Markkinointi ja tuotteistaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00FV60-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
24.08.2023 - 22.10.2023
Ajoitus
22.10.2024 - 31.12.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Opettaja
- Pietro Albanese
Vastuuhenkilö
Pietro Albanese
Ryhmät
-
24AVOLIPOLiiketalouden verkkopolku, ryhmä 3
-
AVOINAMKAvoin amk
Tavoitteet (OJ)
Tässä opintojaksossa perehdytään markkinoinnin, ostokäyttäytymisen tuotteistamisen perusteisiin sekä sovelletaan niitä erilaisen liiketoiminnan tuote- ja palvelukehityksessä.
Opiskelija
- osaa markkinoinnin perusteet, osa-alueet ja peruskäsitteet,
- ymmärtää aihealueen merkityksen osana iiketoimintaa,
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja sekä tuntee ostokäyttäytymisen taustat ja ilmenemismuodot
- osaa asiakaslähtöisen tuotteistamisen perusteet ja merkitys yrityksen arvonluonnissa
Sisältö (OJ)
Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Mikä on asiakaslähtöisyyden ja ostokäyttäytymisen merkitys liiketoiminnassa?
Mitä on tuotteistaminen?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on osittain tunnistanut markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita sekä niiden käytäntöyhteyttä.
Teorian ja käytännön vuoropuhelu on puutteellista. Alan peruskäsitteistö on hallussa vain osittain ja osaaminen on joko pelkästään käytäntöön tai teoriaan suuntautuva.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija tunnistaa osittain markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita, mutta yhteys verkkoliiketoimintaan voisi olla tiiviimpi. Hän ymmärtää pääosin markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja tuotteistamisen muodot ja osaa hyödyntää niitä verkkoliiketoiminnassa. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön sujuvasti tuote- tai palvelukehitysprosessissa.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Aika ja paikka
22.10.24-5.01.25, online moodle-kurssi
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
4 minitenttiä (arviointiasteikko 0-5). Arviointikriteerit löytyväät moodlesta
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Verkko-opetus, minitentit
Oppimateriaalit
Lista kirjoista ja muusta materiaalista löytyy moodlesta
Sisällön jaksotus
Kurssin suoritustavat ja -käytäneet löytyvät moodlesta
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-