ICT-projektin englanti (3 op)
Toteutuksen tunnus: 4A00EZ57-3016
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 12.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 03.05.2024
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Marianna Leikomaa
Vastuuhenkilö
Marianna Leikomaa
Ryhmät
-
23TIKO3Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 3
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.
Sisältö (OJ)
Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kokeet viimeisellä opetuskerralla. Uusinnat toukokuussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.
HUOM! Kurssilla on läsnäolopakko! Ilman lääkärintodistusta saa olla poissa maksimissaan 2 opetuskertaa. Jos läsnäoloja ei ole tarpeeksi, ei pääse osallistumaan kokeeseen.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa ainakin opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella - seuraa tarkkaan kurssin aikataulua Moodlessa.
Kurssi alkaa ma 29.1.
HUOM! Kurssilla on läsnäolopakko! Ilman lääkärintodistusta saa olla poissa maksimissaan 2 opetuskertaa. Jos läsnäoloja ei ole tarpeeksi, ei pääse osallistumaan kokeeseen.
Oppimateriaalit
Verkkomateriaalit, mahdollisilla tunneilla jaettavat monisteet.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Weppisivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h
Sisällön jaksotus
Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssisuoritukseen kuuluu CVn laatiminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Moodlen kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.
HUOM! Kurssilla on läsnäolopakko! Ilman lääkärintodistusta saa olla poissa maksimissaan 2 opetuskertaa. Jos läsnäoloja ei ole tarpeeksi, ei pääse osallistumaan kokeeseen.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.