Siirry suoraan sisältöön

Liiketalouden tutkinto-ohjelma, digitaalinen liiketoiminta, monimuotototeutus, maakunta: 23alitamaa

Tunnus: 22ALIKOV

Tutkinto:
Liiketalouden ammattikorkeakoulututkinto

Tutkintonimike:
Tradenomi (AMK)

Laajuus:
210 op

Kesto:
3.5 vuotta (210 op)

Aloituslukukausi:
Syksy 2023

Kuvaus

Osaaminen
Ohjelmasta valmistuttuaan tradenomilla on monipuolinen ja laaja-alainen osaaminen digitaalisen liiketoiminnan alueella. Hän toimii innovatiivisesti ja osaa arvioida sekä kehittää omaa osaamistaan. Hänellä on vastuullisen verkkokauppaliiketoiminnan, markkinoinnin, myynnin ja digitaalisen liiketoiminnan kasvattamisen erityisosaamista ja kykenee toimimaan myös erilaisissa työyhteisössä toimialansa kehittäjänä. Valmistunut tradenomi edistää verkostomaista toimintatapaa, hyvinvoivia työyhteisöjä ja yrittäjyyttä.


Arvoperusta
Ohjelman arvoperusta on vuorovaikutustaidoissa ja oman sekä ryhmän oppimisen vastuullisessa kehittämisessä. Siinä konkretisoituvat TAMKin arvot: Toimimme globaalisti vastuuta kantaen, Arvostamme aktiivisuutta, oppimista ja osaamista, Menestymme yhdessä tekemällä ja Kunnioitamme moninaisuutta yhteisössä.


Sijoittuminen työelämään
Ohjelmasta valmistuvat tradenomit sijoittuvat digitaalisen liiketoiminnan tehtäviin yksityiselle sektorille tai he voivat ryhtyä itse verkkokauppayrittäjiksi. Tradenomit toimivat yleensä ns. asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä. Tästä ohjelmasta valmistuvilla on taito kehittää ja kasvattaa verkkokauppaliiketoimintaa erityisesti vastuullisuuden, tuote- ja palveluosaamisen, innovointitaidon, digitaalisen myynnin ja markkinoinnin mahdollisuuksien kautta.


Rakenne
Tutkinto-ohjelmassa on perus- ja ammattiopinnot, vapaasti valittavat opinnot, harjoittelu ja opinnäytetyö.

Opetuksen toteuttaminen
Opetus toteutetaan monimuoto-opetuksena, joka koostuu itsenäisestä verkko ja - kontaktiopetuksesta. Kontaktiopetus voi koostua verkko- tai lähitapaamisista. Kontaktitapaamiset ovat ainakin kerran kuussa kahden peräkkäisen arkipäivän ajan. Lukuvuodessa on ainakin yksi lähikerta, johon liittyy iltaohjelmaa ja yöpyminen. Kontaktitapaamisten lukujärjestys voi sisältää seuraavia osia:
- Opettaja- tai opiskelijavetoinen alustus käsillä olevasta opintojakson aiheesta
- Työskentelyä opintojakson parissa joko yksin tai ryhmässä
- Oppimistehtävän purkuistunto, jossa tehtävänä ollut aihe käsitellään tiimissä opettajan ohjauksessa ja annetaan palaute
- Opintojakson aiheeseen syventyminen voi tapahtua esim. vierailijoiden, yrityskäyntien, videoiden ja muiden verkkomateriaalien avulla
 
Etäopiskelun aikana opit seuraavin tavoin:
- itsenäinen tiedonhankinta oppimistehtävän aiheesta ja sitä tukeva verkkokeskustelu
- oppimistehtävään liittyvien harjoitusten tekeminen
- moduulin aihetta tukevien lähteiden, kuten kirjallisuuden lukeminen, videoiden katselu ja esimerkiksi esseen kirjoittaminen
- moduuliin liittyvän projektin tai kehittämistehtävän toteuttaminen (voi tapahtua esim. työpaikalla sen tarpeisiin) ja raportointi
- oppimissolutyöskentely
- kontaktitapaamisen alustuksen valmistelu tai muut moduulin teemaan liittyvät tehtävät.
 

Osaamistavoitteet

Vuositavoitteet
Ensimmäisen opintovuoden jälkeen opiskelija osaa yrityksen digitaalisen liiketoiminnan perusasiat. Hän hallitsee alan tärkeimpien menetelmien käytön sekä osaa toimia vuorovaikutustilanteissa tehokkaasti.

Toisen opintovuoden jälkeen opiskelija osaa kehittää kannattavaa ja vastuullista verkkoliiketoimintaa. Hän tuntee digitaalisen liiketoimintaa säätelevän lainsäädännön perusteet ja osaa viestiä opiskelemillaan kielillä kirjallisesti ja suullisesti. Hän osaa hyödyntää tuloksellisesti erilaisia digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä verkkokaupan tuotteiden ja palveluiden markkinoinnissa ja myynnissä.

Kolmannen ja neljännen opintovuoden jälkeen opiskelija osaa edistää verkkokauppayrityksen myyntiä, kansainvälistymistä ja kasvua. Hän hallitsee itsenäisen projektityöskentelyn, osaa koordinoida kokonaisuuksia ja ymmärtää alustatalouden ja arvoverkostojen merkityksen digitaalisessa liiketoiminnassa. Opiskelijalla on valmiudet toimia digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijana eri tehtävissä tai verkkokauppayrittäjänä.

Opetussuunnitelman kehittäminen ja työelämäyhteistyö

Digitaalisen liiketoiminnan opetussuunnitelma on suunniteltu TAMKin, maakuntakorkeakouluasiamiesten ja seutukuntien kehittämisyhtiöiden ja muiden vaikuttajien yhteistyönä. Sen yhteiskunnallisena tavoitteena on tarjota erityisesti maakuntakeskuksen ulkopuolella asuville liiketoiminnasta kiinnostuneille henkilöille työn ohessa tapahtuva opiskelumahdollisuus ja antaa mahdollisuuksia ideoiden kehittelyyn, testaamiseen ja toteuttamiseen opintojen aikana ja osana opintoja.

Koulutusta suunnitellaan ja toteutetaan yhteistyössä alueen elinkeinoelämän kanssa. 
TAMKin tutkinto-opiskelijanlla on mahdollisuus valita opintoja myös Tampereen yliopiston tarjonnasta henkilökohtaisen opintosuunnitelman mukaisesti. Tämän ristiin opiskelun kautta voi osallistua yliopiston opintojaksoille, yhteisiin projekteihin ja rakentaa näin yksilöllistä osaamistaan. Opiskelija voi myös suorittaa opintoja muissa ammattikorkeakouluissa kansallisen opintotarjonnan kautta. 

Lisätiedot

Avoimen amkin opiskelijat
voivat osallistua mihin tahansa opintojaksoon, jos ryhmässä on tilaa ja edeltävät opinnot antavat siihen mahdollisuuden.

Hyväksilukeminen
Soveltuvia aikaisemmin suoritettuja korkeakouluopintoja voi hyväksilukea tutkintoon. Hyväksilukumahdollisuudet selvitetään opettajatuutorin kanssa käytävissä ohjauskeskusteluissa opintojen alussa ja niiden kuluessa. Hyväksilukuhakemukset tehdään TAMKin intrasta löytyvään järjestelmään.
Jos opiskelijalla on muun aikaisemman koulutuksen tai työkokemuksen kautta kertynyt opetussuunnitelman sisältöjä vastaavaa osaamista, hän voi osoittaa osaamistaan erilaisilla näytöillä ja saada siten aikaisemmin hankitun osaamisen sisällytettyä tähän tutkintoon. Tämä ns. AHOT-prosessi käydään läpi ohjauskeskusteluissa opintojen alussa ja niiden edetessä. Osaamisen osoittamisen näyttötavoista sovitaan kyseisistä opintojaksoista vastaavien opettajien kanssa TAMKin AHOT-periaatteiden mukaisesti.

Kansainvälinen opiskelijavaihto
Tutkinto-ohjelmasta on mahdollista lähteä kv-opiskelijavaihtoon. Opiskelijavaihto sopii 2. - 4. vuoden aikana toteutettavaksi. Vaihdossa suoritetut opintopisteet hyväksiluetaan tutkintoon alkuperäisillä nimillä ja laajuuksilla. Niillä korvataan opinnot, jotka vaihdon aikana olisivat olleet työjärjestyksessä, ellei toisin sovita.

Harjoittelu
Harjoittelun voi suorittaa joko pienempinä kokonaisuuksina tai yhdessä osassa digitaalista liiketoimintaa harjoittavassa yrityksessä tai opiskelijan omaan yrittäjyyteen tähtäävään verkkokauppaliiketoimintaan liittyen. Harjoitteluun liittyvien työtehtävien tulee olla tradenomityön tasoisia. Ensimmäisen harjoittelun voi mahdollisuuksien mukaan suorittaa myös omassa yrityksessä tai työpaikassasi.


Ruotsin kieli
Korkeakoulututkintoon kuuluva 2. kotimaisen kielen suullinen ja kirjallinen taito on osoitettava opintojen aikana. Opetussuunnitelmassa tämä sisältyy ruotsin kielen opintojaksoihin.

Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op) 2023-2024 2024-2025 2025-2026 2026-2027 Syksy 2023 Kevät 2024 Syksy 2024 Kevät 2025 Syksy 2025 Kevät 2026 Syksy 2026 1. / 2023 2. / 2023 3. / 2024 4. / 2024 1. / 2024 2. / 2024 3. / 2025 4. / 2025 1. / 2025 2. / 2025 3. / 2026 4. / 2026 1. / 2026 2. / 2026
22ALIKOV-1001
Kaikille yhteiset liiketalouden opinnot

(Valitaan kaikki )

150
22ALIKOV-1002
Liiketoimintaosaamisen perusteet

(Valitaan kaikki )

25
3H00DZ59 Työelämän metataidot 5 5 5 2.5 2.5
3H00FE16 Viestintäosaaminen ja digitaidot 5 5 5 2.5 2.5
3H00DZ61 Liiketoiminnan matematiikka ja kannattavuus 5 5 5 2.5 2.5
3H00FU18 Juridiikan perusteet ja yleinen sopimusoikeus 5 5 5 2.5 2.5
3H00FE17 Ideasta liiketoiminnaksi 5 5 5 2.5 2.5
22ALIKOV-1003
Verkkoliiketoiminnan käynnistäminen

(Valitaan kaikki )

25
3H00FE23 Projektinhallinnan dynamiikka ja menetelmät 5 5 5 2.5 2.5
3H00DI44 Kirjanpito ja tilinpäätös liiketoiminnan kuvaajana 5 5 5 2.5 2.5
3H00DZ63 Professional English for BBA Studies 5 5 5 2.5 2.5
3H00FV59 Verkkoliiketoiminnan toteuttaminen 5 5 5 2.5 2.5
3H00FV60 Markkinointi ja tuotteistaminen 5 5 5 2.5 2.5
22ALIKOV-1004
Verkkoliiketoiminnan osaamisen syventäminen

(Valitaan kaikki )

25
3H00FE30 Toimitusketjun hallinta 5 5 5 2.5 2.5
3H00FE31 Sosiaalinen, eettinen ja ekologinen vastuu liiketoiminnassa 5 5 5 2.5 2.5
3H00FV77 Verkkokaupan laskentatoimi 5 5 5 2.5 2.5
3H00FV78 Verkkokaupan juridiikka 5 5 5 2.5 2.5
3H00DP14 Digimyynti ja -markkinointi 5 5 5 2.5 2.5
22ALIKOV-1005
Go Online

(Valitaan kaikki )

25
3H00FE34 Asiakasprofilointi ja markkinoinnin strategiset linjaukset 5 5 5 2.5 2.5
3H00FE36 Tutkimus markkinoinnin työvälineenä 5 5 5 2.5 2.5
3H00FE26 Professionell svenska för handelsbranschen, skriftlig 3 3 3 1.5 1.5
3H00FE27 Professionell svenska för handelsbranschen, muntlig 2 2 2 1 1
3H00FV80 Verkkokaupan löydettävyys ja käytettävyys 5 5 5 2.5 2.5
3H00FV81 Sosiaalinen media markkinoinnissa 5 5 5 2.5 2.5
22ALIKOV-1020
Verkkoliiketoiminnan laajentaminen

(Valitaan opintopisteitä: 25)

25
3H00FV82 Kansainvälinen digitaalinen liiketoiminta 5 5 5 2.5 2.5
3H00FE45 Presentations and Negotiations 5 5 5 2.5 2.5
3H00FE37 Go to Market – tuotteen monikanavainen lanseeraus 5 5 5 2.5 2.5
3H00CE26 Verkosto-osaamisen hyödyntäminen kv-liiketoiminnassa 5 5 5 2.5 2.5
22ALIKOV-1021
Yrittäjyys ja asiantuntijuus verkossa

(Valitaan opintopisteitä: 25)

25
3H00DP60 Projektit 5 5 5 2.5 2.5
3H00FH39 Työoikeus ja palkanlaskennan perusteet 2 2 2 1 1
3H00FV84 Henkilöbrändäys ja sosiaalinen myynti 5 5 5 2.5 2.5
3H00FV85 Verkkokaupan asiakaskokemuksen kehittäminen 5 5 5 2.5 2.5
NN00FG77 Ihminen, trendit ja tulevaisuus 3 3 3 1.5 1.5
3H00FE46 Tulevaisuusskenaariot, tutkimus ja trendit 5
22ALIKOV-1017
Vapaasti valittavat opinnot

(Valitaan opintopisteitä: 15)

15
3H00FH54 Valmentava matematiikka, liiketalous 2 2 2 1 1
3H00FP61 Liiketoimintaosaamisen perusteet 5 5 5 2.5 2.5
22ALIKOV-1018
Harjoittelu

(Valitaan kaikki )

30
3H00EA19 Harjoittelu 1 10 10 10 5 5
3H00EA21 Harjoittelu 2 20 10 10 5 5 5 5 2.5 2.5 2.5 2.5 2.5 2.5 2.5 2.5
22ALIKOV-1019
Opinnäytetyö

(Valitaan kaikki )

15
7F00FH00 Opinnäytetyön suunnittelu 5 5 5 2.5 2.5
7F00FH01 Opinnäytetyön toteutus 5 2.5 2.5 1.3 1.3
7F00FH02 Opinnäytetyön raportointi 5 5 5 2.5 2.5
Yhteensä 210 67 60 62.5 0 32 35 30 30 30 32.5 0 16 16 17.5 17.5 15 15 15 15 15 15 16.3 16.3 0 0

Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.

Todistusjäsentely - amk-tutkinto (EQF 6)

Jäsentely, jossa voidaan tuoda näkyväksi opintojaksojen jakautuminen asetuksen mukaisesti perus- tai ammattiopintoihin, harjoitteluun, opinnäytetyöhön tai vapaasti valittaviin opintoihin.

Harjoittelu
Harjoittelu 1
Harjoittelu 2
Opinnäytetyö
Opinnäytetyön suunnittelu
Opinnäytetyön toteutus
Opinnäytetyön raportointi
Perus- ja ammattiopinnot
Työelämän metataidot
Viestintäosaaminen ja digitaidot
Liiketoiminnan matematiikka ja kannattavuus
Juridiikan perusteet ja yleinen sopimusoikeus
Ideasta liiketoiminnaksi
Projektinhallinnan dynamiikka ja menetelmät
Kirjanpito ja tilinpäätös liiketoiminnan kuvaajana
Professional English for BBA Studies
Verkkoliiketoiminnan toteuttaminen
Markkinointi ja tuotteistaminen
Toimitusketjun hallinta
Sosiaalinen, eettinen ja ekologinen vastuu liiketoiminnassa
Verkkokaupan laskentatoimi
Verkkokaupan juridiikka
Digimyynti ja -markkinointi
Asiakasprofilointi ja markkinoinnin strategiset linjaukset
Tutkimus markkinoinnin työvälineenä
Professionell svenska för handelsbranschen, skriftlig
Professionell svenska för handelsbranschen, muntlig
Verkkokaupan löydettävyys ja käytettävyys
Sosiaalinen media markkinoinnissa
Kansainvälinen digitaalinen liiketoiminta
Presentations and Negotiations
Go to Market – tuotteen monikanavainen lanseeraus
Verkosto-osaamisen hyödyntäminen kv-liiketoiminnassa
Projektit
Työoikeus ja palkanlaskennan perusteet
Henkilöbrändäys ja sosiaalinen myynti
Verkkokaupan asiakaskokemuksen kehittäminen
Ihminen, trendit ja tulevaisuus
Vapaasti valittavat opinnot
Valmentava matematiikka, liiketalous
Luokittelemattomat
Tulevaisuusskenaariot, tutkimus ja trendit
Liiketoimintaosaamisen perusteet

Tampere3 yhteiset osaamiset

Etiikka

Opiskelija:
- ottaa vastuun omasta toiminnastaan ja sen seurauksista
- tietää hyvän tieteellisen käytännön periaatteet ja toimii niiden mukaisesti
- toimii alansa tutkimus- ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- soveltaa yhdenvertaisuuden, saavutettavuuden ja oikeudenmukaisuuden periaatteita
- kykenee vaikuttamaan yhteisössä ja yhteiskunnallisesti eettisiin arvoihin perustuen ja osaamistaan hyödyntäen

Työelämän metataidot
Juridiikan perusteet ja yleinen sopimusoikeus
Kirjanpito ja tilinpäätös liiketoiminnan kuvaajana
Sosiaalinen, eettinen ja ekologinen vastuu liiketoiminnassa
Verkkokaupan juridiikka
Asiakasprofilointi ja markkinoinnin strategiset linjaukset
Tutkimus markkinoinnin työvälineenä
Verkkokaupan löydettävyys ja käytettävyys
Sosiaalinen media markkinoinnissa
Go to Market – tuotteen monikanavainen lanseeraus
Työoikeus ja palkanlaskennan perusteet
Henkilöbrändäys ja sosiaalinen myynti
Verkkokaupan asiakaskokemuksen kehittäminen
Ihminen, trendit ja tulevaisuus
Opinnäytetyön suunnittelu
Opinnäytetyön toteutus
Opinnäytetyön raportointi
Kansainvälisyys ja globaali vastuu

Opiskelija:
- seuraa aktiivisesti alansa kansainvälistä kehitystä ja ymmärtää sen vaikutukset ja mahdollisuudet
- toimii kansainvälisissä toimintaympäristöissä ja kykenee kansainväliseen ja kulttuurienväliseen viestintään työtehtävissään ja toiminnan kehittämisessä
- ennakoi ja hyödyntää kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia työtehtävissään
- tunnistaa kestävään kehitykseen liittyviä paikallisia ja globaaleja kysymyksiä sekä niiden välisiä kytköksiä kestävän kehityksen ekologisella, sosiaalis-kulttuurisella ja taloudellisella ulottuvuudella
- suuntautuu tulevaisuuteen tunnistamalla päätösten ja valintojen seurauksia ja vaikutuksia kestävään kehitykseen
- tuntee omaan tieteenalaansa ja toimialaansa liittyviä kestävän kehityksen kysymyksiä ja tiedonmuodostuksen tapoja
- pystyy erittelemään ja tarkastelemaan kriittisesti kestävän kehityksen näkökohtia omalla alallaan ja poikkitieteellisesti sekä sitoutuneesti soveltamaan oppimaansa
- osaa toimia tavoitteellisesti ja organisoida toimintaa kestävää kehitystä edistävien ratkaisujen löytämiseksi ja toteuttamiseksi.

Juridiikan perusteet ja yleinen sopimusoikeus
Professional English for BBA Studies
Sosiaalinen, eettinen ja ekologinen vastuu liiketoiminnassa
Professionell svenska för handelsbranschen, skriftlig
Professionell svenska för handelsbranschen, muntlig
Kansainvälinen digitaalinen liiketoiminta
Presentations and Negotiations
Verkosto-osaamisen hyödyntäminen kv-liiketoiminnassa
Oppimisen taidot ja kriittinen ajattelu

Opiskelija:
- arvioi ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan
- jatkuvasti uudistaa osaamistaan
- kykenee ratkaisemaan eteen tulevia uusia ja monitahoisia ongelmia ja osaa tehdä päätöksiä ennakoimattomissakin tilanteissa
- hankkii, käsittelee, arvioi, analysoi ja käyttää tietoa monipuolisesti, kriittisesti ja eettisesti
- arvioi ja kehittää omaa tiedonhakuprosessiaan
- toimii yhteisöllisesti tiedonrakentamisessa ja ymmärtää tiedon jakamisen merkityksen oman osaamisen edistämisessä
- ymmärtää tieteellistä ajattelua, päättelyä ja selittämistä

Työelämän metataidot
Tutkimus markkinoinnin työvälineenä
Henkilöbrändäys ja sosiaalinen myynti
Ihminen, trendit ja tulevaisuus
Opinnäytetyön suunnittelu
Opinnäytetyön toteutus
Opinnäytetyön raportointi
Talous- ja johtamistaidot sekä yhteiskunnallinen ymmärrys

Opiskelija:
- omaa alansa kannalta riittävän talous- ja johtamisosaamisen ja valmiuden laajentaa tätä osaamista
- osaa johtaa omaa toimintaansa työelämässä tavoitteellisesti
- kykenee työn suunnitteluun, itsenäiseen työskentelyyn asiantuntijatehtävissä ja tarvittaessa toimimaan lähijohtajana
- opiskelija ymmärtää talouden ja johtamisen merkityksen omalla alallaan ja sen, miten talouden ja johtamisen kautta rakennetaan kilpailukykyä omalla alalla
- opiskelija ymmärtää oman työnsä merkityksen yhteiskunnallisessa kontekstissa ja pystyy osallistumaan oman alansa yhteiskunnalliseen keskusteluun

Liiketoiminnan matematiikka ja kannattavuus
Juridiikan perusteet ja yleinen sopimusoikeus
Ideasta liiketoiminnaksi
Kirjanpito ja tilinpäätös liiketoiminnan kuvaajana
Verkkoliiketoiminnan toteuttaminen
Markkinointi ja tuotteistaminen
Toimitusketjun hallinta
Sosiaalinen, eettinen ja ekologinen vastuu liiketoiminnassa
Verkkokaupan laskentatoimi
Verkkokaupan juridiikka
Digimyynti ja -markkinointi
Asiakasprofilointi ja markkinoinnin strategiset linjaukset
Verkkokaupan löydettävyys ja käytettävyys
Go to Market – tuotteen monikanavainen lanseeraus
Projektit
Työoikeus ja palkanlaskennan perusteet
Valmentava matematiikka, liiketalous
Harjoittelu 1
Harjoittelu 2
Tietotekniikka- ja digitaidot

Opiskelija:
- osaa hyödyntää tieto- ja viestintätekniikkaa
- ymmärtää digitalisaation merkityksen omalla alallaan ja hyödyntää alansa digitaalisia toimintaympäristöjä
- edistää alansa digitaalisten toimintaympäristöjen kehitystä
- tuntee digitaalisiin ympäristöihin liittyviä riskejä ja ottaa ne huomioon omassa toiminnassaan

Työelämän metataidot
Viestintäosaaminen ja digitaidot
Liiketoiminnan matematiikka ja kannattavuus
Kirjanpito ja tilinpäätös liiketoiminnan kuvaajana
Verkkoliiketoiminnan toteuttaminen
Markkinointi ja tuotteistaminen
Toimitusketjun hallinta
Verkkokaupan laskentatoimi
Digimyynti ja -markkinointi
Asiakasprofilointi ja markkinoinnin strategiset linjaukset
Tutkimus markkinoinnin työvälineenä
Verkkokaupan löydettävyys ja käytettävyys
Sosiaalinen media markkinoinnissa
Kansainvälinen digitaalinen liiketoiminta
Go to Market – tuotteen monikanavainen lanseeraus
Verkosto-osaamisen hyödyntäminen kv-liiketoiminnassa
Työoikeus ja palkanlaskennan perusteet
Verkkokaupan asiakaskokemuksen kehittäminen
Ihminen, trendit ja tulevaisuus
Valmentava matematiikka, liiketalous
Harjoittelu 1
Harjoittelu 2
Opinnäytetyön suunnittelu
Opinnäytetyön toteutus
Opinnäytetyön raportointi
Työyhteisötaidot

Opiskelija:
- kykenee toimimaan työyhteisön jäsenenä ja edistämään yhteisön ja itsensä työhyvinvointia
- ottaa työskentelyssään huomioon monenlaiset toimijat
- toimii tarkoituksenmukaisesti monimutkaisissa tilanteissa
- ymmärtää verkostojen merkityksen työelämässä ja omaa kyvyn kehittää omia verkostojaan

Työelämän metataidot
Ideasta liiketoiminnaksi
Projektinhallinnan dynamiikka ja menetelmät
Markkinointi ja tuotteistaminen
Asiakasprofilointi ja markkinoinnin strategiset linjaukset
Presentations and Negotiations
Verkosto-osaamisen hyödyntäminen kv-liiketoiminnassa
Projektit
Työoikeus ja palkanlaskennan perusteet
Henkilöbrändäys ja sosiaalinen myynti
Verkkokaupan asiakaskokemuksen kehittäminen
Harjoittelu 1
Harjoittelu 2
Uuden kehittäminen ja innovointi

Opiskelija:
- toteuttaa tutkimus- ja kehittämistoimintaa soveltaen alan olemassa olevaa tietoa ja menetelmiä sekä tuottaa alalle uutta tietoa ja menetelmiä
- etsii sekä luo uusia asiakaslähtöisiä, kestäviä ja taloudellisesti kannattavia ratkaisuja
- ajattelee luovasti ja näkee vaihtoehtoisia ratkaisukeskeisiä tapoja toimia erilaisissa työelämän sekä poikkitieteellisissä tilanteissa
- ymmärtää globaalien koko ihmiskuntaa koskevien ongelmien merkityksen sekä kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tärkeyden niiden ratkaisemisessa
- omaa valmiuksia yrittäjyyteen

Ideasta liiketoiminnaksi
Projektinhallinnan dynamiikka ja menetelmät
Verkkoliiketoiminnan toteuttaminen
Markkinointi ja tuotteistaminen
Digimyynti ja -markkinointi
Asiakasprofilointi ja markkinoinnin strategiset linjaukset
Tutkimus markkinoinnin työvälineenä
Verkkokaupan löydettävyys ja käytettävyys
Sosiaalinen media markkinoinnissa
Kansainvälinen digitaalinen liiketoiminta
Go to Market – tuotteen monikanavainen lanseeraus
Projektit
Henkilöbrändäys ja sosiaalinen myynti
Verkkokaupan asiakaskokemuksen kehittäminen
Ihminen, trendit ja tulevaisuus
Harjoittelu 1
Harjoittelu 2
Opinnäytetyön suunnittelu
Opinnäytetyön toteutus
Opinnäytetyön raportointi
Vuorovaikutus- ja viestintätaidot

Opiskelija:
- toimii työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa tehtävän edellyttämällä tavalla osana yhteisöä, kuten tiimiä tai projektiryhmää
- pystyy käymään rakentavaa ja asiantuntevaa yhteiskunnallista keskustelua
- pystyy keskustelemaan tutkitusta tiedosta sekä ymmärtää erilaisten esitysten ja mediatekstien statuksen
- kykenee viestimään ja toimimaan eri kulttuureista tulevien ihmisten kanssa ja hallitsee oman alansa työtehtävissä tarvittavan kielitaidon
- hallitsee vähintään yhden vieraan kielen tasolla, joka mahdollistaa oman alan kehityksen seuraamisen ja kansainvälisessä ympäristössä toimimisen

Työelämän metataidot
Viestintäosaaminen ja digitaidot
Ideasta liiketoiminnaksi
Projektinhallinnan dynamiikka ja menetelmät
Professional English for BBA Studies
Markkinointi ja tuotteistaminen
Toimitusketjun hallinta
Digimyynti ja -markkinointi
Asiakasprofilointi ja markkinoinnin strategiset linjaukset
Professionell svenska för handelsbranschen, skriftlig
Professionell svenska för handelsbranschen, muntlig
Verkkokaupan löydettävyys ja käytettävyys
Sosiaalinen media markkinoinnissa
Kansainvälinen digitaalinen liiketoiminta
Presentations and Negotiations
Go to Market – tuotteen monikanavainen lanseeraus
Verkosto-osaamisen hyödyntäminen kv-liiketoiminnassa
Henkilöbrändäys ja sosiaalinen myynti
Verkkokaupan asiakaskokemuksen kehittäminen
Ihminen, trendit ja tulevaisuus
Harjoittelu 1
Harjoittelu 2
Luokittelemattomat
Tulevaisuusskenaariot, tutkimus ja trendit
Liiketoimintaosaamisen perusteet

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op)
22ALIKOV-1001
Kaikille yhteiset liiketalouden opinnot

(Valitaan kaikki)

150
22ALIKOV-1002
Liiketoimintaosaamisen perusteet

(Valitaan kaikki)

25
3H00DZ59 Työelämän metataidot 5
3H00FE16 Viestintäosaaminen ja digitaidot 5
3H00DZ61 Liiketoiminnan matematiikka ja kannattavuus 5
3H00FU18 Juridiikan perusteet ja yleinen sopimusoikeus 5
3H00FE17 Ideasta liiketoiminnaksi 5
22ALIKOV-1003
Verkkoliiketoiminnan käynnistäminen

(Valitaan kaikki)

25
3H00FE23 Projektinhallinnan dynamiikka ja menetelmät 5
3H00DI44 Kirjanpito ja tilinpäätös liiketoiminnan kuvaajana 5
3H00DZ63 Professional English for BBA Studies 5
3H00FV59 Verkkoliiketoiminnan toteuttaminen 5
3H00FV60 Markkinointi ja tuotteistaminen 5
22ALIKOV-1004
Verkkoliiketoiminnan osaamisen syventäminen

(Valitaan kaikki)

25
3H00FE30 Toimitusketjun hallinta 5
3H00FE31 Sosiaalinen, eettinen ja ekologinen vastuu liiketoiminnassa 5
3H00FV77 Verkkokaupan laskentatoimi 5
3H00FV78 Verkkokaupan juridiikka 5
3H00DP14 Digimyynti ja -markkinointi 5
22ALIKOV-1005
Go Online

(Valitaan kaikki)

25
3H00FE34 Asiakasprofilointi ja markkinoinnin strategiset linjaukset 5
3H00FE36 Tutkimus markkinoinnin työvälineenä 5
3H00FE26 Professionell svenska för handelsbranschen, skriftlig 3
3H00FE27 Professionell svenska för handelsbranschen, muntlig 2
3H00FV80 Verkkokaupan löydettävyys ja käytettävyys 5
3H00FV81 Sosiaalinen media markkinoinnissa 5
22ALIKOV-1020
Verkkoliiketoiminnan laajentaminen

(Valitaan opintopisteitä: 25)

25
3H00FV82 Kansainvälinen digitaalinen liiketoiminta 5
3H00FE45 Presentations and Negotiations 5
3H00FE37 Go to Market – tuotteen monikanavainen lanseeraus 5
3H00CE26 Verkosto-osaamisen hyödyntäminen kv-liiketoiminnassa 5
22ALIKOV-1021
Yrittäjyys ja asiantuntijuus verkossa

(Valitaan opintopisteitä: 25)

25
3H00DP60 Projektit 5
3H00FH39 Työoikeus ja palkanlaskennan perusteet 2
3H00FV84 Henkilöbrändäys ja sosiaalinen myynti 5
3H00FV85 Verkkokaupan asiakaskokemuksen kehittäminen 5
NN00FG77 Ihminen, trendit ja tulevaisuus 3
3H00FE46 Tulevaisuusskenaariot, tutkimus ja trendit 5
22ALIKOV-1017
Vapaasti valittavat opinnot

(Valitaan opintopisteitä: 15)

15
3H00FH54 Valmentava matematiikka, liiketalous 2
3H00FP61 Liiketoimintaosaamisen perusteet 5
22ALIKOV-1018
Harjoittelu

(Valitaan kaikki)

30
3H00EA19 Harjoittelu 1 10
3H00EA21 Harjoittelu 2 20
22ALIKOV-1019
Opinnäytetyö

(Valitaan kaikki)

15
7F00FH00 Opinnäytetyön suunnittelu 5
7F00FH01 Opinnäytetyön toteutus 5
7F00FH02 Opinnäytetyön raportointi 5