Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi ja tuotteistaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: 3H00FV60

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Tässä opintojaksossa perehdytään markkinoinnin, ostokäyttäytymisen tuotteistamisen perusteisiin sekä sovelletaan niitä erilaisen liiketoiminnan tuote- ja palvelukehityksessä.

Opiskelija
- osaa markkinoinnin perusteet, osa-alueet ja peruskäsitteet,
- ymmärtää aihealueen merkityksen osana iiketoimintaa,
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja sekä tuntee ostokäyttäytymisen taustat ja ilmenemismuodot
- osaa asiakaslähtöisen tuotteistamisen perusteet ja merkitys yrityksen arvonluonnissa

Sisältö

Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Mikä on asiakaslähtöisyyden ja ostokäyttäytymisen merkitys liiketoiminnassa?
Mitä on tuotteistaminen?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on osittain tunnistanut markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita sekä niiden käytäntöyhteyttä.
Teorian ja käytännön vuoropuhelu on puutteellista. Alan peruskäsitteistö on hallussa vain osittain ja osaaminen on joko pelkästään käytäntöön tai teoriaan suuntautuva.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija tunnistaa osittain markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita, mutta yhteys verkkoliiketoimintaan voisi olla tiiviimpi. Hän ymmärtää pääosin markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja tuotteistamisen muodot ja osaa hyödyntää niitä verkkoliiketoiminnassa. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön sujuvasti tuote- tai palvelukehitysprosessissa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Ilmoittautumisaika

24.08.2023 - 22.10.2023

Ajoitus

22.10.2024 - 31.12.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Opettaja
  • Pietro Albanese
Vastuuhenkilö

Pietro Albanese

Ryhmät
  • 24AVOLIPO
    Liiketalouden verkkopolku, ryhmä 3
  • AVOINAMK
    Avoin amk

Tavoitteet (OJ)

Tässä opintojaksossa perehdytään markkinoinnin, ostokäyttäytymisen tuotteistamisen perusteisiin sekä sovelletaan niitä erilaisen liiketoiminnan tuote- ja palvelukehityksessä.

Opiskelija
- osaa markkinoinnin perusteet, osa-alueet ja peruskäsitteet,
- ymmärtää aihealueen merkityksen osana iiketoimintaa,
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja sekä tuntee ostokäyttäytymisen taustat ja ilmenemismuodot
- osaa asiakaslähtöisen tuotteistamisen perusteet ja merkitys yrityksen arvonluonnissa

Sisältö (OJ)

Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Mikä on asiakaslähtöisyyden ja ostokäyttäytymisen merkitys liiketoiminnassa?
Mitä on tuotteistaminen?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on osittain tunnistanut markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita sekä niiden käytäntöyhteyttä.
Teorian ja käytännön vuoropuhelu on puutteellista. Alan peruskäsitteistö on hallussa vain osittain ja osaaminen on joko pelkästään käytäntöön tai teoriaan suuntautuva.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija tunnistaa osittain markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita, mutta yhteys verkkoliiketoimintaan voisi olla tiiviimpi. Hän ymmärtää pääosin markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja tuotteistamisen muodot ja osaa hyödyntää niitä verkkoliiketoiminnassa. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön sujuvasti tuote- tai palvelukehitysprosessissa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Aika ja paikka

22.10.24-5.01.25, online moodle-kurssi

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

4 minitenttiä (arviointiasteikko 0-5). Arviointikriteerit löytyväät moodlesta

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Verkko-opetus, minitentit

Oppimateriaalit

Lista kirjoista ja muusta materiaalista löytyy moodlesta

Sisällön jaksotus

Kurssin suoritustavat ja -käytäneet löytyvät moodlesta

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pietro Albanese
Vastuuhenkilö

Pietro Albanese

Ryhmät
  • 24ALITAMAAJ
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2024, Monimuoto, Juridiikka

Tavoitteet (OJ)

Tässä opintojaksossa perehdytään markkinoinnin, ostokäyttäytymisen tuotteistamisen perusteisiin sekä sovelletaan niitä erilaisen liiketoiminnan tuote- ja palvelukehityksessä.

Opiskelija
- osaa markkinoinnin perusteet, osa-alueet ja peruskäsitteet,
- ymmärtää aihealueen merkityksen osana iiketoimintaa,
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja sekä tuntee ostokäyttäytymisen taustat ja ilmenemismuodot
- osaa asiakaslähtöisen tuotteistamisen perusteet ja merkitys yrityksen arvonluonnissa

Sisältö (OJ)

Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Mikä on asiakaslähtöisyyden ja ostokäyttäytymisen merkitys liiketoiminnassa?
Mitä on tuotteistaminen?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on osittain tunnistanut markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita sekä niiden käytäntöyhteyttä.
Teorian ja käytännön vuoropuhelu on puutteellista. Alan peruskäsitteistö on hallussa vain osittain ja osaaminen on joko pelkästään käytäntöön tai teoriaan suuntautuva.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija tunnistaa osittain markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita, mutta yhteys verkkoliiketoimintaan voisi olla tiiviimpi. Hän ymmärtää pääosin markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja tuotteistamisen muodot ja osaa hyödyntää niitä verkkoliiketoiminnassa. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön sujuvasti tuote- tai palvelukehitysprosessissa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

22.11.2023 - 05.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 31.05.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pietro Albanese
Vastuuhenkilö

Pietro Albanese

Ryhmät
  • 23ALITAMAA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2023, Monimuoto, maakunta, verkkototeutus

Tavoitteet (OJ)

Tässä opintojaksossa perehdytään markkinoinnin, ostokäyttäytymisen tuotteistamisen perusteisiin sekä sovelletaan niitä erilaisen liiketoiminnan tuote- ja palvelukehityksessä.

Opiskelija
- osaa markkinoinnin perusteet, osa-alueet ja peruskäsitteet,
- ymmärtää aihealueen merkityksen osana iiketoimintaa,
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja sekä tuntee ostokäyttäytymisen taustat ja ilmenemismuodot
- osaa asiakaslähtöisen tuotteistamisen perusteet ja merkitys yrityksen arvonluonnissa

Sisältö (OJ)

Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Mikä on asiakaslähtöisyyden ja ostokäyttäytymisen merkitys liiketoiminnassa?
Mitä on tuotteistaminen?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on osittain tunnistanut markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita sekä niiden käytäntöyhteyttä.
Teorian ja käytännön vuoropuhelu on puutteellista. Alan peruskäsitteistö on hallussa vain osittain ja osaaminen on joko pelkästään käytäntöön tai teoriaan suuntautuva.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija tunnistaa osittain markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita, mutta yhteys verkkoliiketoimintaan voisi olla tiiviimpi. Hän ymmärtää pääosin markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja tuotteistamisen muodot ja osaa hyödyntää niitä verkkoliiketoiminnassa. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön sujuvasti tuote- tai palvelukehitysprosessissa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

24.08.2023 - 22.10.2023

Ajoitus

23.10.2023 - 31.12.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Opettaja
  • Pietro Albanese
Ryhmät
  • AVOINAMK
    Avoin amk
  • 23AVOLIPO
    Liiketalouden polkuopinnot verkossa, ryhmä 2

Tavoitteet (OJ)

Tässä opintojaksossa perehdytään markkinoinnin, ostokäyttäytymisen tuotteistamisen perusteisiin sekä sovelletaan niitä erilaisen liiketoiminnan tuote- ja palvelukehityksessä.

Opiskelija
- osaa markkinoinnin perusteet, osa-alueet ja peruskäsitteet,
- ymmärtää aihealueen merkityksen osana iiketoimintaa,
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja sekä tuntee ostokäyttäytymisen taustat ja ilmenemismuodot
- osaa asiakaslähtöisen tuotteistamisen perusteet ja merkitys yrityksen arvonluonnissa

Sisältö (OJ)

Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Mikä on asiakaslähtöisyyden ja ostokäyttäytymisen merkitys liiketoiminnassa?
Mitä on tuotteistaminen?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on osittain tunnistanut markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita sekä niiden käytäntöyhteyttä.
Teorian ja käytännön vuoropuhelu on puutteellista. Alan peruskäsitteistö on hallussa vain osittain ja osaaminen on joko pelkästään käytäntöön tai teoriaan suuntautuva.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija tunnistaa osittain markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita, mutta yhteys verkkoliiketoimintaan voisi olla tiiviimpi. Hän ymmärtää pääosin markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja tuotteistamisen muodot ja osaa hyödyntää niitä verkkoliiketoiminnassa. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön sujuvasti tuote- tai palvelukehitysprosessissa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

23.11.2022 - 05.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.05.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pietro Albanese
Vastuuhenkilö

Pietro Albanese

Ryhmät
  • 22ALITAV
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2022, Monimuoto, Virrat

Tavoitteet (OJ)

Tässä opintojaksossa perehdytään markkinoinnin, ostokäyttäytymisen tuotteistamisen perusteisiin sekä sovelletaan niitä erilaisen liiketoiminnan tuote- ja palvelukehityksessä.

Opiskelija
- osaa markkinoinnin perusteet, osa-alueet ja peruskäsitteet,
- ymmärtää aihealueen merkityksen osana iiketoimintaa,
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja sekä tuntee ostokäyttäytymisen taustat ja ilmenemismuodot
- osaa asiakaslähtöisen tuotteistamisen perusteet ja merkitys yrityksen arvonluonnissa

Sisältö (OJ)

Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Mikä on asiakaslähtöisyyden ja ostokäyttäytymisen merkitys liiketoiminnassa?
Mitä on tuotteistaminen?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on osittain tunnistanut markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita sekä niiden käytäntöyhteyttä.
Teorian ja käytännön vuoropuhelu on puutteellista. Alan peruskäsitteistö on hallussa vain osittain ja osaaminen on joko pelkästään käytäntöön tai teoriaan suuntautuva.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija tunnistaa osittain markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita, mutta yhteys verkkoliiketoimintaan voisi olla tiiviimpi. Hän ymmärtää pääosin markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja tuotteistamisen muodot ja osaa hyödyntää niitä verkkoliiketoiminnassa. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön sujuvasti tuote- tai palvelukehitysprosessissa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Aika ja paikka

Ensimmäinen orientoiva luento toteutuu lähituntina 26.01.23 klo 8:-11:00 Sen jälkeen opiskelu jatkuu itsenäisesti verkkototeutuksena

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kurssin aikana on neljä minitenttiä. Uusinnoista ja niiden muodosta tiedotetaan kurssin alueella

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Verkko-opetusmenetelmä. Aktiivinen ja itsenäinen työskentely sekä reflektointi

Oppimateriaalit

Oppimateriaali koostuu kirjapaketista. Kirjapaketin sisältö muodostuu neljästä kirjasta. Opiskelija lukee vain osia kirjapaketin sisällöstä.

Sisällön jaksotus

OSA 1. Palvelujen johtamisen ja markkinoinnin syventävä teoria
OSA 2 Palvelumuotoilu palveluiden kehittämisessä
OSA 3. Kaupallistaminen ja tuotteistaminen b2b:ssa
OSA 4 Tarinallistaminen

Lisätietoja opiskelijoille

Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.

Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 31.01.2023 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.
Erikseen sovitaan arvioitavasta näytöstä opettajan kanssa. Näyttö arvioidaan 1-5 (tai hyväksytty/hylätty -opettaja tekee päätöksen)

Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osittain tunnistanut markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita sekä niiden käytäntöyhteyttä.
Teorian ja käytännön vuoropuhelu on puutteellista. Alan peruskäsitteistö on hallussa vain osittain ja osaaminen on joko pelkästään käytäntöön tai teoriaan suuntautuva.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija tunnistaa osittain markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita. Hän ymmärtää pääosin markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja tuotteistamisen muodot ja osaa hyödyntää niitä mm. verkkoliiketoiminnassa. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön sujuvasti tuote- tai palvelukehitysprosessissa.

Ilmoittautumisaika

01.08.2022 - 31.10.2022

Ajoitus

01.11.2022 - 31.12.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pietro Albanese
  • Miina Kivelä
Ryhmät
  • 22avolipo
    Liiketalouden verkkopolkuopiskelijat

Tavoitteet (OJ)

Tässä opintojaksossa perehdytään markkinoinnin, ostokäyttäytymisen tuotteistamisen perusteisiin sekä sovelletaan niitä erilaisen liiketoiminnan tuote- ja palvelukehityksessä.

Opiskelija
- osaa markkinoinnin perusteet, osa-alueet ja peruskäsitteet,
- ymmärtää aihealueen merkityksen osana iiketoimintaa,
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja sekä tuntee ostokäyttäytymisen taustat ja ilmenemismuodot
- osaa asiakaslähtöisen tuotteistamisen perusteet ja merkitys yrityksen arvonluonnissa

Sisältö (OJ)

Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Mikä on asiakaslähtöisyyden ja ostokäyttäytymisen merkitys liiketoiminnassa?
Mitä on tuotteistaminen?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on osittain tunnistanut markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita sekä niiden käytäntöyhteyttä.
Teorian ja käytännön vuoropuhelu on puutteellista. Alan peruskäsitteistö on hallussa vain osittain ja osaaminen on joko pelkästään käytäntöön tai teoriaan suuntautuva.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija tunnistaa osittain markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita, mutta yhteys verkkoliiketoimintaan voisi olla tiiviimpi. Hän ymmärtää pääosin markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja tuotteistamisen muodot ja osaa hyödyntää niitä verkkoliiketoiminnassa. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön sujuvasti tuote- tai palvelukehitysprosessissa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Aika ja paikka

Ensimmäinen orientoiva luento tapahtuu zoomissa 01.11 klo 14:00-17:00 Sen jälkeen opiskelu jatkuu itsenäisesti verkkototeutuksena

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Toisen periodin lopussa. Uusinnoista tiedotetaan kurssin alueella

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Moodletentti

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Verkko-opetusmenetelmä. Aktiivinen ja itsenäinen työskentely sekä reflektointi

Oppimateriaalit

Oppimateriaali koostuu kirjapaketista. Kirjapaketin sisältö muodostuu viidestä kirjasta. Opiskelija lukee vain osia kirjapaketin sisällöstä.

Sisällön jaksotus

OSA 1. Markkinointitoimintatapana. Markkinoinnin perusteet
OSA 2. Palvelujen johtamisen ja markkinoinnin syventävä teoria
OSA 3 Palvelumuotoilu palveluiden kehittämisessä
OSA 4. Kaupallistaminen ja tuotteistaminen b2b:ssa
OSA 5 Tarinallistaminen

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osittain tunnistanut markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita sekä niiden käytäntöyhteyttä.
Teorian ja käytännön vuoropuhelu on puutteellista. Alan peruskäsitteistö on hallussa vain osittain ja osaaminen on joko pelkästään käytäntöön tai teoriaan suuntautuva.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija tunnistaa osittain markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita, mutta yhteys verkkoliiketoimintaan voisi olla tiiviimpi. Hän ymmärtää pääosin markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja tuotteistamisen muodot ja osaa hyödyntää niitä verkkoliiketoiminnassa. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön sujuvasti tuote- tai palvelukehitysprosessissa.