,
animaatio,
pysyväistallennus,
törmäystenhallinta.
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Opintojakson Johdatus ohjelmointiin suorittaminen tai vastaavat tiedot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija osaa kääntää ja ajaa mobiilipelisovelluksen päätelaitteeseen.
Opiskelija osaa toteuttaa pienen mobiilipelin, joka sisältää peliobjekteja.
Opiskelija osaa ottaa pelissä vastaan käyttäjän syötettä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka sisältää pysyväistallennuksen.
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka tukee useampaa kieltä (kansainvälistäminen).
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka hyödyntää fysiikkamoottoria.
Opiskelija osaa julkistaa pelin.
Aika ja paikka
- Seuraa erillistä peliprojektin aikataulua (saatavilla Moodlessa)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Toteutus suoritetaan harjoituksilla ja peliprojektin perusteella.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan tehdyin harjoituksin (30%) ja mobiilipeliprojektilla (70%). Harjoitukset ovat pakolliset ja pisteet voi saada vain olemalla läsnä. Harjoituksista vähintään 50% on oltava tehtynä, jotta kurssista voi päästä läpi.
Harjoituksien arviointi:
[ 0%, 50%[ => 0
[50%, 60%[ => 1
[60%, 70%[ => 2
[70%, 80%[ => 3
[80%, 90%[ => 4
[90%, 100%] => 5
Peliprojekti arvioidaan tuotetun koodin perusteella (50%) ja vertaisarvioinnin perusteella (50%). Tämän vuoksi on tärkeää, että koodi löytyy julkisesta Git-repositoriosta.
Projektin yleiset vaatimukset
- 2D/3D Game targeted for Android
- Tested in the actual device
- Uploaded to Google Play before the deadline
- Add a link to the game in google play to google sheets.
- Add a public GitHub repository to google sheets
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
- Luennot (hybridiopetus, lähi- ja etäopetus)
- Harjoitukset (lähiopetus)
- Käytettävyysosuus (lähiopetus)
Oppimateriaalit
- YouTube-soittolista. Linkki Moodlessa
- Unityn dokumentaatio
- Unity Learn
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3. periodi:
- Teorialuennot kerran viikossa
- Harjoitukset kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
4. periodi:
- Peliprojektin toteutus
- Harjoitukset & projektipäivystys kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
Sisällön jaksotus
3. periodi:
- Teorialuennot kerran viikossa
- Harjoitukset kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
4. periodi:
- Peliprojektin toteutus
- Harjoitukset & projektipäivystys kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
- Sovitaan opettajan kanssa erikseen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kevään mobiilipeliprojekti toteutetaan yhteystyössä erilliseen asiakkaan kanssa
Kansainvälisyys
- Käytettävyysosuus järjestetään englanniksi
Lisätiedot
Opintojaksolle erillinen hakumenettely.