Siirry suoraan sisältöön

Työyhteisön ohjaaminen ja kehittäminenLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: 7L00FF63

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• kouluttaa muita työyhteisön toimijoita hyödyntäen pitkälle erikoistunutta osaamistaan
• koordinoida potilaan hoidosta vastaavien tiimien työskentelyä
• soveltaa oppivan organisaation teoriaa henkilöstön osaamisen kehittämisessä
• arvioida strategialähtöisesti henkilöstön osaamista
• suunnitella, toteuttaa ja arvioida henkilöstön osaamisen kehittämistä
• tukea henkilöstöä sitoutumaan jatkuvaan kansansairauksien hoidon ja hoitotyön kehittämiseen
• johtaa työyhteisön muutoksen läpivientiprosessin ja vakiinnuttaa muutoksen

Sisältö

• Oppiva yksilö ja oppiva organisaatio
• Yhteistoiminnallisen oppimisen ja dialogisen vuorovaikutuksen toimintakulttuuri
• Työyhteisödynamiikka, työyhteisölähtöinen toiminta
• Tiimin johtaminen
• Henkilöstön ohjaaminen ja tukeminen
• Strategialähtöinen henkilöstön osaamisen kehittäminen ja vaikuttavuus

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija
• kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
• kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa
• ei osoita aihealueen kriittistä arviointia

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija
• kykenee hakemaan aihealueeseen liittyvää näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
• osaa tehdä analyysia ja synteesiä aihealueesta
• kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
• kykenee hakemaan aihealueeseen liittyvää näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
• osoittaa syvällisen näkemyksensä aihealueesta
• kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja

Siirry alkuun