Siirry suoraan sisältöön

Asiantuntijamyynti kansainvälisessä liiketoiminnassaLaajuus (10 op)

Tunnus: 1800EB16

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opiskelijat osaavat strategisista asiantuntijamyyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä lähijakson, kirjallisuuden, vierailijaluennoitsijoiden, opintomatkan ja kehittämisprojektitehtävän kautta. Opintojakson aikana tehdään ketterästi kokeillen 2-3 yritykselle kansainväliseen myyntiin tai sen käynnistämiseen liittyen kehittämisprojekti. Kehittämisprojektin yhteydessä toteutetaan ko. kohdemaahan liittyvä vierailu tehtävän toteuttamiseksi (Eurooppaan suuntautuva opintomatka omakustanteinen). Opintomatkan ja konkreettisen kansainvälisen myynnin tehtävän avulla opiskelijat saavat rohkeutta verkostoitua kansainvälisellä tasolla sekä saavat käytännön kokemusta strategiseen ja suunnitelmalliseen kansainvälisen myynnin kehittämiseen. Lopputuloksena opiskelija osaa tunnistaa ja tarkastella analyyttisesti kansainvälisen myynnin perusperiaatteita eri toimialoilla ja kehittää sekä johtaa yrityksen strategista kansainvälistä myyntiä. Opintojakso on ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opintojakso.

Sisältö

Kansainvälisen myynnin perusperiaatteet ja osaamiset
Yrityksen kansainvälistymisen askeleet myynnin osalta
Myynnin johtaminen kansainvälisissä ympäristöissä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija ymmärtää kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessään myynnin kautta. Opiskelija myös ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueessa osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessän myynnin kautta ja osaa myös toteuttaa ketteriä kokeiluja oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, osaa raekntaa selkeitä askelmerkkejä yrityksen kansainvälistymiseen myynnin kautta ja osaa myös jalkauttaa muutostoimenpiteitä oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija osaa johtaa kv-myyntiä ja osaa toimia modernin yrityksen johdon uusin työkaluin ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Ilmoittautumisaika

23.11.2022 - 22.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 30.05.2023

Laajuus

10 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Myynnin johtaminen YAMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 35

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Sini Jokiniemi
  • Teppo Yrjönkoski
  • Pia Hautamäki
Vastuuhenkilö

Pia Hautamäki

Ryhmät
  • 22YMYY
    Kansainvälinen myynti ja myynnin johtaminen 2022, ylempi AMK

Tavoitteet (OJ)

Opiskelijat osaavat strategisista asiantuntijamyyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä lähijakson, kirjallisuuden, vierailijaluennoitsijoiden, opintomatkan ja kehittämisprojektitehtävän kautta. Opintojakson aikana tehdään ketterästi kokeillen 2-3 yritykselle kansainväliseen myyntiin tai sen käynnistämiseen liittyen kehittämisprojekti. Kehittämisprojektin yhteydessä toteutetaan ko. kohdemaahan liittyvä vierailu tehtävän toteuttamiseksi (Eurooppaan suuntautuva opintomatka omakustanteinen). Opintomatkan ja konkreettisen kansainvälisen myynnin tehtävän avulla opiskelijat saavat rohkeutta verkostoitua kansainvälisellä tasolla sekä saavat käytännön kokemusta strategiseen ja suunnitelmalliseen kansainvälisen myynnin kehittämiseen. Lopputuloksena opiskelija osaa tunnistaa ja tarkastella analyyttisesti kansainvälisen myynnin perusperiaatteita eri toimialoilla ja kehittää sekä johtaa yrityksen strategista kansainvälistä myyntiä. Opintojakso on ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opintojakso.

Sisältö (OJ)

Kansainvälisen myynnin perusperiaatteet ja osaamiset
Yrityksen kansainvälistymisen askeleet myynnin osalta
Myynnin johtaminen kansainvälisissä ympäristöissä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija ymmärtää kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessään myynnin kautta. Opiskelija myös ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueessa osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessän myynnin kautta ja osaa myös toteuttaa ketteriä kokeiluja oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, osaa raekntaa selkeitä askelmerkkejä yrityksen kansainvälistymiseen myynnin kautta ja osaa myös jalkauttaa muutostoimenpiteitä oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija osaa johtaa kv-myyntiä ja osaa toimia modernin yrityksen johdon uusin työkaluin ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Aika ja paikka

- valmennuspäivät 01-03.02.2023
- kv-jakso 13-19.3.2023
- kv-jakson oppien purku 27.4.2023

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

-

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

kirjakolahdus S/H
solutehtävä S/H
KV-case (suunnittelu, toteutus, raportointi) (0-5)
reflektointi (0-5)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

tiimioppiminen, vierailijaluennoitsijat, yksilö- ja ryhmätehtävät mm. kirjakolahdus, valmennus, toimeksiantajalle tehtävä KV-case ja opintomatka kohdemaahan

Oppimateriaalit

kirjalistaus Moodlessa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Läsnäolo kurssin valmennusjaksolla on pakollista. Valmennuspäivät kestävät 8:30-17
Lisäksi yksilö ja tiimityötä.

1 op = 27 h työtä

Sisällön jaksotus

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Lähes kaikki kurssin oppimistehtävät viedään käytäntöön omaan yritykseen tai KV-casen toimeksiantajalle, useat vierailijaluennoitsijat tulevat yritysmaailmasta

Kansainvälisyys

Kurssitoteutuksella tehdään konkreettinen KV-case toimeksiantajalle ja tähän liittyy konkreettinen opintomatka kohdemaahan. Osa vierailijoista on kansainvälisiä (yritysvieraita tai akateemisia luennoitsijoita).

Lisätietoja opiskelijoille

-

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ymmärtää kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessään myynnin kautta. Opiskelija myös ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueessa osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessän myynnin kautta ja osaa myös toteuttaa ketteriä kokeiluja oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, osaa raekntaa selkeitä askelmerkkejä yrityksen kansainvälistymiseen myynnin kautta ja osaa myös jalkauttaa muutostoimenpiteitä oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija osaa johtaa kv-myyntiä ja osaa toimia modernin yrityksen johdon uusin työkaluin ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Ilmoittautumisaika

04.01.2021 - 31.08.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 31.03.2022

Laajuus

10 op

TKI-osuus

8 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Myynnin johtaminen YAMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 30

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Teppo Yrjönkoski
  • Pia Hautamäki
  • Veijo Hämäläinen
  • Minna Heikinheimo
Vastuuhenkilö

Minna Heikinheimo

Ryhmät
  • 21YMYY
    Kansainvälinen myynti ja myynnin johtaminen 2021, ylempi AMK

Tavoitteet (OJ)

Opiskelijat osaavat strategisista asiantuntijamyyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä lähijakson, kirjallisuuden, vierailijaluennoitsijoiden, opintomatkan ja kehittämisprojektitehtävän kautta. Opintojakson aikana tehdään ketterästi kokeillen 2-3 yritykselle kansainväliseen myyntiin tai sen käynnistämiseen liittyen kehittämisprojekti. Kehittämisprojektin yhteydessä toteutetaan ko. kohdemaahan liittyvä vierailu tehtävän toteuttamiseksi (Eurooppaan suuntautuva opintomatka omakustanteinen). Opintomatkan ja konkreettisen kansainvälisen myynnin tehtävän avulla opiskelijat saavat rohkeutta verkostoitua kansainvälisellä tasolla sekä saavat käytännön kokemusta strategiseen ja suunnitelmalliseen kansainvälisen myynnin kehittämiseen. Lopputuloksena opiskelija osaa tunnistaa ja tarkastella analyyttisesti kansainvälisen myynnin perusperiaatteita eri toimialoilla ja kehittää sekä johtaa yrityksen strategista kansainvälistä myyntiä. Opintojakso on ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opintojakso.

Sisältö (OJ)

Kansainvälisen myynnin perusperiaatteet ja osaamiset
Yrityksen kansainvälistymisen askeleet myynnin osalta
Myynnin johtaminen kansainvälisissä ympäristöissä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija ymmärtää kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessään myynnin kautta. Opiskelija myös ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueessa osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessän myynnin kautta ja osaa myös toteuttaa ketteriä kokeiluja oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, osaa raekntaa selkeitä askelmerkkejä yrityksen kansainvälistymiseen myynnin kautta ja osaa myös jalkauttaa muutostoimenpiteitä oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija osaa johtaa kv-myyntiä ja osaa toimia modernin yrityksen johdon uusin työkaluin ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Aika ja paikka

- valmennuspäivät 15.-17.9. sekä keskiviikko-iltaisin:
1.9. klo 16.30-18 Zoomissa
6.10. klo 16.30-18 Zoomissa
27.10. Klo 16.30-18 Zoomissa
24.11. klo 16.30-18 Zoomissa
8.12. klo 16.30-18 Zoomissa

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

-

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

kirjakolahdus S/H
solutehtävä S/H
KV-case (suunnittelu, toteutus, raportointi) (0-5)
reflektointi (0-5)

läsnäolo valmennusjaksolla pakollista

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

tiimioppiminen, vierailijaluennoitsijat, yksilö- ja ryhmätehtävät mm. kirjakolahdus, valmennus, toimeksiantajalle tehtävä KV-case ja opintomatka kohdemaahan

Oppimateriaalit

kirjalistaus Moodlessa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Läsnäolo kurssin valmennusjaksolla on pakollista 15.-17.9. 2021. Valmennuspäivät kestävät 8:30-17
Lisäksi yksilö ja tiimityötä

1 op = 27 h työtä

Sisällön jaksotus

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Lähes kaikki kurssin oppimistehtävät viedään käytäntöön omaan yritykseen tai KV-casen toimeksiantajalle, useat vierailijaluennoitsijat tulevat yritysmaailmasta

Kansainvälisyys

Kurssitoteutuksella tehdään konkreettinen KV-case toimeksiantajalle ja tähän liittyy konkreettinen opintomatka kohdemaahan. Osa vierailijoista on kansainvälisiä (yritysvieraita tai akateemisia luenoitsijoita).

Lisätietoja opiskelijoille

-

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Kurssitehtävistä osa arvioitu H tai 0 ja palautuksia puuttuu
Läsnäolo valmennusjaksolla puuttuu

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ymmärtää kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessään myynnin kautta. Opiskelija myös ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueessa osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessän myynnin kautta ja osaa myös toteuttaa ketteriä kokeiluja oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, osaa raekntaa selkeitä askelmerkkejä yrityksen kansainvälistymiseen myynnin kautta ja osaa myös jalkauttaa muutostoimenpiteitä oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija osaa johtaa kv-myyntiä ja osaa toimia modernin yrityksen johdon uusin työkaluin ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.