Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi ja tuotteistaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00FV60-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
24.08.2023 - 22.10.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
22.10.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Opettajat
Pietro Albanese
Vastuuhenkilö
Pietro Albanese
Ryhmät
24AVOLIPO
Liiketalouden verkkopolku, ryhmä 3
AVOINAMK
Avoin amk
Luokittelu
VIRTUAL
Opintojakso
3H00FV60

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Tässä opintojaksossa perehdytään markkinoinnin, ostokäyttäytymisen tuotteistamisen perusteisiin sekä sovelletaan niitä erilaisen liiketoiminnan tuote- ja palvelukehityksessä.

Opiskelija
- osaa markkinoinnin perusteet, osa-alueet ja peruskäsitteet,
- ymmärtää aihealueen merkityksen osana iiketoimintaa,
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja sekä tuntee ostokäyttäytymisen taustat ja ilmenemismuodot
- osaa asiakaslähtöisen tuotteistamisen perusteet ja merkitys yrityksen arvonluonnissa

Sisältö (Opintojakso)

Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Mikä on asiakaslähtöisyyden ja ostokäyttäytymisen merkitys liiketoiminnassa?
Mitä on tuotteistaminen?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija on osittain tunnistanut markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita sekä niiden käytäntöyhteyttä.
Teorian ja käytännön vuoropuhelu on puutteellista. Alan peruskäsitteistö on hallussa vain osittain ja osaaminen on joko pelkästään käytäntöön tai teoriaan suuntautuva.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija tunnistaa osittain markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita, mutta yhteys verkkoliiketoimintaan voisi olla tiiviimpi. Hän ymmärtää pääosin markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja tuotteistamisen muodot ja osaa hyödyntää niitä verkkoliiketoiminnassa. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön sujuvasti tuote- tai palvelukehitysprosessissa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Aika ja paikka

22.10.24-5.01.25, online moodle-kurssi

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

4 minitenttiä (arviointiasteikko 0-5). Arviointikriteerit löytyväät moodlesta

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Verkko-opetus, minitentit

Oppimateriaalit

Lista kirjoista ja muusta materiaalista löytyy moodlesta

Sisällön jaksotus

Kurssin suoritustavat ja -käytäneet löytyvät moodlesta

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Siirry alkuun