Siirry suoraan sisältöön

Älykäs tuotekehitys ja markkinointiLaajuus (5 op)

Tunnus: 5K00FN81

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa uuden teollisen tuotteen,palvelun, järjestelmän tuotekehitysprojektin eri vaiheet ja menetelmiä. Opiskelija ymmärtää tuotteen arvonmuodostuksen ja elinkaaren, kestävän kehityksen huomioiden.
Opiskelija kykenee työskentelemään tuotekehitysprojektissa, projektille ja loppuasiakkaalle lisäarvoa tuottaen - esim. IoT:n mahdollisuuksia hyödyntäen.
Lisäksi opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin yhteyden kaupallisen menestyksen kannalta, osaten fokusoitua myös kansainvälisille markkinoille.

Sisältö

Markkinalähtöisen tuotestrategia ja tuotekehityksen merkitykses yrityksen menestystekijänä. Tuotekehityksen menetelmät, organisointi, budjetointi ja tulosten suojaamisenen. Uuden tuotteen kehitys, tuotteistus, tuoterakenteen ja tuotteen elinkaaren hallinta osana tuotekehitysprosessia. Asiakastarpeiden määrittely ja vaatimustenhallinta sekä markkinoinnin kanavat.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tunnistaa teollisuusyrityksen tuotekehityksen ja markkinoinnin tärkeimmät peruskäsitteet, toiminnot ja vaikuttavat suureet. Opiskelija tiedostaa aihepiiriä hallitsevat lait ja suoriutuu annetuista tehtävistä, tarvittaessa avustettuna.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija tuntee teollisuusyrityksen tuotekehityksen ja markkinoinnin vallitsevat käytänteet ja osa-alueet. Opiskelija suoriutuu itsenäisesti annetuista tehtävistä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee hyvin kaikki teollisuusyrityksen tuotekehityksen ja markkinoinnin osa-alueet ja pystyy soveltamaan taitoaan erilaisiin aihepiirin tehtäviin.

Lisätiedot

N.A