Verkkokaupan suunnittelu ja toteutus (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00DP16-3012
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
18.11.2024 - 14.01.2025
Ajoitus
15.01.2025 - 30.04.2025
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Teppo Yrjönkoski
- Hanna Schroderus
Ryhmät
-
23LIKOMLiiketalous 2023, nuoret Markkinointi ja myynti
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla perehdytään verkkoliiketoiminnan eri osa-alueisiin sekä suunnitellaan ja toteutetaan pk-yrityksen verkkokauppa.
Opiskelija:
- osaa suunnitella ja kehittää pk-yrityksen verkkoliiketoimintaa
- tuntee verkkokaupankäyntiin liittyvät juridiset erityispiirteet
- osaa suunnitella verkkokauppaan logistisia ratkaisuja
- osaa suunnitella ja toteuttaa verkkokaupan markkinointia
- osaa pystyttää verkkokaupan ja tuottaa sinne tarvittavat sisällöt
- on tutustunut verkkokaupan erityispiirteisiin ja eri tapoihin myydä verkossa.
Sisältö (OJ)
Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa avustettuna suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai parannella olemassa olevaa. Opiskelija on tutustunut verkkokauppaa koskevaan lainsäädäntöön. Opiskelija tietää miten verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia suunnitellaan. Opiskelija on tutustunut verkkokaupankäynnin erilaisiin mahdollisuuksiin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai kehittää olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä omaan verkkokauppaansa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia. Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia tavallisimmissa tilanteissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa pk-yritykselle verkkokaupan tai kehittää merkittävästi jo olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia tavoitteellisesti. Opiskelija osaa monipuolisesti hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia.
Aika ja paikka
2 h mittaiset webinaarit x 7 kpl
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei lopputenttiä. Teemakohtaiset pienet verkkotentit ovat avoinna aina kyseisen teeman ajan (noin 2 vko).
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Lukujärjestykseen merkityty webinaarit
Ryhmätyönä toteutettava verkkokauppa
Itsenäinen opiskelu
Verkkotentit
Oppimateriaalit
Lista opiskelumateriaaleista julkaistaan toteutuksen Moodlessa opintojakson alussa
Sisällön jaksotus
Teemat (jokaisen kesto 2 vko):
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?
Verkkokauppa jakelukanavana
Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Mikäli sinulla on työkokemusta verkkokaupan perustamisesta ja pyörittämisestä, voit hakea opintojaksosta ahotointia ennen opintojakson alkamista. Lisätietoja saat Hanna Schroderus ja Teppo Yrjönkoski sähköpostitse.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Voit halutessasi tehdä verkkokaupan oikealle yritykselle.