Siirry suoraan sisältöön

The Role of Marketing and Sales in InternationalizationLaajuus (5 op)

Tunnus: 3H00GJ45

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Kurssilla keskitytään erilaisiin kansainvälistymisen malleihin ja perehdytään markkinoinnin ja myynnin rooliin kansainvälistymisen tukena. Kurssilla korostetaan myös asiakassegmentointia ja avainasiakkuuksien hallintaa osana kansainvälistä myyntiorganisaatiota.

Kurssin suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää markkinatiedon ja sen roolin kansainvälistymisprosessissa
- tuntee markkinoinnin ja myynnin roolin kansainvälistymisessä
- ymmärtää asiakassegmentoinnin ja avainasiakkuuksien hallinnan keskeiset periaatteet.

Sisältö

Kansainvälistymisprosessi
Markkinatiedustelu
Markkinoille tulon mallit
Markkinointi ja myynti osana kansainvälistymistä
Asiakassegmentointi ja avainasiakkuuksien hallinta

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija ymmärtää kansainvälistymisprosessin ja osaa nimetä joitakin markkinoillepääsymalleja. Opiskelija tunnistaa markkinatiedon merkityksen kansainvälistymisessä. Opiskelija osaa määritellä tapoja, joilla markkinointi ja myynti tukevat kansainvälistymistä. Opiskelija ymmärtää asiakassegmentoinnin ja avainasiakashallinnan periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija valitsee sopivan markkinoillepääsymallin kansainvälistymisprosessin tueksi. Opiskelija selittää, miten hankitut markkinatiedot ohjaavat kansainvälistymistä ja vaikuttavat markkinointi- ja myyntitoimintaan. Opiskelija vertailee eri tapoja segmentoida asiakkaita ja hallita avainasiakkaita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida markkinointi- ja myyntitoimien tehokkuutta kansainvälistymisessä ja ennakoida, miten hankitut markkinatiedot voivat vaikuttaa prosessiin. Opiskelija suosittelee sopivia tapoja segmentoida asiakkaita ja osaa perustella, miten avainasiakkuuksia voitaisiin hallita valitussa toimintaympäristössä.