Siirry suoraan sisältöön

Projektinhallinnan dynamiikka ja menetelmätLaajuus (5 op)

Tunnus: 3H00FE23

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Tässä opintojaksossa perehdytään projektimuotoiseen työskentelyyn aina sen vaiheiden tuntemisesta työkaluihin, resurssien hallintaan ja brändivaikutuksiin asti.

Opiskelija osaa
- käyttää tarkoituksenmukaisia projektityökaluja,
- tuntee viestinnän merkityksen osana projektityöskentelyä ja osaa edistää projektin toimintaa viestinnän keinoin käyttäen hyväkseen strategiaa, kohderyhmäjaotteluja ja tarkoituksenmukaisia kanavia,
- käyttää neuvottelutaitoja hyödykseen,
- laatia kirjallisia tuotoksia projektien tarpeisiin, soveltaa IT-taitoja sekä hyödyntää sosiaalisen median kanavia,
- toimia projektimuotoisissa työtehtävissä.

Sisältö

Mitä projekteissa tapahtuu, miten projekteissa toimitaan ja miten niitä johdetaan?
Mitä työkaluja on projektinhallinnan avuksi? Miten niitä hyödynnetään?
Miten tehdään yhteisökuva-, brändi- ja profilointityötä?
Miten viestintäkanavia käytetään tarkoituksenmukaisesti?
Miten neuvottelutaitoja voi hyödyntää omassa työssään?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tietää projektityöskentelyt periaatteet ja työkaluja ja on käyttänyt jotain niistä. Hän tuntee projektien dynamiikkaa vain joko teoria- tai käytäntöpainotteisesti. Omista projektinhallinta ja -johtamistaidoista on vähäiset näytöt.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija hallitsee projektityöskentelyn käsitteistön, yleiset prosessit ja tavallisimmat työkalut. Hän on soveltanut niitä käytäntöön. Hän on osoittanut ymmärtävänsä viestinnän ja brändinrakentamisen kytköksen niin yksittäiseen projektiin kuin yritystoiminnan kokonaisuuteen. Hän osaa työskennellä projekteissa ja arvioida niiden johtamista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee projektityöskentelyn periaatteet ja osaa johtaa projektia. Hän tietää, miten tarkoituksenmukaiset työkalut valitaan ja hänellä on kokemusta niiden käytöstä. Hän osaa yhdistää sisäisen ja ulkoisen viestinnän niin yksittäiseen projektiin kuin yrityksen kokonaiskuvaan ja brändiin.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ei ole tosoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Ilmoittautumisaika

02.11.2023 - 17.01.2024

Ajoitus

18.01.2024 - 04.03.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Juha Ikonen
Vastuuhenkilö

Markus Jähi

Ryhmät
  • AVOINAMK
    Avoin amk
  • 23AVOLIPO
    Liiketalouden polkuopinnot verkossa, ryhmä 2

Tavoitteet (OJ)

Tässä opintojaksossa perehdytään projektimuotoiseen työskentelyyn aina sen vaiheiden tuntemisesta työkaluihin, resurssien hallintaan ja brändivaikutuksiin asti.

Opiskelija osaa
- käyttää tarkoituksenmukaisia projektityökaluja,
- tuntee viestinnän merkityksen osana projektityöskentelyä ja osaa edistää projektin toimintaa viestinnän keinoin käyttäen hyväkseen strategiaa, kohderyhmäjaotteluja ja tarkoituksenmukaisia kanavia,
- käyttää neuvottelutaitoja hyödykseen,
- laatia kirjallisia tuotoksia projektien tarpeisiin, soveltaa IT-taitoja sekä hyödyntää sosiaalisen median kanavia,
- toimia projektimuotoisissa työtehtävissä.

Sisältö (OJ)

Mitä projekteissa tapahtuu, miten projekteissa toimitaan ja miten niitä johdetaan?
Mitä työkaluja on projektinhallinnan avuksi? Miten niitä hyödynnetään?
Miten tehdään yhteisökuva-, brändi- ja profilointityötä?
Miten viestintäkanavia käytetään tarkoituksenmukaisesti?
Miten neuvottelutaitoja voi hyödyntää omassa työssään?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tietää projektityöskentelyt periaatteet ja työkaluja ja on käyttänyt jotain niistä. Hän tuntee projektien dynamiikkaa vain joko teoria- tai käytäntöpainotteisesti. Omista projektinhallinta ja -johtamistaidoista on vähäiset näytöt.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija hallitsee projektityöskentelyn käsitteistön, yleiset prosessit ja tavallisimmat työkalut. Hän on soveltanut niitä käytäntöön. Hän on osoittanut ymmärtävänsä viestinnän ja brändinrakentamisen kytköksen niin yksittäiseen projektiin kuin yritystoiminnan kokonaisuuteen. Hän osaa työskennellä projekteissa ja arvioida niiden johtamista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija hallitsee projektityöskentelyn periaatteet ja osaa johtaa projektia. Hän tietää, miten tarkoituksenmukaiset työkalut valitaan ja hänellä on kokemusta niiden käytöstä. Hän osaa yhdistää sisäisen ja ulkoisen viestinnän niin yksittäiseen projektiin kuin yrityksen kokonaiskuvaan ja brändiin.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole tosoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna. Opintojakso alkaa avauswebinaarilla, jossa käydään läpi opintojakson perustiedot, suoritusvaatimukset ja johdatellaan aiheen pariin. Avauswebinaari tallennetaan ja se on katsottavissa jälkeenpäin Moodlessa. Osallistuminen avauswebinaariin on kuitenkin suositeltavaa.

Avauswebinaarin lisäksi opintojakso muodostuu itsenäisesti, omaan tahtiin opiskeltavista kokonaisuuksista ja näihin liittyvistä tehtävistä. Osakokonaisuudet avautuvat Moodleen kurssin edetessä. Opintojakso päättyy Moodlessa tehtävään open book -tenttiin.

Kurssikirjallisuus ja muut materiaalit julkaistaan kurssin alkaessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Webinaarit, harjoitukset, kirjallisuuteen tutustuminen ja tentti, muut tehtävät = yhteensä 135 h = 5 op

Ilmoittautumisaika

22.11.2023 - 10.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 30.04.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Juha Ikonen
  • Vesa Vuorinen
Vastuuhenkilö

Juha Ikonen

Ryhmät
  • 23ALITAMAA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2023, Monimuoto, maakunta, verkkototeutus

Tavoitteet (OJ)

Tässä opintojaksossa perehdytään projektimuotoiseen työskentelyyn aina sen vaiheiden tuntemisesta työkaluihin, resurssien hallintaan ja brändivaikutuksiin asti.

Opiskelija osaa
- käyttää tarkoituksenmukaisia projektityökaluja,
- tuntee viestinnän merkityksen osana projektityöskentelyä ja osaa edistää projektin toimintaa viestinnän keinoin käyttäen hyväkseen strategiaa, kohderyhmäjaotteluja ja tarkoituksenmukaisia kanavia,
- käyttää neuvottelutaitoja hyödykseen,
- laatia kirjallisia tuotoksia projektien tarpeisiin, soveltaa IT-taitoja sekä hyödyntää sosiaalisen median kanavia,
- toimia projektimuotoisissa työtehtävissä.

Sisältö (OJ)

Mitä projekteissa tapahtuu, miten projekteissa toimitaan ja miten niitä johdetaan?
Mitä työkaluja on projektinhallinnan avuksi? Miten niitä hyödynnetään?
Miten tehdään yhteisökuva-, brändi- ja profilointityötä?
Miten viestintäkanavia käytetään tarkoituksenmukaisesti?
Miten neuvottelutaitoja voi hyödyntää omassa työssään?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tietää projektityöskentelyt periaatteet ja työkaluja ja on käyttänyt jotain niistä. Hän tuntee projektien dynamiikkaa vain joko teoria- tai käytäntöpainotteisesti. Omista projektinhallinta ja -johtamistaidoista on vähäiset näytöt.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija hallitsee projektityöskentelyn käsitteistön, yleiset prosessit ja tavallisimmat työkalut. Hän on soveltanut niitä käytäntöön. Hän on osoittanut ymmärtävänsä viestinnän ja brändinrakentamisen kytköksen niin yksittäiseen projektiin kuin yritystoiminnan kokonaisuuteen. Hän osaa työskennellä projekteissa ja arvioida niiden johtamista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija hallitsee projektityöskentelyn periaatteet ja osaa johtaa projektia. Hän tietää, miten tarkoituksenmukaiset työkalut valitaan ja hänellä on kokemusta niiden käytöstä. Hän osaa yhdistää sisäisen ja ulkoisen viestinnän niin yksittäiseen projektiin kuin yrityksen kokonaiskuvaan ja brändiin.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole tosoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kurssin lopussa verkkotentti Moodlessa olevan aikataulun mukaisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointikriteerit Moodlessa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso muodostuu luentokerroista kampuksella, itsenäisestä verkko-opiskelusta sekä itsenäisestä harjoitustehtävästä.

Kurssikirjallisuus (e-kirja) ja muut materiaalit julkaistaan kurssin alkaessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot kampuksella, kirjallisuuteen tutustuminen, harjoitukset = yhteensä 135 h = 5 op

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ei työelämäyhteistyötä.

Kansainvälisyys

Ei ole.

Ilmoittautumisaika

23.11.2022 - 12.02.2023

Ajoitus

16.02.2023 - 31.05.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Juha Ikonen
  • Katri Koli
Vastuuhenkilö

Markus Jähi

Ryhmät
  • 22ALITAV
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2022, Monimuoto, Virrat

Tavoitteet (OJ)

Tässä opintojaksossa perehdytään projektimuotoiseen työskentelyyn aina sen vaiheiden tuntemisesta työkaluihin, resurssien hallintaan ja brändivaikutuksiin asti.

Opiskelija osaa
- käyttää tarkoituksenmukaisia projektityökaluja,
- tuntee viestinnän merkityksen osana projektityöskentelyä ja osaa edistää projektin toimintaa viestinnän keinoin käyttäen hyväkseen strategiaa, kohderyhmäjaotteluja ja tarkoituksenmukaisia kanavia,
- käyttää neuvottelutaitoja hyödykseen,
- laatia kirjallisia tuotoksia projektien tarpeisiin, soveltaa IT-taitoja sekä hyödyntää sosiaalisen median kanavia,
- toimia projektimuotoisissa työtehtävissä.

Sisältö (OJ)

Mitä projekteissa tapahtuu, miten projekteissa toimitaan ja miten niitä johdetaan?
Mitä työkaluja on projektinhallinnan avuksi? Miten niitä hyödynnetään?
Miten tehdään yhteisökuva-, brändi- ja profilointityötä?
Miten viestintäkanavia käytetään tarkoituksenmukaisesti?
Miten neuvottelutaitoja voi hyödyntää omassa työssään?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tietää projektityöskentelyt periaatteet ja työkaluja ja on käyttänyt jotain niistä. Hän tuntee projektien dynamiikkaa vain joko teoria- tai käytäntöpainotteisesti. Omista projektinhallinta ja -johtamistaidoista on vähäiset näytöt.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija hallitsee projektityöskentelyn käsitteistön, yleiset prosessit ja tavallisimmat työkalut. Hän on soveltanut niitä käytäntöön. Hän on osoittanut ymmärtävänsä viestinnän ja brändinrakentamisen kytköksen niin yksittäiseen projektiin kuin yritystoiminnan kokonaisuuteen. Hän osaa työskennellä projekteissa ja arvioida niiden johtamista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija hallitsee projektityöskentelyn periaatteet ja osaa johtaa projektia. Hän tietää, miten tarkoituksenmukaiset työkalut valitaan ja hänellä on kokemusta niiden käytöstä. Hän osaa yhdistää sisäisen ja ulkoisen viestinnän niin yksittäiseen projektiin kuin yrityksen kokonaiskuvaan ja brändiin.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole tosoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso muodostuu webinaareista, itsenäisestä verkko-opiskelusta sekä ryhmässä tehtävästä harjoitustyöstä.

Opintojakso alkaa avauswebinaarilla, jossa käydään läpi opintojakson perustiedot, suoritusvaatimukset ja ensimmäinen teoriaosuus. Tämän jälkeen opintojakso jatkuu itsenäisesti, omaan tahtiin opiskeltavilla osa-kokonaisuuksilla ja näihin liittyvillä tehtävillä. Opintojakson viimeisen osuuden muodostaa ryhmässä laadittava harjoitustyö. Tarkemmat toteutusohjeet annetaan avauswebinaarissa.

Kurssikirjallisuus ja muut materiaalit julkaistaan kurssin alkaessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Webinaarit, harjoitukset, kirjallisuuteen tutustuminen, harjoitustyö = yhteensä 135 h = 5 op

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakson harjoitustyö toteutetaan työelämäyhteistyönä.

Ilmoittautumisaika

14.11.2022 - 16.01.2023

Ajoitus

17.01.2023 - 05.03.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Juha Ikonen
  • Markus Jähi
  • Liiketalous Virtuaalihenkilö
Ryhmät
  • 22avolipo
    Liiketalouden verkkopolkuopiskelijat

Tavoitteet (OJ)

Tässä opintojaksossa perehdytään projektimuotoiseen työskentelyyn aina sen vaiheiden tuntemisesta työkaluihin, resurssien hallintaan ja brändivaikutuksiin asti.

Opiskelija osaa
- käyttää tarkoituksenmukaisia projektityökaluja,
- tuntee viestinnän merkityksen osana projektityöskentelyä ja osaa edistää projektin toimintaa viestinnän keinoin käyttäen hyväkseen strategiaa, kohderyhmäjaotteluja ja tarkoituksenmukaisia kanavia,
- käyttää neuvottelutaitoja hyödykseen,
- laatia kirjallisia tuotoksia projektien tarpeisiin, soveltaa IT-taitoja sekä hyödyntää sosiaalisen median kanavia,
- toimia projektimuotoisissa työtehtävissä.

Sisältö (OJ)

Mitä projekteissa tapahtuu, miten projekteissa toimitaan ja miten niitä johdetaan?
Mitä työkaluja on projektinhallinnan avuksi? Miten niitä hyödynnetään?
Miten tehdään yhteisökuva-, brändi- ja profilointityötä?
Miten viestintäkanavia käytetään tarkoituksenmukaisesti?
Miten neuvottelutaitoja voi hyödyntää omassa työssään?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tietää projektityöskentelyt periaatteet ja työkaluja ja on käyttänyt jotain niistä. Hän tuntee projektien dynamiikkaa vain joko teoria- tai käytäntöpainotteisesti. Omista projektinhallinta ja -johtamistaidoista on vähäiset näytöt.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija hallitsee projektityöskentelyn käsitteistön, yleiset prosessit ja tavallisimmat työkalut. Hän on soveltanut niitä käytäntöön. Hän on osoittanut ymmärtävänsä viestinnän ja brändinrakentamisen kytköksen niin yksittäiseen projektiin kuin yritystoiminnan kokonaisuuteen. Hän osaa työskennellä projekteissa ja arvioida niiden johtamista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija hallitsee projektityöskentelyn periaatteet ja osaa johtaa projektia. Hän tietää, miten tarkoituksenmukaiset työkalut valitaan ja hänellä on kokemusta niiden käytöstä. Hän osaa yhdistää sisäisen ja ulkoisen viestinnän niin yksittäiseen projektiin kuin yrityksen kokonaiskuvaan ja brändiin.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole tosoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna. Opintojakso alkaa avauswebinaarilla, jossa käydään läpi opintojakson perustiedot, suoritusvaatimukset ja johdatellaan aiheen pariin. Avauswebinaari tallennetaan ja se on katsottavissa jälkeenpäin Moodlessa. Osallistuminen avauswebinaariin on kuitenkin suositeltavaa.

Avauswebinaarin lisäksi opintojakso muodostuu itsenäisesti, omaan tahtiin opiskeltavista kokonaisuuksista ja näihin liittyvistä tehtävistä. Osakokonaisuudet avautuvat Moodleen kurssin edetessä. Opintojakso päättyy Moodlessa tehtävään open book -tenttiin.

Kurssikirjallisuus ja muut materiaalit julkaistaan kurssin alkaessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Webinaarit, harjoitukset, kirjallisuuteen tutustuminen ja tentti, muut tehtävät = yhteensä 135 h = 5 op

Ilmoittautumisaika

24.11.2021 - 21.01.2022

Ajoitus

03.01.2022 - 31.05.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Hanna Saraketo
  • Taina Matis
Vastuuhenkilö

Hanna Saraketo

Ryhmät
  • 21ALITAM
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2021, monimuoto, Mänttä-Vilppula

Tavoitteet (OJ)

Tässä opintojaksossa perehdytään projektimuotoiseen työskentelyyn aina sen vaiheiden tuntemisesta työkaluihin, resurssien hallintaan ja brändivaikutuksiin asti.

Opiskelija osaa
- käyttää tarkoituksenmukaisia projektityökaluja,
- tuntee viestinnän merkityksen osana projektityöskentelyä ja osaa edistää projektin toimintaa viestinnän keinoin käyttäen hyväkseen strategiaa, kohderyhmäjaotteluja ja tarkoituksenmukaisia kanavia,
- käyttää neuvottelutaitoja hyödykseen,
- laatia kirjallisia tuotoksia projektien tarpeisiin, soveltaa IT-taitoja sekä hyödyntää sosiaalisen median kanavia,
- toimia projektimuotoisissa työtehtävissä.

Sisältö (OJ)

Mitä projekteissa tapahtuu, miten projekteissa toimitaan ja miten niitä johdetaan?
Mitä työkaluja on projektinhallinnan avuksi? Miten niitä hyödynnetään?
Miten tehdään yhteisökuva-, brändi- ja profilointityötä?
Miten viestintäkanavia käytetään tarkoituksenmukaisesti?
Miten neuvottelutaitoja voi hyödyntää omassa työssään?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tietää projektityöskentelyt periaatteet ja työkaluja ja on käyttänyt jotain niistä. Hän tuntee projektien dynamiikkaa vain joko teoria- tai käytäntöpainotteisesti. Omista projektinhallinta ja -johtamistaidoista on vähäiset näytöt.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija hallitsee projektityöskentelyn käsitteistön, yleiset prosessit ja tavallisimmat työkalut. Hän on soveltanut niitä käytäntöön. Hän on osoittanut ymmärtävänsä viestinnän ja brändinrakentamisen kytköksen niin yksittäiseen projektiin kuin yritystoiminnan kokonaisuuteen. Hän osaa työskennellä projekteissa ja arvioida niiden johtamista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija hallitsee projektityöskentelyn periaatteet ja osaa johtaa projektia. Hän tietää, miten tarkoituksenmukaiset työkalut valitaan ja hänellä on kokemusta niiden käytöstä. Hän osaa yhdistää sisäisen ja ulkoisen viestinnän niin yksittäiseen projektiin kuin yrityksen kokonaiskuvaan ja brändiin.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole tosoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Aika ja paikka

Ennakkotehtävä tammikuun alussa.
Kontaktipäivät Lukkarikoneessa/Pakissa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Alustavasti
helmikuun kontaktipäivillä markkinoinnin kirjatentti
maaliskuun tai huhtikuun kontaktipäivillä ns. hullu tentti markkinointiviestinnästä/kokonaisuudesta
joka lähipäivillä näyttöjä tiimi kerrallaan; toukokuussa loppunäytöt

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tarkemmin, tehtävä kerrallaan Moodlessa tehtävänantojen yhteydessä seuraavista:
Projektityöskentely tiimissä - itse- ja vertaisarviointi
Tentit ja näytöt
Tehtävät ohjeiden mukaisesti
Alustukset ohjeiden mukaisesti

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kevään 2022 moduuli kokoaa yhteen opintojaksot Markkinointi ja markkinointiviestintä, Palvelumuotoilu ja Projektinhallinnan dynamiikka ja menetelmät. Toteutus on integroitu.

Kontaktipäivät 2 pv/kk, joiden aikana orientoidutaan, kirkastetaan ajatuksia ja selvennetään oppeja, motivoidutaan sekä hankitaan ja jaetaan osaamista yhdessä.
Etäjaksot, joiden aikana tehdään tehtäviä yhdessä ja erikseen. Tehtävät edellyttävät tiedonhankintaa kirjallisuudesta, verkkolähteistä, haastatteluista yms., työstämistä, käytäntöön vientiä ja analysointia.
Perustana on tiimioppiminen. Valmentajat, opettajat ja asiantuntijat auttavat oppimaan.

Oppimateriaalit

Bergström, S. & Leppänen, A. 2018. Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Pelin, R. Projektinhallinnan käsikirja.
Muu teemojen mukainen kirjallisuus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 opintojaksoa x 5 op x 27 h = 405 h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Orientaatio ja oppimistavoitteet
Projektin suunnittelu, toteutus, raportointi
Opitun näyttäminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Valinnaisesta suoritustavasta on sovittava etukäteen valmentajatiimin kanssa. Ehdotus on tuotava valmentajatiimille ajoissa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Harjoitustehtäviin kuuluu työelämälähtöinen projekti, jonka opiskelijatiimit hankkivat itsenäisesti.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole antanut panostaan projektin suunnitteluun, toteutukseen tai raportointiin. Hän ei ole palautteesta huolimatta toiminut dynamiikkaa edistävästi. Hän ei ole kytkenyt projektityötä markkinoinnin, markkinointiviestinnän ja palvelumuotoilun menetelmiin. Hänen panoksensa kontaktipäivissä on ollut huomaamaton.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on suorittanut näytöt, tentit ja tehtävät. Hän on työskennellyt projektitiimissä ja opiskeluryhmässä, mutta hänen panoksensa on ollut vähäinen.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on suorittanut näytöt, tentit ja tehtävät hyvin. Hän on ollut aktiivinen työskentelijä projektitiimissä ja opiskeluryhmässä, jakanut osaamistaan ja edistänyt yhteistä oppimista.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on suorittanut näytöt, tentit ja tehtävät erinomaisesti. Hän on ollut aktiivinen työskentelijä projektitiimissä ja opiskeluryhmässä, jakanut osaamistaan ja edistänyt yhteistä oppimista.