Verkkokaupan suunnittelu ja toteutusLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: 3H00DP16
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojaksolla perehdytään verkkoliiketoiminnan eri osa-alueisiin sekä suunnitellaan ja toteutetaan pk-yrityksen verkkokauppa.
Opiskelija:
- osaa suunnitella ja kehittää pk-yrityksen verkkoliiketoimintaa
- tuntee verkkokaupankäyntiin liittyvät juridiset erityispiirteet
- osaa suunnitella verkkokauppaan logistisia ratkaisuja
- osaa suunnitella ja toteuttaa verkkokaupan markkinointia
- osaa pystyttää verkkokaupan ja tuottaa sinne tarvittavat sisällöt
- on tutustunut verkkokaupan erityispiirteisiin ja eri tapoihin myydä verkossa.
Sisältö
Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?
Esitietovaatimukset
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa avustettuna suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai parannella olemassa olevaa. Opiskelija on tutustunut verkkokauppaa koskevaan lainsäädäntöön. Opiskelija tietää miten verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia suunnitellaan. Opiskelija on tutustunut verkkokaupankäynnin erilaisiin mahdollisuuksiin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai kehittää olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä omaan verkkokauppaansa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia. Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia tavallisimmissa tilanteissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa pk-yritykselle verkkokaupan tai kehittää merkittävästi jo olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia tavoitteellisesti. Opiskelija osaa monipuolisesti hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia.