ICT-projektin englantiLaajuus (3 op)
Tunnus: 4A00EZ57
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.
Sisältö
Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 12.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 03.05.2024
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Marianna Leikomaa
Vastuuhenkilö
Marianna Leikomaa
Ryhmät
-
23TIKO3Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 3
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.
Sisältö (OJ)
Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kokeet viimeisellä opetuskerralla. Uusinnat toukokuussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.
HUOM! Kurssilla on läsnäolopakko! Ilman lääkärintodistusta saa olla poissa maksimissaan 2 opetuskertaa. Jos läsnäoloja ei ole tarpeeksi, ei pääse osallistumaan kokeeseen.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa ainakin opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella - seuraa tarkkaan kurssin aikataulua Moodlessa.
Kurssi alkaa ma 29.1.
HUOM! Kurssilla on läsnäolopakko! Ilman lääkärintodistusta saa olla poissa maksimissaan 2 opetuskertaa. Jos läsnäoloja ei ole tarpeeksi, ei pääse osallistumaan kokeeseen.
Oppimateriaalit
Verkkomateriaalit, mahdollisilla tunneilla jaettavat monisteet.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Weppisivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h
Sisällön jaksotus
Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssisuoritukseen kuuluu CVn laatiminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Moodlen kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.
HUOM! Kurssilla on läsnäolopakko! Ilman lääkärintodistusta saa olla poissa maksimissaan 2 opetuskertaa. Jos läsnäoloja ei ole tarpeeksi, ei pääse osallistumaan kokeeseen.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 12.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 07.05.2024
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Petri Tuohimäki
Vastuuhenkilö
Petri Tuohimäki
Ryhmät
-
23TIKO1Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 1
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.
Sisältö (OJ)
Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Toukokuussa 2024. Uusinnat myös toukokuussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Alustavan aikataulun mukaan lähiopetusta on viikoilla 3,7,11,13, ja 17. Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan viimeistään kurssin 1. opetuskerralla.
Oppimateriaalit
Verkkomateriaalit, tunneilla jaettavat monisteet.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Web-sivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h
Sisällön jaksotus
Alustavan aikataulun mukaan lähiopetusta vko 3, 7, 11, 13, 15 ja 17. Opetuskertojen välisinä aikoina itsenäisesti tehtäviä harjoituksia Moodlessa.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssisuoritukseen kuuluu CVn kirjoittaminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Moodlen kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 12.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 07.05.2024
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Petri Tuohimäki
Vastuuhenkilö
Petri Tuohimäki
Ryhmät
-
23TIKO2Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 2
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.
Sisältö (OJ)
Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Toukokuussa 2024. Uusinnat myös toukokuussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Alustavan aikataulun mukaan lähiopetusta on viikoilla 3,7,11,13, ja 17. Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan viimeistään kurssin 1. opetuskerralla.
Oppimateriaalit
Verkkomateriaalit, tunneilla jaettavat monisteet.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Web-sivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h
Sisällön jaksotus
Alustavan aikataulun mukaan lähiopetusta vko 3, 7, 11, 13, 15 ja 17. Opetuskertojen välisinä aikoina itsenäisesti tehtäviä harjoituksia Moodlessa.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssisuoritukseen kuuluu CVn kirjoittaminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Moodlen kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.
Ilmoittautumisaika
23.11.2022 - 05.02.2023
Ajoitus
16.01.2023 - 14.05.2023
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
TAMK Kielet ja viestintä
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Petri Tuohimäki
Vastuuhenkilö
Petri Tuohimäki
Ryhmät
-
22TIKO2Tietojenkäsittely 2022, valmennusryhmä 2
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.
Sisältö (OJ)
Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Toukokuussa 2023. Uusinnat myös toukokuussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Alustavan aikataulun mukaan lähiopetusta on viikoilla 3,7,11,13, ja 17. Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan kurssin 1. opetuskerralla.
Oppimateriaalit
Verkkomateriaalit, tunneilla jaettavat monisteet.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Web-sivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h
Sisällön jaksotus
Alustavan aikataulun mukaan lähiopetusta vko 3, 7, 11, 13, 15 ja 17. Opetuskertojen välisinä aikoina itsenäisesti tehtäviä harjoituksia Moodlessa.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssisuoritukseen kuuluu CVn kirjoittaminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Moodlen kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.
Ilmoittautumisaika
23.11.2022 - 05.02.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 14.05.2023
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
TAMK Kielet ja viestintä
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Marianna Leikomaa
Vastuuhenkilö
Marianna Leikomaa
Ryhmät
-
22TIKO1Tietojenkäsittely 2022, valmennusryhmä 1
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.
Sisältö (OJ)
Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Koe viimeisellä opetuskerralla. Uusinnat toukokuussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa ainakin opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella - seuraa tarkkaan kurssin aikataulua Moodlessa.
Kurssi alkaa ti 17.1.
Oppimateriaalit
Verkkomateriaalit, mahdollisilla tunneilla jaettavat monisteet.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Weppisivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h
Sisällön jaksotus
Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssisuoritukseen kuuluu CVn kirjoittaminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Moodlen kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.
Ilmoittautumisaika
23.11.2022 - 05.02.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 14.05.2023
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
TAMK Kielet ja viestintä
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Marianna Leikomaa
Vastuuhenkilö
Marianna Leikomaa
Ryhmät
-
22TIKO3Tietojenkäsittely 2022, valmennusryhmä 3
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.
Sisältö (OJ)
Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kokeet viimeisellä opetuskerralla. Uusinnat toukokuussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa ainakin opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella - seuraa tarkkaan kurssin aikataulua Moodlessa.
Kurssi alkaa ma 16.1.
Oppimateriaalit
Verkkomateriaalit, mahdollisilla tunneilla jaettavat monisteet.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Weppisivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h
Sisällön jaksotus
Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssisuoritukseen kuuluu CVn kirjoittaminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Moodlen kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 12.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 13.05.2022
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
34 % Lähiopetus, 66 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
TAMK Kielet ja viestintä
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Marianna Leikomaa
Vastuuhenkilö
Marianna Leikomaa
Ryhmät
-
21TIKO1Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 1
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.
Sisältö (OJ)
Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Toukokuussa 2022. Uusinnat myös toukokuussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa ainakin opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella, mutta viikoilla 5,7,11,13, ja 17 (koe & esitelmät) opetusta on.
HUOM! Vallitsevasta tilanteesta johtuen lähiopetusta ei välttämättä pystytä pitämään TAMKilla, eli opetusviikoilla saattaa olla Zoom-tapaamisia! Seuraa viestintää kurssipohjalla Moodlessa!
Oppimateriaalit
Verkkomateriaalit, mahdollisilla tunneilla jaettavat monisteet.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Weppisivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h
Sisällön jaksotus
Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella, mutta viikoilla 5,7,11, 13 ja17 (koe & esitelmät) opetusta on. HUOM! Osa opetuksesta on mahdollisesti (=todennäköisesti) Zoomissa, eli seuratkaa Moodlen tiedotusta!
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssisuoritukseen kuuluu CVn kirjoittaminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Tabulan kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 06.02.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 01.05.2022
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Petri Tuohimäki
Vastuuhenkilö
Petri Tuohimäki
Ryhmät
-
21TIKO2Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 2
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.
Sisältö (OJ)
Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Toukokuussa 2022. Uusinnat myös toukokuussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa ainakin opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella, mutta viikoilla 5,7,11,13, ja 17 (koe & esitelmät) opetusta on.
HUOM! Vallitsevasta tilanteesta johtuen lähiopetusta ei välttämättä pystytä pitämään TAMKilla, eli opetusviikoilla saattaa olla Zoom-tapaamisia! Seuraa viestintää kurssipohjalla Moodlessa!
Oppimateriaalit
Verkkomateriaalit, mahdollisilla tunneilla jaettavat monisteet.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Weppisivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h
Sisällön jaksotus
Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella, mutta viikoilla 5,7,11, 13 ja 17 (koe & esitelmät) opetusta on. HUOM! Osa opetuksesta on mahdollisesti (=todennäköisesti) Zoomissa, eli seuratkaa Moodlen tiedotusta!
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssisuoritukseen kuuluu CVn kirjoittaminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Tabulan kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 06.02.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 01.05.2022
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
TAMK Kielet ja viestintä
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Petri Tuohimäki
Vastuuhenkilö
Petri Tuohimäki
Ryhmät
-
21TIKO3Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 3
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.
Sisältö (OJ)
Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Toukokuussa 2022. Uusinnat myös toukokuussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa ainakin opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella, mutta viikoilla 5,7,11,13, ja 17 (koe & esitelmät) opetusta on.
HUOM! Vallitsevasta tilanteesta johtuen lähiopetusta ei välttämättä pystytä pitämään TAMKilla, eli opetusviikoilla saattaa olla Zoom-tapaamisia! Seuraa viestintää kurssipohjalla Moodlessa!
Oppimateriaalit
Verkkomateriaalit, mahdollisilla tunneilla jaettavat monisteet.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Weppisivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h
Sisällön jaksotus
Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella, mutta viikoilla 5,7,11, 13 ja 17 (koe & esitelmät) opetusta on. HUOM! Osa opetuksesta on mahdollisesti (=todennäköisesti) Zoomissa, eli seuratkaa Moodlen tiedotusta!
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssisuoritukseen kuuluu CVn kirjoittaminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Tabulan kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 12.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 13.05.2022
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
34 % Lähiopetus, 66 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
TAMK Kielet ja viestintä
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Marianna Leikomaa
Vastuuhenkilö
Marianna Leikomaa
Ryhmät
-
21TIKO4Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 4
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.
Sisältö (OJ)
Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Toukokuussa 2022. Uusinnat myös toukokuussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa ainakin opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella, mutta viikoilla 5,7,11,13, ja 17 (koe & esitelmät) opetusta on.
HUOM! Vallitsevasta tilanteesta johtuen lähiopetusta ei välttämättä pystytä pitämään TAMKilla, eli opetusviikoilla saattaa olla Zoom-tapaamisia! Seuraa viestintää kurssipohjalla Moodlessa!
Oppimateriaalit
Verkkomateriaalit, mahdollisilla tunneilla jaettavat monisteet.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Weppisivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h
Sisällön jaksotus
Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella, mutta viikoilla 5,7,11, 13 ja 17 (koe & esitelmät) opetusta on. HUOM! Osa opetuksesta on mahdollisesti (=todennäköisesti) Zoomissa, eli seuratkaa Moodlen tiedotusta!
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssisuoritukseen kuuluu CVn kirjoittaminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Tabulan kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.