Siirry suoraan sisältöön

Verkkokaupan suunnittelu ja toteutus (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00DP16-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

18.11.2024 - 14.01.2025

Ajoitus

15.01.2025 - 30.04.2025

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Teppo Yrjönkoski
  • Hanna Schroderus

Ryhmät

  • 23LIKOM
    Liiketalous 2023, nuoret Markkinointi ja myynti

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään verkkoliiketoiminnan eri osa-alueisiin sekä suunnitellaan ja toteutetaan pk-yrityksen verkkokauppa.

Opiskelija:
- osaa suunnitella ja kehittää pk-yrityksen verkkoliiketoimintaa
- tuntee verkkokaupankäyntiin liittyvät juridiset erityispiirteet
- osaa suunnitella verkkokauppaan logistisia ratkaisuja
- osaa suunnitella ja toteuttaa verkkokaupan markkinointia
- osaa pystyttää verkkokaupan ja tuottaa sinne tarvittavat sisällöt
- on tutustunut verkkokaupan erityispiirteisiin ja eri tapoihin myydä verkossa.

Sisältö (OJ)

Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa avustettuna suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai parannella olemassa olevaa. Opiskelija on tutustunut verkkokauppaa koskevaan lainsäädäntöön. Opiskelija tietää miten verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia suunnitellaan. Opiskelija on tutustunut verkkokaupankäynnin erilaisiin mahdollisuuksiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai kehittää olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä omaan verkkokauppaansa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia. Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia tavallisimmissa tilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa pk-yritykselle verkkokaupan tai kehittää merkittävästi jo olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia tavoitteellisesti. Opiskelija osaa monipuolisesti hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia.

Aika ja paikka

2 h mittaiset webinaarit x 7 kpl

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei lopputenttiä. Teemakohtaiset pienet verkkotentit ovat avoinna aina kyseisen teeman ajan (noin 2 vko).

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lukujärjestykseen merkityty webinaarit
Ryhmätyönä toteutettava verkkokauppa
Itsenäinen opiskelu
Verkkotentit

Oppimateriaalit

Lista opiskelumateriaaleista julkaistaan toteutuksen Moodlessa opintojakson alussa

Sisällön jaksotus

Teemat (jokaisen kesto 2 vko):
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?
Verkkokauppa jakelukanavana
Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Mikäli sinulla on työkokemusta verkkokaupan perustamisesta ja pyörittämisestä, voit hakea opintojaksosta ahotointia ennen opintojakson alkamista. Lisätietoja saat Hanna Schroderus ja Teppo Yrjönkoski sähköpostitse.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Voit halutessasi tehdä verkkokaupan oikealle yritykselle.