Sosionomina kohtaamassa asiakkaita ja työyhteisöjäLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: 7S00EL26
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa analysoida oman ja ammatillisen identiteetin merkitystä ja roolia eettisessä asiakastyössä
- osaa reflektoida toimintansa suunnitelmallisuutta sekä teorian ja käytännön yhteyksiä asiakastyössä
- osaa analysoida itseään asiakkaan eettisenä ja ammatillisena kohtaajana sekä yhteistyökykyisyyttään toimijana, oppijana sekä työyhteisön jäsenenä.
Sisältö
- Asenteet ja ennakkoluulot, tunteet, jaksaminen, ammatillisuuden rajat, syrjäytyminen, huono-osaisuus, tasa-arvoisuus, osallisuus
- Reflektio ennen toimintaa, toiminnan aikana ja jälkeen, teoreettinen reflektio
- Dialogisuus, työyhteisötaidot
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
-
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty:
Opiskelija tarkastelee omaa osaamistaan ja kasvuaan opintojakson sisältöjen osalta kuvailevalla ja yleisellä tasolla
Hyväksytty:
Opiskelija reflektoi kasvuaan ja osaamistaan opintojakson sisältöjen kautta perustellen ja teoreettisesti jäsentäen