Asiantuntijamyynti kansainvälisessä liiketoiminnassaLaajuus (10 op)
Tunnus: 1800EB16
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opiskelijat osaavat strategisista asiantuntijamyyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä lähijakson, kirjallisuuden, vierailijaluennoitsijoiden, opintomatkan ja kehittämisprojektitehtävän kautta. Opintojakson aikana tehdään ketterästi kokeillen 2-3 yritykselle kansainväliseen myyntiin tai sen käynnistämiseen liittyen kehittämisprojekti. Kehittämisprojektin yhteydessä toteutetaan ko. kohdemaahan liittyvä vierailu tehtävän toteuttamiseksi (Eurooppaan suuntautuva opintomatka omakustanteinen). Opintomatkan ja konkreettisen kansainvälisen myynnin tehtävän avulla opiskelijat saavat rohkeutta verkostoitua kansainvälisellä tasolla sekä saavat käytännön kokemusta strategiseen ja suunnitelmalliseen kansainvälisen myynnin kehittämiseen. Lopputuloksena opiskelija osaa tunnistaa ja tarkastella analyyttisesti kansainvälisen myynnin perusperiaatteita eri toimialoilla ja kehittää sekä johtaa yrityksen strategista kansainvälistä myyntiä. Opintojakso on ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opintojakso.
Sisältö
Kansainvälisen myynnin perusperiaatteet ja osaamiset
Yrityksen kansainvälistymisen askeleet myynnin osalta
Myynnin johtaminen kansainvälisissä ympäristöissä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija ymmärtää kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessään myynnin kautta. Opiskelija myös ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueessa osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessän myynnin kautta ja osaa myös toteuttaa ketteriä kokeiluja oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, osaa raekntaa selkeitä askelmerkkejä yrityksen kansainvälistymiseen myynnin kautta ja osaa myös jalkauttaa muutostoimenpiteitä oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija osaa johtaa kv-myyntiä ja osaa toimia modernin yrityksen johdon uusin työkaluin ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Ilmoittautumisaika
23.11.2022 - 22.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 30.05.2023
Laajuus
10 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Myynnin johtaminen YAMK
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sini Jokiniemi
- Teppo Yrjönkoski
- Pia Hautamäki
Vastuuhenkilö
Pia Hautamäki
Ryhmät
-
22YMYYKansainvälinen myynti ja myynnin johtaminen 2022, ylempi AMK
Tavoitteet (OJ)
Opiskelijat osaavat strategisista asiantuntijamyyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä lähijakson, kirjallisuuden, vierailijaluennoitsijoiden, opintomatkan ja kehittämisprojektitehtävän kautta. Opintojakson aikana tehdään ketterästi kokeillen 2-3 yritykselle kansainväliseen myyntiin tai sen käynnistämiseen liittyen kehittämisprojekti. Kehittämisprojektin yhteydessä toteutetaan ko. kohdemaahan liittyvä vierailu tehtävän toteuttamiseksi (Eurooppaan suuntautuva opintomatka omakustanteinen). Opintomatkan ja konkreettisen kansainvälisen myynnin tehtävän avulla opiskelijat saavat rohkeutta verkostoitua kansainvälisellä tasolla sekä saavat käytännön kokemusta strategiseen ja suunnitelmalliseen kansainvälisen myynnin kehittämiseen. Lopputuloksena opiskelija osaa tunnistaa ja tarkastella analyyttisesti kansainvälisen myynnin perusperiaatteita eri toimialoilla ja kehittää sekä johtaa yrityksen strategista kansainvälistä myyntiä. Opintojakso on ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opintojakso.
Sisältö (OJ)
Kansainvälisen myynnin perusperiaatteet ja osaamiset
Yrityksen kansainvälistymisen askeleet myynnin osalta
Myynnin johtaminen kansainvälisissä ympäristöissä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija ymmärtää kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessään myynnin kautta. Opiskelija myös ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueessa osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessän myynnin kautta ja osaa myös toteuttaa ketteriä kokeiluja oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, osaa raekntaa selkeitä askelmerkkejä yrityksen kansainvälistymiseen myynnin kautta ja osaa myös jalkauttaa muutostoimenpiteitä oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija osaa johtaa kv-myyntiä ja osaa toimia modernin yrityksen johdon uusin työkaluin ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Aika ja paikka
- valmennuspäivät 01-03.02.2023
- kv-jakso 13-19.3.2023
- kv-jakson oppien purku 27.4.2023
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
kirjakolahdus S/H
solutehtävä S/H
KV-case (suunnittelu, toteutus, raportointi) (0-5)
reflektointi (0-5)
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
tiimioppiminen, vierailijaluennoitsijat, yksilö- ja ryhmätehtävät mm. kirjakolahdus, valmennus, toimeksiantajalle tehtävä KV-case ja opintomatka kohdemaahan
Oppimateriaalit
kirjalistaus Moodlessa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Läsnäolo kurssin valmennusjaksolla on pakollista. Valmennuspäivät kestävät 8:30-17
Lisäksi yksilö ja tiimityötä.
1 op = 27 h työtä
Sisällön jaksotus
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Lähes kaikki kurssin oppimistehtävät viedään käytäntöön omaan yritykseen tai KV-casen toimeksiantajalle, useat vierailijaluennoitsijat tulevat yritysmaailmasta
Kansainvälisyys
Kurssitoteutuksella tehdään konkreettinen KV-case toimeksiantajalle ja tähän liittyy konkreettinen opintomatka kohdemaahan. Osa vierailijoista on kansainvälisiä (yritysvieraita tai akateemisia luennoitsijoita).
Lisätietoja opiskelijoille
-
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ymmärtää kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessään myynnin kautta. Opiskelija myös ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueessa osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessän myynnin kautta ja osaa myös toteuttaa ketteriä kokeiluja oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, osaa raekntaa selkeitä askelmerkkejä yrityksen kansainvälistymiseen myynnin kautta ja osaa myös jalkauttaa muutostoimenpiteitä oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija osaa johtaa kv-myyntiä ja osaa toimia modernin yrityksen johdon uusin työkaluin ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Ilmoittautumisaika
04.01.2021 - 31.08.2021
Ajoitus
01.08.2021 - 31.03.2022
Laajuus
10 op
TKI-osuus
8 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Myynnin johtaminen YAMK
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Teppo Yrjönkoski
- Pia Hautamäki
- Veijo Hämäläinen
- Minna Heikinheimo
Vastuuhenkilö
Minna Heikinheimo
Ryhmät
-
21YMYYKansainvälinen myynti ja myynnin johtaminen 2021, ylempi AMK
Tavoitteet (OJ)
Opiskelijat osaavat strategisista asiantuntijamyyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä lähijakson, kirjallisuuden, vierailijaluennoitsijoiden, opintomatkan ja kehittämisprojektitehtävän kautta. Opintojakson aikana tehdään ketterästi kokeillen 2-3 yritykselle kansainväliseen myyntiin tai sen käynnistämiseen liittyen kehittämisprojekti. Kehittämisprojektin yhteydessä toteutetaan ko. kohdemaahan liittyvä vierailu tehtävän toteuttamiseksi (Eurooppaan suuntautuva opintomatka omakustanteinen). Opintomatkan ja konkreettisen kansainvälisen myynnin tehtävän avulla opiskelijat saavat rohkeutta verkostoitua kansainvälisellä tasolla sekä saavat käytännön kokemusta strategiseen ja suunnitelmalliseen kansainvälisen myynnin kehittämiseen. Lopputuloksena opiskelija osaa tunnistaa ja tarkastella analyyttisesti kansainvälisen myynnin perusperiaatteita eri toimialoilla ja kehittää sekä johtaa yrityksen strategista kansainvälistä myyntiä. Opintojakso on ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opintojakso.
Sisältö (OJ)
Kansainvälisen myynnin perusperiaatteet ja osaamiset
Yrityksen kansainvälistymisen askeleet myynnin osalta
Myynnin johtaminen kansainvälisissä ympäristöissä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija ymmärtää kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessään myynnin kautta. Opiskelija myös ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueessa osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessän myynnin kautta ja osaa myös toteuttaa ketteriä kokeiluja oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, osaa raekntaa selkeitä askelmerkkejä yrityksen kansainvälistymiseen myynnin kautta ja osaa myös jalkauttaa muutostoimenpiteitä oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija osaa johtaa kv-myyntiä ja osaa toimia modernin yrityksen johdon uusin työkaluin ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Aika ja paikka
- valmennuspäivät 15.-17.9. sekä keskiviikko-iltaisin:
1.9. klo 16.30-18 Zoomissa
6.10. klo 16.30-18 Zoomissa
27.10. Klo 16.30-18 Zoomissa
24.11. klo 16.30-18 Zoomissa
8.12. klo 16.30-18 Zoomissa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
kirjakolahdus S/H
solutehtävä S/H
KV-case (suunnittelu, toteutus, raportointi) (0-5)
reflektointi (0-5)
läsnäolo valmennusjaksolla pakollista
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
tiimioppiminen, vierailijaluennoitsijat, yksilö- ja ryhmätehtävät mm. kirjakolahdus, valmennus, toimeksiantajalle tehtävä KV-case ja opintomatka kohdemaahan
Oppimateriaalit
kirjalistaus Moodlessa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Läsnäolo kurssin valmennusjaksolla on pakollista 15.-17.9. 2021. Valmennuspäivät kestävät 8:30-17
Lisäksi yksilö ja tiimityötä
1 op = 27 h työtä
Sisällön jaksotus
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Lähes kaikki kurssin oppimistehtävät viedään käytäntöön omaan yritykseen tai KV-casen toimeksiantajalle, useat vierailijaluennoitsijat tulevat yritysmaailmasta
Kansainvälisyys
Kurssitoteutuksella tehdään konkreettinen KV-case toimeksiantajalle ja tähän liittyy konkreettinen opintomatka kohdemaahan. Osa vierailijoista on kansainvälisiä (yritysvieraita tai akateemisia luenoitsijoita).
Lisätietoja opiskelijoille
-
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Kurssitehtävistä osa arvioitu H tai 0 ja palautuksia puuttuu
Läsnäolo valmennusjaksolla puuttuu
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ymmärtää kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessään myynnin kautta. Opiskelija myös ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueessa osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessän myynnin kautta ja osaa myös toteuttaa ketteriä kokeiluja oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, osaa raekntaa selkeitä askelmerkkejä yrityksen kansainvälistymiseen myynnin kautta ja osaa myös jalkauttaa muutostoimenpiteitä oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija osaa johtaa kv-myyntiä ja osaa toimia modernin yrityksen johdon uusin työkaluin ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.