Siirry suoraan sisältöön

Moderni markkinointi ja projektinhallintaLaajuus (5 op)

Tunnus: 3H00EA28

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Kurssi toimii johdantona moderniin yritysmarkkinointiin. Opintojaksolla perehdytään markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan teorian ja käytännön avulla.

Opiskelija osaa
- markkinoinnin perusteet
- projektinhallinnan perusteet
- toimia projektiryhmässä
- suunnitella ja toteuttaa projektin
- kuvailla suullisen ja kirjallisen viestinnän osa-alueet yrityselämässä.

Sisältö

Mitä on moderni markkinointi?
Mihin yrityksessä tarvitaan markkinointia?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Miten viestitään yrityselämässä?
Miten projektinhallinnan työkaluja hyödynnetään?
Miten projekti suunnitellaan ja toteutetaan?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Ilmoittautumisaika

07.06.2023 - 30.08.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 15.12.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous ja media

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pietro Albanese
  • Vesa Vuorinen
Vastuuhenkilö

Pietro Albanese

Ryhmät
  • 23ALITA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2023, Monimuoto, Myyntiosaaminen

Tavoitteet (OJ)

Kurssi toimii johdantona moderniin yritysmarkkinointiin. Opintojaksolla perehdytään markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan teorian ja käytännön avulla.

Opiskelija osaa
- markkinoinnin perusteet
- projektinhallinnan perusteet
- toimia projektiryhmässä
- suunnitella ja toteuttaa projektin
- kuvailla suullisen ja kirjallisen viestinnän osa-alueet yrityselämässä.

Sisältö (OJ)

Mitä on moderni markkinointi?
Mihin yrityksessä tarvitaan markkinointia?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Miten viestitään yrityselämässä?
Miten projektinhallinnan työkaluja hyödynnetään?
Miten projekti suunnitellaan ja toteutetaan?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei ole tentti

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, harjoitus, projektityöskentely

Oppimateriaalit

Luennoilla jaettava ja caseen pohjautuva materiaali

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Case- ja rymätyöskentely pohjautuu todelliseen caseen.

Kansainvälisyys

Kv-yhteydet pohjautuvat valittuun caseen (mahdollisesti)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Ilmoittautumisaika

09.06.2022 - 31.08.2022

Ajoitus

18.08.2022 - 15.12.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Kai Hintsanen
  • Pietro Albanese
Vastuuhenkilö

Pietro Albanese

Ryhmät
  • 22ALITA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2022, Monimuoto, Myyntiosaaminen

Tavoitteet (OJ)

Kurssi toimii johdantona moderniin yritysmarkkinointiin. Opintojaksolla perehdytään markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan teorian ja käytännön avulla.

Opiskelija osaa
- markkinoinnin perusteet
- projektinhallinnan perusteet
- toimia projektiryhmässä
- suunnitella ja toteuttaa projektin
- kuvailla suullisen ja kirjallisen viestinnän osa-alueet yrityselämässä.

Sisältö (OJ)

Mitä on moderni markkinointi?
Mihin yrityksessä tarvitaan markkinointia?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Miten viestitään yrityselämässä?
Miten projektinhallinnan työkaluja hyödynnetään?
Miten projekti suunnitellaan ja toteutetaan?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Katso arviointikriteerit

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, työelämän projekti, mentorointi,

Oppimateriaalit

Jaettava materiaali luentojen yhteydessä

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.
Englanniksi