Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuus markkinoinnin ytimessäLaajuus (10 op)

Tunnus: 3H00DZ79

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opintojaksolla perehdytään asiakassuhdemarkkinointiin sekä markkinointitutkimuksien suunnitteluun
ja toteuttamiseen. Lisäksi perehdytään graafisen viestinnän suunnitteluun ja työkaluohjelmien
peruskäyttöön.

Opiskelija
- perehtyy asiakassuhdemarkkinointiin
- tekee markkinointitutkimuksen
- osaa laatia markkinointisuunnitelman
- osaa toteuttaa mystery shopping -tutkimuksen
- osaa toteuttaa julkaisuohjelmalla ja oheisohjelmilla yrityksen ja yhteisöjen tavallisimmat painatteet.

Sisältö

Mitä on asiakassuhdemarkkinointi?
Miten markkinointitutkimuksia tehdään?
Miten laaditaan markkinointisuunnitelma?
Miten toteutetaan mystery shopping -tutkimus?
Miten graafista viestintää suunnitellaan ja toteutetaan eri kanaviin?

Esitietovaatimukset

1. vuoden opintojaksot ja Tutkimus työvälineenä tai vastaavat tiedot ja taidot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida oppimaansa käytännön tilanteisiin. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella uusia ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 05.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 23.05.2025

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

8 op

Toteutustapa

90 % Lähiopetus, 10 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Jouni Viidanoja
  • Kirsi Tanner
  • Hanna Schroderus
Ryhmät
  • 23ALITA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2023, Monimuoto, Myyntiosaaminen

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään asiakassuhdemarkkinointiin sekä markkinointitutkimuksien suunnitteluun
ja toteuttamiseen. Lisäksi perehdytään graafisen viestinnän suunnitteluun ja työkaluohjelmien
peruskäyttöön.

Opiskelija
- perehtyy asiakassuhdemarkkinointiin
- tekee markkinointitutkimuksen
- osaa laatia markkinointisuunnitelman
- osaa toteuttaa mystery shopping -tutkimuksen
- osaa toteuttaa julkaisuohjelmalla ja oheisohjelmilla yrityksen ja yhteisöjen tavallisimmat painatteet.

Sisältö (OJ)

Mitä on asiakassuhdemarkkinointi?
Miten markkinointitutkimuksia tehdään?
Miten laaditaan markkinointisuunnitelma?
Miten toteutetaan mystery shopping -tutkimus?
Miten graafista viestintää suunnitellaan ja toteutetaan eri kanaviin?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot ja Tutkimus työvälineenä tai vastaavat tiedot ja taidot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida oppimaansa käytännön tilanteisiin. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella uusia ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Aika ja paikka

16.01.2025 14.30 - 17.00
17.01.2025 12.00 - 17.00 Graafinen viestintä
13.02.2025 12.00 - 14.00
14.02.2025 12.00 - 16.00 Graafinen viestintä
13.03.2025 14.30 - 17.00
14.03.2025 12.00 - 16.00 Graafinen viestintä
11.04.2025 13.00 - 15.00
16.05.2025 13.00 - 16.00
Lisäksi tiimikohtaisia valmennuksia

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ryhmätehtävä: Markkinointitutkimus arvioidaan asteikolla 0-5 (40%)
Ryhmätehtävä: Markkinointisuunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5 (40%)
Yksilötehtävä: Asiakaskokemuksen johtaminen (blogi) asteikolla 0-5 (20%)
Graafisen viestinnän tehtävät arvioidaan Hyv/Hyl
Itse- ja vertaisarviointi voi vaikuttaa arviointiin.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu esim. blogin kirjoitus
Tiimioppiminen esim. ryhmätehtävät
Valmennusta (lähi ja etä)
Itse- ja vertaisarviointia

Oppimateriaalit

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus ilmoitetaan kurssin Moodle alustalla

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10x27h = 270 tuntia
Arviolta noin 90% ajankäytöstä kuluu itsenäiseen opiskeluun ja tiimioppimiseen. Noin 10% etävalmennukseen/lähiopetukseen.

Sisällön jaksotus

Markkinointitutkimus 4 op, 40%
Markkinointisuunnitelma 3 op, 40%
Asikaskokemuksen johtaminen 1 op, 20%
Graafinen viestintä 2 op, 0%

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ota yhteyttä opettajaan ennen kurssin alkua, mikäli tarvitset yksillöllisiä järjestelyjä.

Voit hakea toteutuksen opinnollistamista tai hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.

Hyväksiluvun hakeminen osaamisella - myös jos aikaisemmat opinnot korvaavat opintojakson osan:

Hyväksilukua osaamisen perusteella korvaavutena haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 9.1.2025 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson opettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot. https://content-webapi.tuni.fi/proxy/public/2023-02/hyvahot_opiskelijan_ohje_fi_kevat_2023.pdf

Näyttö arvioidaan asteikolla 1-5.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Toteutuksen aikana tehdään työelämäyhteistyötä. Opiskelijat (tiimit) tekevät mm. markkinointitutkimuksen ja markkinointisuunnitelman hankkimalleen toimeksiantajalle.

Kansainvälisyys

Osa kurssin materiaaleista ja annetuista lähteistä on englanniksi.

Ilmoittautumisaika

22.11.2023 - 09.01.2024

Ajoitus

18.01.2024 - 24.05.2024

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

7 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Jouni Viidanoja
  • Mika Jokinen
  • Kirsi Tanner
Vastuuhenkilö

Mika Jokinen

Ryhmät
  • 22ALITA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2022, Monimuoto, Myyntiosaaminen

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään asiakassuhdemarkkinointiin sekä markkinointitutkimuksien suunnitteluun
ja toteuttamiseen. Lisäksi perehdytään graafisen viestinnän suunnitteluun ja työkaluohjelmien
peruskäyttöön.

Opiskelija
- perehtyy asiakassuhdemarkkinointiin
- tekee markkinointitutkimuksen
- osaa laatia markkinointisuunnitelman
- osaa toteuttaa mystery shopping -tutkimuksen
- osaa toteuttaa julkaisuohjelmalla ja oheisohjelmilla yrityksen ja yhteisöjen tavallisimmat painatteet.

Sisältö (OJ)

Mitä on asiakassuhdemarkkinointi?
Miten markkinointitutkimuksia tehdään?
Miten laaditaan markkinointisuunnitelma?
Miten toteutetaan mystery shopping -tutkimus?
Miten graafista viestintää suunnitellaan ja toteutetaan eri kanaviin?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot ja Tutkimus työvälineenä tai vastaavat tiedot ja taidot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida oppimaansa käytännön tilanteisiin. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella uusia ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Aika ja paikka

18.01.2024 13.00 - 17.00 B3-19 (Jouni Viidanoja)
19.01.2024 10.00 - 12.00 B3-27 (Mika Jokinen)
16.02.2024 10.00 - 12.00 B5-31 (Kirsi Tanner, Mika Jokinen)
16.02.2024 13.00 - 17.00 B3-19 (Jouni Viidanoja)
14.03.2024 12.00 - 14.00 Etäopetus (Kirsi Tanner, Mika Jokinen)
15.03.2024 13.00 - 17.00 B3-19 (Jouni Viidanoja)
18.04.2024 12.00 - 14.00 Etäopetus (Kirsi Tanner, Mika Jokinen)
17.05.2024 12.00 - 14.30 B5-31 (Kirsi Tanner, Mika Jokinen)

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ryhmätehtävä: Markkinointitutkimus arvioidaan asteikolla 0-5 (40%)
Ryhmätehtävä: Markkinointisuunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5 (40%)
Yksilötehtävä: Asiakaskokemuksen johtaminen asteikolla 0-5 (20%)
Graafisen viestinnän tehtävät arvioidaan Hyv/Hyl

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu
Tiimioppiminen
Valmennusta (lähi ja etä)

Oppimateriaalit

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus ilmoitetaan kurssin Moodle alustalla

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10x27h = 270 tuntia
Arviolta noin 90% ajankäytöstä kuluu itsenäiseen opiskeluun ja tiimioppimiseen. Noin 10% etävalmennukseen/lähiopetukseen.

Sisällön jaksotus

Markkinointitutkimus 4 op, 40%
Markkinointisuunnitelma 3 op, 40%
Asikaskokemuksen johtaminen 1 op, 20%
Graafinen viestintä 2 op, 0%

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.

Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:

Keskustele ennen hakemuksen tekemistä opettajan kanssa.
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 8.1.2024 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.

Arvioitavan näytön ajankohta sovitaan hakijan kanssa.

Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Toteutuksen aikana tehdään työelämäyhteistyötä. Opiskelijat (tiimit) tekevät mm. markkinointitutkimuksen ja markkinointisuunnitelman hankkimalleen toimeksiantajalle.

Kansainvälisyys

Osa kurssin materiaaleista ja annetuista lähteistä on englanniksi.

Ilmoittautumisaika

23.11.2022 - 16.01.2023

Ajoitus

20.01.2023 - 12.05.2023

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

7 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Jouni Viidanoja
  • Mika Jokinen
  • Kirsi Tanner
Vastuuhenkilö

Mika Jokinen

Ryhmät
  • 21ALITA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2021, Monimuoto, Myyntiosaaminen

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään asiakassuhdemarkkinointiin sekä markkinointitutkimuksien suunnitteluun
ja toteuttamiseen. Lisäksi perehdytään graafisen viestinnän suunnitteluun ja työkaluohjelmien
peruskäyttöön.

Opiskelija
- perehtyy asiakassuhdemarkkinointiin
- tekee markkinointitutkimuksen
- osaa laatia markkinointisuunnitelman
- osaa toteuttaa mystery shopping -tutkimuksen
- osaa toteuttaa julkaisuohjelmalla ja oheisohjelmilla yrityksen ja yhteisöjen tavallisimmat painatteet.

Sisältö (OJ)

Mitä on asiakassuhdemarkkinointi?
Miten markkinointitutkimuksia tehdään?
Miten laaditaan markkinointisuunnitelma?
Miten toteutetaan mystery shopping -tutkimus?
Miten graafista viestintää suunnitellaan ja toteutetaan eri kanaviin?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot ja Tutkimus työvälineenä tai vastaavat tiedot ja taidot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida oppimaansa käytännön tilanteisiin. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella uusia ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Aika ja paikka

20.01.2023 08.30 - 11.00 Etäopetus: Zoom (Kirsi & Mika)
17.02.2023 09.00 - 11.00 Lähiopetus: B3-27 (Kirsi & Mika)
23.03.2023 08.30 - 11.00 Lähiopetus: B3-27 (Jouni)
23.03.2023 12.00 - 16.00 Lähiopetus: B3-27 (Jouni)
24.03.2023 08.30 - 11.00 Lähiopetus: B3-27 (Kirsi & Mika)
20.04.2023 14.00 - 16.00 Etäopetus: Zoom (Kirsi & Mika)
21.04.2023 12.00 - 15.00 Etäopetus: Zoom (Jouni)
11.05.2023 08.30 - 11.00 Lähiopetus: B3-27 (Jouni)
11.05.2023 12.00 - 16.00 Lähiopetus: B3-27 (Jouni)
12.05.2023 08.30 - 11.00 Lähiopetus: B3-27 (Kirsi & Mika)

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ryhmätehtävä: Markkinointitutkimus arvioidaan asteikolla 0-5 (40%)
Ryhmätehtävä: Markkinointisuunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5 (40%)
Yksilötehtävä: Asiakaskokemuksen johtaminen asteikolla 0-5 (20%)
Graafisen viestinnän tehtävät arvioidaan Hyv/Hyl

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu
Tiimioppiminen
Valmennusta (lähi ja etä)

Oppimateriaalit

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus ilmoitetaan kurssin Moodle alustalla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10x27h = 270 tuntia
Arviolta noin 90% ajankäytöstä kuluu itsenäiseen opiskeluun ja tiimioppimiseen. Noin 10% etävalmennukseen/lähiopetukseen.

Sisällön jaksotus

Markkinointitutkimus 4 op, 40%
Markkinointisuunnitelma 3 op, 40%
Asikaskokemuksen johtaminen 1 op, 20%
Graafinen viestintä 2 op, 0%

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.

Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 3.1.2023 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.
Arvioitava näyttö annetaan 10.1.2023 klo: 17:00-18:30 Teams-etätapaamisessa. Näyttö arvioidaan hyväksytty/hylätty.

Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Toteutuksen aikana tehdään työelämäyhteistyötä. Opiskelijat (tiimit) tekevät mm. markkinointitutkimuksen ja markkinointisuunnitelman hankkimalleen toimeksiantajalle.

Kansainvälisyys

Osa kurssin materiaaleista on englanniksi.

Ilmoittautumisaika

24.11.2021 - 05.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 12.05.2022

Laajuus

10 op

TKI-osuus

7 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Carita Forsgren
  • Mika Jokinen
  • Kirsi Tanner
  • Tuomo Joronen
Vastuuhenkilö

Kirsi Tanner

Ryhmät
  • 20ALITA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2020, monimuoto, Myyntiosaaminen

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään asiakassuhdemarkkinointiin sekä markkinointitutkimuksien suunnitteluun
ja toteuttamiseen. Lisäksi perehdytään graafisen viestinnän suunnitteluun ja työkaluohjelmien
peruskäyttöön.

Opiskelija
- perehtyy asiakassuhdemarkkinointiin
- tekee markkinointitutkimuksen
- osaa laatia markkinointisuunnitelman
- osaa toteuttaa mystery shopping -tutkimuksen
- osaa toteuttaa julkaisuohjelmalla ja oheisohjelmilla yrityksen ja yhteisöjen tavallisimmat painatteet.

Sisältö (OJ)

Mitä on asiakassuhdemarkkinointi?
Miten markkinointitutkimuksia tehdään?
Miten laaditaan markkinointisuunnitelma?
Miten toteutetaan mystery shopping -tutkimus?
Miten graafista viestintää suunnitellaan ja toteutetaan eri kanaviin?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot ja Tutkimus työvälineenä tai vastaavat tiedot ja taidot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida oppimaansa käytännön tilanteisiin. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella uusia ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Aika ja paikka

20.01.2022 12.00 - 14.00 B3-27
20.01.2022 15.00 - 17.00 C2-14
24.02.2022 10.00 - 12.00 B3-27
25.02.2022 12.00 - 14.00 C2-14
17.03.2022 12.00 - 14.30 B3-27
17.03.2022 14.30 - 17.00 C2-14
21.04.2022 12.00 - 14.30 B3-27
22.04.2022 12.00 - 15.00 C2-14
12.05.2022 08.00 - 12.00 B5-31

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ryhmätehtävä: Markkinointitutkimus arvioidaan asteikolla 0-5 (40%)
Ryhmätehtävä: Markkinointisuunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5 (40%)
Yksilötehtävä: Asiakaskokemuksen johtaminen asteikolla 0-5 (20%)
Graafisen viestinnän tehtävät arvioidaan Hyv/Hyl

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

tsenäinen opiskelu
Tiimioppiminen
Valmennusta (lähi ja etä)

Oppimateriaalit

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus ilmoitetaan kurssin Moodle alustalla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10x27h = 270 tuntia
Arviolta noin 90% ajankäytöstä kuluu itsenäiseen opiskeluun ja tiimioppimiseen. Noin 10% etävalmennukseen/lähiopetukseen.

Sisällön jaksotus

Markkinointitutkimus 4 op, 40%
Markkinointisuunnitelma 3 op, 40%
Asikaskokemuksen johtaminen 1 op, 20%
Graafinen viestintä 2 op, 0%

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Vaihtoehtoista suoritustapaa ei ole, kurssi suoritetaan yksilö- ja ryhmätehtävillä kurssisuunnitelman mukaisesti.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Toteutuksen aikana tehdään työelämäyhteistyötä. Opiskelijat (tiimit) tekevät mm. markkinointitutkimuksen ja markkinointisuunnitelman hankkimalleen toimeksiantajalle.