Siirry suoraan sisältöön

KehittymisosaaminenLaajuus (10 op)

Tunnus: 1L00FP25

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- reflektoi kehittymistään, toimintaansa ja työtään
- kehittää omaa osaamistaan ja taitojaan suunnitelmallisesti
- esittelee ja perustelee oman ohjaustoimintansa käyttöteorian
- soveltaa ohjaustietämystään käytännön tilanteissa
- johtaa itseään ja omaa työtään sekä huolehtii hyvinvoinnistaan työssään toimimisen edistämiseksi.

Sisältö

Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Miten omaa osaamista kehitetään?
- Miten omaa toimintaa reflektoidaan?
- Mikä on hyvinvoinnin merkitys ohjaajan työssä?
- Miten toimitaan ohjaajana käytännön tilanteissa?

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. Arviointikriteerien muodostumisen periaatteet on kuvattu Ammatillisen opinto-ohjaajan koulutuksen pedagogiset lähtökohdat -dokumentissa. Arviointikriteerit johdetaan opintojakson toteutussuunnitelmasta kuvatuista osaamistavoitteista.

Ilmoittautumisaika

01.05.2024 - 31.07.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.07.2025

Laajuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

TAMK ammatillinen opettajakorkeakoulu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Ammatillinen opinto-ohjaajankoulutus
Opettaja
  • Tarja Juurakko-Koskinen
  • Outi Rantanen
Ryhmät
  • 24OPO
    Ammatillinen opinto-ohjaajankoulutus 2024

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- reflektoi kehittymistään, toimintaansa ja työtään
- kehittää omaa osaamistaan ja taitojaan suunnitelmallisesti
- esittelee ja perustelee oman ohjaustoimintansa käyttöteorian
- soveltaa ohjaustietämystään käytännön tilanteissa
- johtaa itseään ja omaa työtään sekä huolehtii hyvinvoinnistaan työssään toimimisen edistämiseksi.

Sisältö (OJ)

Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Miten omaa osaamista kehitetään?
- Miten omaa toimintaa reflektoidaan?
- Mikä on hyvinvoinnin merkitys ohjaajan työssä?
- Miten toimitaan ohjaajana käytännön tilanteissa?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. Arviointikriteerien muodostumisen periaatteet on kuvattu Ammatillisen opinto-ohjaajan koulutuksen pedagogiset lähtökohdat -dokumentissa. Arviointikriteerit johdetaan opintojakson toteutussuunnitelmasta kuvatuista osaamistavoitteista.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi hyväksytty/ täydennettävä/ hylätty. Hyväksytty suoritus kirjataan opintorekisteriin S-merkinnällä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Ammatillisessa opinto-ohjaajan koulutuksessa käytännön toteutuksessa opintojen painopiste on toiminnassa, yhteisessä tiedon ja osaamisen rakentumisessa sekä erilaisten vaihtoehtoisten näkökulmien löytymisessä. Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena, yksilöllisenä työskentelynä ja tiimin yhteisenä työskentelynä.
Opiskelu- ja osaamisen osoittamisen tavoista sovitaan HOPS:ssa.

Oppimateriaalit

Sovitaan opintojakson alussa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Sisällön jaksotus

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Kansainvälisyys

ei ennalta sovittua tähän toteutukseen

Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 31.07.2024

Ajoitus

01.08.2023 - 31.07.2024

Laajuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Tarja Juurakko-Koskinen
  • Outi Rantanen
Ryhmät
  • 23OPO
    Ammatillinen opinto-ohjaajankoulutus 2023

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- reflektoi kehittymistään, toimintaansa ja työtään
- kehittää omaa osaamistaan ja taitojaan suunnitelmallisesti
- esittelee ja perustelee oman ohjaustoimintansa käyttöteorian
- soveltaa ohjaustietämystään käytännön tilanteissa
- johtaa itseään ja omaa työtään sekä huolehtii hyvinvoinnistaan työssään toimimisen edistämiseksi.

Sisältö (OJ)

Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Miten omaa osaamista kehitetään?
- Miten omaa toimintaa reflektoidaan?
- Mikä on hyvinvoinnin merkitys ohjaajan työssä?
- Miten toimitaan ohjaajana käytännön tilanteissa?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. Arviointikriteerien muodostumisen periaatteet on kuvattu Ammatillisen opinto-ohjaajan koulutuksen pedagogiset lähtökohdat -dokumentissa. Arviointikriteerit johdetaan opintojakson toteutussuunnitelmasta kuvatuista osaamistavoitteista.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi hyväksytty/ täydennettävä/ hylätty. Hyväksytty suoritus kirjataan opintorekisteriin S-merkinnällä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Ammatillisessa opinto-ohjaajan koulutuksessa käytännön toteutuksessa opintojen painopiste on toiminnassa, yhteisessä tiedon ja osaamisen rakentumisessa sekä erilaisten vaihtoehtoisten näkökulmien löytymisessä. Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena, yksilöllisenä työskentelynä ja tiimin yhteisenä työskentelynä.
Opiskelu- ja osaamisen osoittamisen tavoista sovitaan HOPS:ssa.

Oppimateriaalit

Sovitaan opintojakson alussa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Sisällön jaksotus

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Kansainvälisyys

ei ennalta sovittua tähän toteutukseen

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. Arviointikriteerien muodostumisen periaatteet on kuvattu Ammatillisen opinto-ohjaajan koulutuksen pedagogiset lähtökohdat -dokumentissa. Arviointikriteerit johdetaan opintojakson toteutussuunnitelmasta kuvatuista osaamistavoitteista.

Ilmoittautumisaika

02.07.2022 - 31.07.2024

Ajoitus

01.08.2022 - 31.07.2023

Laajuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Tarja Juurakko-Koskinen
  • Outi Rantanen
  • Ari Jussila
Vastuuhenkilö

Outi Rantanen

Ryhmät
  • 22OPO
    Ammatillinen opinto-ohjaajankoulutus 2022

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- reflektoi kehittymistään, toimintaansa ja työtään
- kehittää omaa osaamistaan ja taitojaan suunnitelmallisesti
- esittelee ja perustelee oman ohjaustoimintansa käyttöteorian
- soveltaa ohjaustietämystään käytännön tilanteissa
- johtaa itseään ja omaa työtään sekä huolehtii hyvinvoinnistaan työssään toimimisen edistämiseksi.

Sisältö (OJ)

Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Miten omaa osaamista kehitetään?
- Miten omaa toimintaa reflektoidaan?
- Mikä on hyvinvoinnin merkitys ohjaajan työssä?
- Miten toimitaan ohjaajana käytännön tilanteissa?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. Arviointikriteerien muodostumisen periaatteet on kuvattu Ammatillisen opinto-ohjaajan koulutuksen pedagogiset lähtökohdat -dokumentissa. Arviointikriteerit johdetaan opintojakson toteutussuunnitelmasta kuvatuista osaamistavoitteista.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi hyväksytty/ täydennettävä/ hylätty. Hyväksytty suoritus kirjataan opintorekisteriin S-merkinnällä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Ammatillisessa opinto-ohjaajan koulutuksessa käytännön toteutuksessa opintojen painopiste on toiminnassa, yhteisessä tiedon ja osaamisen rakentumisessa sekä erilaisten vaihtoehtoisten näkökulmien löytymisessä. Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena, yksilöllisenä työskentelynä ja tiimin yhteisenä työskentelynä.
Opiskelu- ja osaamisen osoittamisen tavoista sovitaan HOPS:ssa.

Oppimateriaalit

Sovitaan opintojakson alussa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Sisällön jaksotus

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Kansainvälisyys

ei ennalta sovittua tähän toteutukseen

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. Arviointikriteerien muodostumisen periaatteet on kuvattu Ammatillisen opinto-ohjaajan koulutuksen pedagogiset lähtökohdat -dokumentissa. Arviointikriteerit johdetaan opintojakson toteutussuunnitelmasta kuvatuista osaamistavoitteista.

Ilmoittautumisaika

19.05.2021 - 01.05.2022

Ajoitus

19.05.2021 - 31.07.2022

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

6 op

TKI-osuus

6 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Tarja Juurakko-Koskinen
  • Outi Rantanen
  • Ari Jussila
Vastuuhenkilö

Ari Jussila

Ryhmät
  • 21OPO
    Ammatillinen opinto-ohjaajankoulutus 2021

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- reflektoi kehittymistään, toimintaansa ja työtään
- kehittää omaa osaamistaan ja taitojaan suunnitelmallisesti
- esittelee ja perustelee oman ohjaustoimintansa käyttöteorian
- soveltaa ohjaustietämystään käytännön tilanteissa
- johtaa itseään ja omaa työtään sekä huolehtii hyvinvoinnistaan työssään toimimisen edistämiseksi.

Sisältö (OJ)

Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Miten omaa osaamista kehitetään?
- Miten omaa toimintaa reflektoidaan?
- Mikä on hyvinvoinnin merkitys ohjaajan työssä?
- Miten toimitaan ohjaajana käytännön tilanteissa?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. Arviointikriteerien muodostumisen periaatteet on kuvattu Ammatillisen opinto-ohjaajan koulutuksen pedagogiset lähtökohdat -dokumentissa. Arviointikriteerit johdetaan opintojakson toteutussuunnitelmasta kuvatuista osaamistavoitteista.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi hyväksytty/ täydennettävä/ hylätty. Hyväksytty suoritus kirjataan opintorekisteriin S-merkinnällä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Ammatillisessa opinto-ohjaajan koulutuksessa käytännön toteutuksessa opintojen painopiste on toiminnassa, yhteisessä tiedon ja osaamisen rakentumisessa sekä erilaisten vaihtoehtoisten näkökulmien löytymisessä. Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena, yksilöllisenä työskentelynä ja tiimin yhteisenä työskentelynä.
Opiskelu- ja osaamisen osoittamisen tavoista sovitaan HOPS:ssa.

Oppimateriaalit

Sovitaan opintojakson alussa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Sisällön jaksotus

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Kansainvälisyys

ei ennalta sovittua tähän toteutukseen

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. Arviointikriteerien muodostumisen periaatteet on kuvattu Ammatillisen opinto-ohjaajan koulutuksen pedagogiset lähtökohdat -dokumentissa. Arviointikriteerit johdetaan opintojakson toteutussuunnitelmasta kuvatuista osaamistavoitteista.